Nowy temat | Spis tematów | Przejdź do wątku | Szukaj | Zaloguj | Nowszy wątek | Starszy wątek |
Plac Kościuszki |
Mieszkam przy Placu Kościuszki i mam już dość tych samochodów z obcą rejestracją nie mogących trafić w drogię w kierunku Piątnicy. Czy nie można postawić pożądnego drogowskazu . Tam stoi taki mały co go w dzień słabo widać nie mowa w nocy go zobaczyć.Do kogo trzeba się z tym zwrócić żeby to załatwić.?????????????????????
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Plac Kościuszki |
powiatowy zarząd dróg? eheheh... nie wiem :) a może przetarg ogłosić na wystruganie znaku buahaha Pozdrawiam :) Wierz we włsne możliwości a uczynisz cuda :D
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Przy |
wjeżdzie na rondo z kierunków Aleja Legionów i ul. Wojska Polskiego stoja wyraźne tablice z rozrysowanym schematem ronda. Wystarczy imieć korzystać za znaków drogowych.
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Plac Kościuszki |
Jedyna rada - to OBWODNICA! Ten problem przerasta jednak nasze władze. Sposób jest taki: przenieść RAtusz na l. kosciuszki- wtedy coś może zrobią:( Zbych
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Plac Kościuszki |
Nie dla wszystkich sprawa obwodnicy jest obojętna. Poseł Wojciech Borzuchowski przysłał do wiadomości mediom i odnośnym władzom kopię swej 39-tej już interpelacji złożonej na ręce Marszałka Sejmu RP, dotyczącej tym razem tejże sprawy. Oto jej treść : Zambrów, 10 stycznia 2005 Wojciech Borzuchowski Szanowny Pan Krzysztof Opawski Minister Infrastruktury INTERPELACJA w sprawie budowy obwodnicy Miasta Łomża w ciągu drogi krajowej Nr 61 Warszawa – Pułtusk – Ostrołęka – Łomża - Augustów Na podstawie art.14 ust.1 pkt 7 ustawy z dnia 09 maja 1996 roku o wykonywaniu mandatu posła i senatora (Dz. U. Nr 73, poz 350 z późn. zm) oraz art. 192 ust. 1 i ust. 3 uchwały Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 30 lipca 1992 r. – Regulamin Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej (MP z 2002 r. Nr 23, poz. 398 z późn. zm.) wnoszę niniejszą interpelację z prośbą o jej rozpatrzenie i udzielenie odpowiedzi w stosownym trybie. Szanowny Panie Ministrze... Droga krajowa Nr 61 Warszawa – Pułtusk – Ostrołęka – Łomża - Augustów stanowi istotny ciąg komunikacyjny łączący Stolicę kraju z Pojezierzem Mazurskim, będący jedną z dwóch tras, obok drogi Nr 8, mających strategiczne zasadnicze znaczenie dla funkcjonowania i rozwoju województwa podlaskiego, stanowiący najkrótsze połączenie centralnej Polski z przejściami granicznymi do państw nadbałtyckich. Droga Nr 61 przebiega na znacznej długości przez blisko 70-tysięczne miasto Łomża, będące znaczącym węzłem komunikacyjnym, w którym oprócz drogi Nr 61 krzyżują się droga krajowa Nr 63, stanowiąca połączenie południowo-wschodniej części kraju a Mazurami, droga wojewódzka Nr 677, będąca alternatywnym połączeniem w stosunku do drogi Nr 61 Łomży z Warszawą przez Ostrów Mazowiecką oraz droga wojewódzka Nr 645 Myszyniec – Łomża, stanowiąca ciąg drogi do Olsztyna. W ciągu drogi Nr 61 w Łomży występuje szereg utrudnień ograniczających przepustowość, zaś sam przebieg drogi krajowej o znacznym natężeniu ruchu jest bardzo uciążliwy dla miasta i jego mieszkańców. Na znaczny ruch tranzytowy odbywający się na drodze Nr 61 nakłada się ruch lokalny – miejski o dość znacznym natężeniu, co przy jednojezdniowej dwupasowej jezdni drogi, przebiegającej przez centrum miasta, powoduje tworzenie się tak zwanych korków, ograniczając tym samym w znaczny sposób przepustowość trasy. Ponadto bardzo istotnym problemem jest nienajlepszy stan techniczny istniejącej przeprawy mostowej w ciągu omawianej drogi przez rzekę Narew. Co prawda w Łomży istnieje drugi most przez rzekę Narew, jednak jego konstrukcja została zaprojektowana i wykonana na obciążenia klasy C, co sprawia, że może on służyć jedynie do obsługi lekkiego ruchu lokalnego. Zachodzi zatem pilna potrzeba budowy nowej przeprawy mostowej w Łomży w ciągu obwodnicy miasta. Względy ruchowe wskazują, iż znaczne natężenie ruchu tranzytowego występuje nie tylko w ciągu drogi Nr 61, ale również w kierunku Warszawy na drodze wojewódzkiej Nr 677 Łomża – Śniadowo – Ostrów Mazowiecka, jako alternatywne w stosunku do drogi Nr 61 i bardzo uczęszczane połączenie do Warszawy przez Ostrów Mazowiecką. Ponadto znaczny ruch tranzytowy odbywa się w kierunku Ostrołęki drogą 61, a dalej Płocka oraz drogą wojewódzką Nr 645 w kierunku Olsztyna. Biorąc pod uwagę przytoczone argumenty zachodzi jednoznacznie uzasadniona