niedziela, 24 listopada 2024 napisz DONOS@
Forum ogólne

 Nowy temat  |  Spis tematów  |  Przejdź do wątku  |  Szukaj  |  Zaloguj   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
car audio

mozeciie doradzic co mozna wstawic do smochodu zeby dzwiek byl lepszy, czystszy.... mam glosniki z serii blaupunkt gt2 2x 230 i 2x 110, radio JVC 4x 50 ale chcialbym cos wiecej.... tylko co dobrac najlepiej??

W$N

Odpowiedz na tę wiadomość
 
Re: car audio

podstawa to wygłuszenie samochodu, porządne wygłuszenie czyni cuda, wykonałem je sam (aż przegiąłem bo plastików nie mogłem założyć ;P) ale jest jakbym miał o poziom wyższy sprzęt. spróbuj :)

Odpowiedz na tę wiadomość
 
Re: car audio

a czym kolego to wygluszyc, jak to zrobic?? lubie sluchac glosno muzyki, ale chcialbym by brzmialo to naprawde czysto i by brzmialo to dla mnie a nie dla ludzi na chodnikach ktorzy ogldaja sie za łupotaniem jak za jakims chamem

W$N

Odpowiedz na tę wiadomość
 
Re: car audio

Podstawa to wyciszenie samochodu, matami bitumicznymi, albo taśmą dekarską. Potem dopiero można brać się za sprzęt i montaż, nie muszę wspominać że dobre okablowanie też jest ważne, a potem dobierasz sprzęt. Czysty i dobry dźwięk to przede wszystkim dobry zestaw przedni, radyjko oraz wzmacniacz który by to napędzał, bo nie oszukujmy się, bez wzmaka nigdy to nie zagra głośno i czysto. Potem można myśleć o czymś do bagażnika, chyba że nie lubisz basu ... Ale no bas, no fun :)

Odpowiedz na tę wiadomość
 
Re: car audio

jedz do firmy FOX na al. legionów i ci założą car audio jak ta lala

Odpowiedz na tę wiadomość
 
Re: car audio

Potwierdzam FOX jest najlepszy robiłem u nich swoje auto i jestem zadowolony. Kwesta finansów :)

Odpowiedz na tę wiadomość
 
Re: car audio

to podrzócilibyscie mniej wiecej jakąś cene plis minus i za co

dzięki

j23-znowu nadaje....

Odpowiedz na tę wiadomość
 
Re: car audio

ja bym zacząl od zmiany glośników.. blaupunkt jest kiepski... te 230 i 110 to są moce ? trochę za dużo.. samo radio tego nie pociągnie.

Zmień np na hertz`a, helixa, dls`a. Na przód zestaw na zwrotnicach z twiterkami (jakieś max 100wat rms) na tyl same glośniki(60wat rms spokojnie da radę). Kup wzmacniacz 4 kanalowy mostkowalny, zrób 2+1, podlącz glosniki przednie do wzmaka, tylne slabsze pod radio, na 3 zmostkowany kanal podlacz subwoofer i jest ok. Auto koniecznie trzeba wygluszczyć i efekt powinień być bardzo zadowalający. Jeszcze zależy jakie to auto.. sedana mozna tak zrobić, ale np jeżeli jest to mniejsze auto to ja bym zrezygnowal z glośnikow do tylu.. zostawilbym sam przód i subwoofer.

Odpowiedz na tę wiadomość
 
Re: car audio

Kupujesz 2 głośniki basowe JL Audio 10w1v2 (ok. 2x400zł), do tego wzmacniacz w monobloku, obudowę zamkniętą. Radyjko Alipine za ok. 1000zł, modelu nie pamiętam, dużo tego jest. Na piszczałki tez możesz dać jakieś Hertze. Do tego średniotonowe. Wszystko musisz tak dobrać, żeby zwrotnice nie odcinały głośników w pasmie słyszalnym dla człowieka, inaczej to nie będzie grało. Charakterystyka ma być liniowe w całym zakresie częstotliwości.
Przygotuj się na to, że wartość Twojego auta wzrośnie dwukrotnie :D

--
Samotność to emocjonalna trzeźwość.

Odpowiedz na tę wiadomość
 
Re: car audio

2 głośniki i monoblok ?? wow

ukaniu89 możesz podjechać do Fox`a na Al. Legionów (naprzeciwko ch 4+) tam Ci dobrze doradzą :)

Jeżeli to ma być sprzęt tylko do Twojej codziennej eksploatacji to bez sensu ładować w to kupę kasy bo i tak i tak nie będziesz w stanie odróżnić jakości dźwięku na tym poziomie.

Napisz ile kasy chcesz na to przeznaczyć i jakie to jest auto. Może będę w stanie Ci coś doradzić.

