Nowy temat | Spis tematów | Przejdź do wątku | Szukaj | Zaloguj | Nowszy wątek | Starszy wątek |
Brawo rudy! - na chwałę rzeszy! |
Z ostatniej chwili: cytat: \"O przejęciu Bulk Cargo przez niemieckiego giganta Rhenus było głośno już w ubiegłym roku. Spółka, która ma blisko 3 mld euro obrotu i zatrudnia 16 tys. pracowników w 290 oddziałach w całej Europie, była bardzo zainteresowana częścią portu Szczecin-Świnoujście. Wtedy jednak rząd polski zablokował sprzedaż firmy. – Ustawa, która została przez nas przyjęta w ubiegłym roku, zakładała, że na sprzedaż udziałów w spółce musi wyrazić zgodę minister. Wtedy mocno protestowali politycy Platformy Obywatelskiej.\"
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Brawo rudy! - na chwałę rzeszy! |
I co durnowate? Macie swoją partię folksdojczów, rudego ober-folksdojcza.
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Brawo rudy! - na chwałę rzeszy! |
Mnie już nie dziwi, ale durnowatych może to że: - rudy wykombinował aby TVN i Polsat, uznać jako firmy strategiczne. Ale polskie porty to już nie.
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Brawo rudy! - na chwałę rzeszy! |
Ślepe chviszcze łże jak PieS bo: Nie ma mowy o oddawaniu czegokolwiek, bo za udziały (chodzi o te 60% POzostające w rękach pracowników) trzeba nie tylko zapłacić, ale także zainwestować w spółkę bo ta boryka się z przestarzałą infrastrukturą. Pracownicy POrtów są jak najbardziej za: \"Duży inwestor chce całkowicie przejąć Bulk Cargo i zainwestować w porcie w Szczecinie. Dokerzy są \"za\" i piszą do ministra\" POnadto: \"W styczniu 2023 roku okazało się, że Bulk Cargo – Port Szczecin już nie jest ostatnią stuprocentowo polską spółką przeładunkową działającą w szczecińskim porcie. 40,13 proc. udziałów przejęła niemiecka firma Rhenus Beteiligungen International. – Chcemy zabezpieczyć rozwój firmy i zdobyć środki na inwestycje – Wojciech Pysiak, członek zarządu Bulk Cargo – Port Szczecin. To nie pierwsza inwestycja Rhenus Beteiligungen International w Polsce. W 2021 roku firma kupiła większość udziałów spółki C.Hartwig Gdynia – najstarszego spedytora w Polsce. Z kolei w 2020 roku Rhenus odkupił od polskiej Grupy OT Logistics spółkę Deutsche Binnenreederei A.G., czyli operatora żeglugi śródlądowej.\" Zatem przejmowanie w okresie PiSlamskich nierządów było słuszne, a teraz nie.?! Tym bardziej, że: \"Teraz Rhenus chce przejąć wszystkie udziały w Bulk Cargo, które są w rękach pracowników.\" Jeśli zaś sami pracownicy PiSzą do ministra, że chcą sprzedać Niemieckiej firmie udziały to do kogo pretensja..? ![]() rudy błazen z druhem
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Brawo rudy! - na chwałę rzeszy! |
Czyli, generalna gubernia coraz bliżej.
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Brawo rudy! - na chwałę rzeszy! |
Król Europy, ani nie oddał, ani nie sprzedał. Perfidne łgarstwo ślepej mendy na tym też POlega, że: Po pierwsze, doszło do transakcji pomiędzy prywatną firmą Rhenus i udziałowcami prywatnej firmy Bulk Cargo\" – podkreślił Marchewka. Skoro mówimy o prywatnych firmach, to jasne jest, że w transakcji nie uczestniczyła spółka Skarbu Państwa. Po drugie firma Rhenus już wcześniej posiadała 40 proc. udziałów w Bulk Cargo i – uwaga - te udziały zdobyła za rządów naszych poprzedników. Wiceminister zauważył, że nowy właściciel zobowiązał się zainwestować w terminal ponad 200 mln zł i zmodernizować infrastrukturę magazynową oraz rozbudować zdolności przeładunkowe. Po trzecie związki zawodowe oraz blisko 200 pracowników wręcz domagało się przeprowadzenia tej transakcji, widząc w niej szansę na poprawę swojej sytuacji Wiceminister infrastruktury stwierdził też, że \"za rządów poprzedników\" w długoletnią dzierżawę zagranicznym firmom (m.in. niemieckim, belgijskim, chińskim) oddano prawie 1,5 mln m kw. terenów polskich portów. Marchewka podkreślił też, że poprzedni rząd \"miał narzędzie w postaci ustawy umożliwiającej pierwokup udziałów przez Państwo\", lecz ani razu z tego prawa nie skorzystano. ![]() rudy błazen z druhem
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Wyświetlaj drzewo | Nowszy wątek | Starszy wątek |