poniedziałek, 25 listopada 2024 napisz DONOS@
Forum ogólne

Nowy temat  |  Spis tematów  |  Przejdź do wątku  |  Szukaj  |  Zaloguj   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
Prostownik ???

Witojcie..
Zamówił bym se prostownik na allegro bo rzadko jezdze i akomulatorek odmawia posluszenstwa.Wiec tak widze tu prostowniki:
12V 4a
12V 6a
12V 8a
12V 10a
12V 15a

I o co to się rozchodzi z tymi 4a,6a,8a,10a

Jak by mi ktoś wytłumaczył jaki brać czy wogóle brać i dlaczego byłbym wdzięczny :) Dodam ze jestem w tych sprawach zielony i chetnie poslucham kazdej rady

Odpowiedz na tę wiadomość

Re: Prostownik ???

a to ampery , zależy do czego potrzebujesz , podane wartosci to rozpietośc od motoru - do dostawczaka

zgadza sie sa to Ampery pradu ladowania a z tego co wiem do ladowania roznego rodzaju akumulatorow najlepszy jest taki co ma 1/10 pojemnosci akumulatora
czyli jesli masz akumulator np. 60Ah to najlepszy bedzie 12V-6A

oczywiscie mozna zakupic troche mniejszy np. dla aku 60Ah- 4A- rowniez naladujesz ale dluzej zejdzie, badz 8A troche szybciej i bedzie dobry rowniez do troche wiekszych aku

Tak jak wyżej koledzy napisali w zależności jaką masz baterię i jakie potrzebujesz ładowanie. Im dłużej i wolniej się ładuje to lepiej dla baterii, lecz jeśli potrzebujesz szybko doładować by odpalić no to prostownik musi trochę mieć, więc najlepiej jakby miał płynną regulację co do amper i najważniejsze by nie był nafaszerowany tą elektroniką, bo cokolwiek ci wysiądzie to już jest złom i do wyrzucenia. Nie ma jak stary typ, transformator z diodami. Mam taką samoróbę i wiem że jest nie do zajechania. Ja z niego nie korzystam, ale pożyczają wokół wszyscy znajomi.

tez sie zgadzam z kolega im mniej bajerow tym lepszy ja mam taki stary powojenny Made in ZSRR, raptem 2 guziki, 1 lampka i wskaznik i rewelacja jeden z najlepszych w mojej okolicy ale tak jak napisalem najlepszy 1/10 pojemnosci szybko i bezpiecznie dla danego akumulatora