potrzeba budowy obwodnicy Miasta Łomża wraz z nową przeprawą mostową przez rzekę Narew. Biorąc pod uwagę fakt, iż w chwili obecnej ruch tranzytowy ciężkich pojazdów członowych z centrum kraju do krajów nadbałtyckich odbywa się drogą Nr 8 (E67), stanowiącą jeden z pięciu europejskich korytarzy transportowych o Nr 1, na przebudowę której do parametrów drogi ekspresowej jest opracowana i zatwierdzona koncepcja programowa wskazane jest, by obwodnica Miasta Łomża przebiegała po stronie wschodniej i by posiadała połączenie z drogą Nr 8 w kierunku Warszawy drogą o parametrach drogi ekspresowej, co stanowiłoby optymalne rozwiązanie szybkiego połączenia o wysokim standardzie Łomży z Warszawą z uniknięciem konieczności przejazdu w kierunku Warszawy nienajlepszą drogą wojewódzką Nr 677 w kierunku Ostrowi Mazowieckiej. Biorąc pod uwagę natężenia ruchu, jak również znaczenie poszczególnych ciągów komunikacyjnych wskazane jest by obwodnica Miasta Łomża, przebiegając po stronie wschodniej miasta, stanowiła od północy połączenie drogi Nr 61 z drogą Nr 63 i omawianym powyżej odejściem w kierunku drogi Nr 8, zaś w dalszym przebiegu połączenie z drogą wojewódzką Nr 677 w kierunku Ostrowi Mazowieckiej oraz, co bardzo istotne, z dalszym przebiegiem drogi Nr 61 w kierunku Ostrołęki i dalej Płocka. Takie rozwiązanie przebiegu obwodnicy Łomży, obejmujące między innymi budowę nowej przeprawy przez rzekę Narew oraz rozprowadzające ruch w wyżej opisany sposób, stanowiące jednocześnie połączenie z drogą Nr 8 w kierunku Warszawy wydaje się być rozwiązaniem optymalnym zarówno dla miasta, jak również dla znacznego ruchu tranzytowego przejeżdżającego dziś przez centrum Łomży. Biorąc pod uwagę znaczenie Łomży, jako drogowego węzła komunikacyjnego, ograniczenia przepustowości dróg krajowych w mieście, jak również omówione powyżej uciążliwości wynikające z dużego natężenia ruchu, jakie sprawia miastu i jego mieszkańcom, zwłaszcza droga Nr 61, zasadnym jest niezwłoczne podjęcie prac mających na celu jak najszybsze przygotowanie koncepcji programowej, a w efekcie projektu budowlanego obwodnicy Miasta Łomża wraz z nową przeprawą mostową przez Narew. Ponieważ prace planistyczne nie są procesem krótkotrwałym, wskazanym jest niezwłoczne przystąpienie do opracowania koncepcji programowej, a w efekcie opracowania projektu budowlanego obwodnicy Łomży, co pozwoli na wcześniejsze przystąpienie do wykupu gruntów i zdecydowanie przyspieszy realizację tej niezbędnej inwestycji. Wobec powyższego stawiam następujące Panu Ministrowi pytania: 1. Czy w świetle przytoczonych argumentów Pan Minister podejmie działania zmierzające do przyspieszenia powstania obwodnicy Miasta Łomża wraz z nową przeprawa mostowa przez rzekę Narew? 2. Czy są prowadzone prace przygotowawcze w tym zakresie, a jeżeli tak to na jakim etapie jest ich ewentualne zaawansowanie? 3. Czy są założenia dotyczące przebiegu trasy obwodnicy Miasta Łomża i czy proponowane przeze mnie rozwiązania dotyczące tej kwestii są brane pod uwagę? 4. Kiedy przewidywana jest realizacja tej jakże niezbędnej inwestycji? 5. Czy niezwłoczne podjęcie zaproponowanych przeze mnie działań nie przyczyni się do przyspieszenia realizacji tej inwestycji, tym samym do rozwiązania istotnego problemu komunikacyjnego łomżyńskiego węzła komunikacyjnego? Wojciech Borzuchowski Poseł na Sejm RP Biura Poselskie Wojciecha Borzuchowskiego 18-400 Łomża, ul. Dworna 3 tel/fax 086-2166857 18-300 Zambrów, ul. Al. Wojska Polskiego 3A tel/ fax 086-2710449
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Plac Kościuszki |
Nieweim moze do jakiegos pana Leppera
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Plac Kościuszki |
No i co? Nasze sejmowe zbiegowisko ineterpelacją wytarli pewnie stół po razlanej kawusi.... Zbych
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Plac Kościuszki |
Mają określony czas na odpowiedż.
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Plac Kościuszki |
A jak to wyegzekwować i kto to zrobi? Chyba jednak wytarli... Zbych
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Plac Kościuszki |
Nie mają żadnego czasu na odpowiedz tylko chciałbym by takiego drobnego utrudnienia w ruchu drogowym nie było. Pozdro
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Plac Kościuszki |
Gadzet_25 raz widzialem jak jakiś pan czerwonym matizem zatrzymał sie na rondzie tuz przed zjazdem wysiadł i pytał ludzi o drogę! szczyt!!
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Wyświetlaj drzewo | Nowszy wątek | Starszy wątek |