Odpowiedz na tę wiadomość
 
Re: car audio

musisz pamiętać o kilku ważnych kwestiach dotyczących całego sprzętu audio. Po pierwsze głośniki. Co do nich, jest mnóstwo parametrów określających konkretnie sprawność danego głośnika oraz jego zastosowanie np. częstotliwość rezonansową (pasmo przenoszenia-od tego zależy czy głośnik jest nisko,średnio lub wysokotonowy), maksymalną moc jaką może przyjąć głośnik, maksymalną moc jaka głośnik może oddać, VAS czyli objętość ekwiwalentna,SPL-efektywność głośnika oraz wiele innych. Są one niezbędne do obliczenia objętości kolumny, tuby, bassreflexu (długości i grubości). Bardzo ważnym parametrem jest także Z czyli impedancja głośnika (można tu uznać reaktancję indukcyjną cewki orz jej rezystancję co dopiero nazywamy impedancją) liczoną w Ohm ach. Ale po prostemu: maksymalna moc głośnika która jest zazwyczaj podawana na głośniku jest to moć o zadziwiających wielkościach 240W na 20cm 300W na 15cm. Jest to tylko sprytny wybieg producenta. Jest to moc maksymalna jaką możemy podać na ten głośnik nie uszkadzając go, czyli nie przepalajc uzwojenia cewki lub membrany. W rzeczywistości głośnik ma dużo mniej mocy wyjściowej tzn. tej użytecznej. Ważnym parametrem jest też SPL i objętość ekwiwalentna. NA chłopski rozum: im większy głośnik (średnica) tym lepsze łupnięcie. Reszta parametrów służy głównie do podstawieniua do wzoru na objętość obudowy. Jakość oraz producenta zostawiam wam... . Do wysokich tonów stosujemy zazwyczaj głośniki piezoelektryczne, ze względu na najlepsze parametry pracy w wysokich f.

Układy RLC potocznie zwane zwrotnicami. Służa do podzielenia całego pasma przenoszenia na niskie, średnie oraz wysokie aby przyporządkować je odpowiednim głośnikom. Składają się z cewek, kondensatorów, rezystorów.

Wzmacniacze audio. Musimy rozróżnić dwie charakterystyczne moce. Moc rms jest to moc ciągła oddawana przez wzmacniacz do obciążenia, głośnika, natomiast moc muzyczna (UWAGA!!! moc muzyczna podawana jako P.M.P.O) jest to moc oddana do obciążenia przez moment, dopuki napięcie na kondensatorach w zasilaczu nie spadnie do poziomu gwarantującego stałe oddawanie mocy. Lepszy wzmacniacz charakteryzuje sięmniejsżą różnicą między mozą rms i pmpo.Z czym niejednokrotnie się spotkałem to "zobacz jaki wzmacniacz, ma 1200Wat!!!!" a w rezultacje z jakieś 100Wat mocy rzeczywistej. Kolejnym parametrem jest pasmo przenoszenia wzmacniacza. Im większe tym lepiej najlepiej przy -1,5 dB lub -3dB. Współczynnik tłumienia mówi nam ile rezystancja wyjściowa wzmacniacza jest mniejsz od rezystancji obciązenia. Jak poprzenio, im więcej tym lepiej. Kolejny bardzo ważny parametr to zniekształcenia. Są podawane w %. Im lepszy wzmacniacz tym posiada mniejsze zniekształcenia. Dopuszczalna rezystancja obciązenia. Najczęściej spotykana to 2,4 Ohm (wzmacniacze samochodowe). Pamiętajmy, że jeżeli wzmacniacz posiada moc 20W przy 2 Ohm to przy 4Ohm będzie to tylko 35W. Waga wzmacniacza. Łączy się bezpośrednio z radiatorem ( obudową). Im jest ciąższy tym lepiej. Wtedy jest lepsze odprowadzanie ciepła. Lepsze chłodzenie zapewnia dobrą jakość dzwięku!!!!!!!!!!!!!!

Kondensatory na zasilaniu. Musimy pamiętać o tym, że wzmacniacz aby poruszyć membraną przy niskich częstotliwościach i dużej mocy pobiera dużo prądu. Obserwujemy wtedy duży spadek napięcia na akumulatorze a w konsekwencji pogorszenie dzwięku. Aby uskutecznić jego efektywność stosujemy kondesatory elektrolityczne o bardzo dużych pojemnościach rządu kilku Farradów (jednostka poj.). Ze wzoru na czas rozładowania kondensatora - im większa pojemność tym dłużej kondensator oddaje moc.

Przewody. Im większy prąd tym grubsze muszą być przewody. np. Pwzmacniacza=240W. przy Uzas=12V pobiera 20 Amperów!!! Jeżeli natomiast napięcie zasilania wynosiłoby 24V wtedy wzmacniacz pobierze 10Amper i analogicznie. To wszystko co odemnie. Pozdrawiam

http://yarrok.blogspot.com/2008_04_24_archive.html
http://moto.money.pl/ceny-paliw/



Odpowiedz na tę wiadomość
 Wyświetlaj drzewo   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 


 Logowanie użytkownika
 Imię (nazwa) użytkownika:
 Hasło:
 Pamiętaj mnie:
   
Nie masz konta? - Zarejestruj się
 Nie pamiętasz hasła?
Podaj Twój e-mail albo nazwę użytkownika poniżej a nowe hasło zostanie wysłane na e-mail skojarzony z Twoim profilem.


Posty, których jedynym celem jest kopiowanie artykułów prasowych lub reklama - będą kasowane

Ogłoszenia płatne


Formatowanie tekstu
Za treść wpisów odpowiedzialność ponoszą ich autorzy.
phorum.org