poniedziałek, 02 grudnia 2024 napisz DONOS@
Polityka

 Nowy temat  |  Spis tematów  |  Przejdź do wątku  |  Szukaj  |  Zaloguj   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
sztuczne lodowisko łomżyńskie

Łomżaaaa a czy ja pisz e że Łomza to Podlaskie ?

Odpowiedz na tę wiadomość
 
Re: sztuczne lodowisko łomżyńskie

Treść jest ukryta

Odpowiedz na tę wiadomość
 
Re: sztuczne lodowisko łomżyńskie

Autor: ptysiu91 (---.lomza.rtb161c.4lan.pl)
Data: 06-02-06 19:04

To jak Łomżan czy Łomżanin ?


...a może Łomżyniak...?



Odpowiedz na tę wiadomość
 
Re: sztuczne lodowisko łomżyńskie

mam sporo zdjęć (kilkadziesiąt, podaj jakie cześci miasta Cię interesują, może coś Ci podeślę, ale zdjęcia nie są do rozpowszechniania . Napisz na adres> zmech79@tlen.pl



Odpowiedz na tę wiadomość
 
Re: sztuczne lodowisko łomżyńskie

vonReuffen ten kanał co idzie za goske to zaczyna sie niedaleko ulicy zabeijej sam nicm troche chodzilem jak chcecie to moge wam któregos dnia foto porobic :)

Odpowiedz na tę wiadomość
 
Re: sztuczne lodowisko łomżyńskie

do "ja"
Na takim poziomie to ja nie podejmuję dyskusji. Zobacz jaki masz adres emeil, a sam siebie ocenisz. Popisałeś się, nie ma co.

A co do obniżonych zawieszeń, to trzeba się liczyć z tym, że będzie to powodowało kłopoty. To wasz wybór: szpan i omijanie progów albo krótsze drogi.
Różnimy się tym, że ja mam nieprzerobione zawieszenie, choć samochód całkiem duży i nie Polonez ani Warszawa.
Nie raz widziałem jak ktoś wali przednim spojlerem w próg. Jest tak zawsze, gdy hamowanie odkłada się na ostatnią chwilę i nie puszcza pedału w porę.

I jeszcze rzecz ważna. Zbyt niskie progi nie spełniają żadnej praktycznej roli poza lekkim podrzuceniem samochodu. Np. 1 próg na Ks. Janusza i 1 na Ks. Anny najlepiej się przejeżdża przy 60 km/godz, a chyba nie o to pomysłodawcom chodziło.
Ciekawe swoją drogą, czyje to pomysły z tymi progami, bo nie sądzę, żeby Urzędu, zresztą nie wszystkie drogi są ich. Znajomy mi opowiadał, jak poszedł do Urzędu, żeby zrobili próg gdzieś na osiedlu domów jednorodzinnych. Odesłali go po zgodę wszystkich mieszkańców ulicy. Kiedyś widziałem, jak na Ks. Janusza sam Prezes osobiście nadzorował budowę takiego progu.

Odpowiedz na tę wiadomość
 
Re: sztuczne lodowisko łomżyńskie

NO TO SOBIE POCZYTAJCIE :

Zasady ustawiania progów zwalniających

Progi zwalniające i podrzutowe można budować wyłącznie tam, gdzie konieczne jest ograniczenie prędkości ruchu pojazdów, a inne metody są nieskuteczne lub nie mogą być stosowane.

Progi zwalniające są urządzeniami bezpieczeństwa ruchu drogowego, wykonanymi z zasady w formie wygarbienia. Mogą występować w obszarze zabudowanym na drogach lokalnych, dojazdowych i w wyjątkowych przypadkach na drogach zbiorczych. W strefach ruchu uspokojonego dopuszcza się stosowanie poprzecznych wysepek, kwietników zmuszających pojazdy do zmiany kierunku lub toru ruchu w celu zwolnienia szybkości najazdu pojazdów na próg.

Gdzie nie można stosować

Progów zwalniających nie wolno stosować na drogach:
wojewódzkich i krajowych;
na ulicach i drogach wyjazdowych straży pożarnej, stacji pogotowia ratunkowego;
na ulicach i drogach w przypadku kursowania autobusowej komunikacji pasażerskiej, z wyjątkiem progów wyspowych;
na jezdniach innych niż bitumiczne, jeżeli nie można zastosować oznakowania poziomego o symbolu "P-25";
na łukach dróg i w innych przypadkach, gdy ich obecność może spowodować zagrożenie bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Progi zwalniające nie mogą być umieszczane dalej niż:
60 m od linii zatrzymania przy znaku "B-20", czyli "stop", lub "B-32", czyli "stój - kontrola celna";
40 m od końcowego punktu łuku poziomego drogi o promieniu wewnętrznym R= 25 m i kącie zwrotu większym od 70°;
60 m od miejsca lub obiektu wymuszającego zmniejszenie prędkości pojazdów, np. skrzyżowania ulic lub dróg, wymagające zmian kierunku ruchu co najmniej o 70°.

Progi zwalniające nie mogą być umieszczane bliżej niż:
40 m od skrzyżowania ulic lub dróg;
20 m od końcowego punktu łuku poziomego drogi, gdy wewnętrzny promień łuku jest mniejszy od 50 m;
20 m od punktu początkowego spadku drogi, gdy spadek ten przekracza 10 proc.;
30 m od przejścia dla pieszych (nie dotyczy progów z przejściami dla pieszych);
20 m przed i za przejazdem kolejowym oraz 15 m przed i za przejazdem tramwajowym, licząc od skrajnej szyny toru na przejeździe;
25 m od najbliższej części wiaduktu lub innej konstrukcji nośnej.

Ponadto nie wolno stosować progów zwalniających na obiektach mostowych, w tunelach, nad konstrukcjami inżynierskimi jak przepusty, przejścia podziemne, komory instalacji wodociągowej centralnego ogrzewania itp. oraz w odległości mniejszej niż 25 m od nich ze względu na niszczący wpływ wstrząsów powodowanych przejeżdżaniem pojazdów samochodowych.

Typy i odwodnienie

Ze względu na ukształtowanie w planie drogi progi zwalniające dzielimy na:
listwowe - wykonane na szerokości całej drogi w formie elementu listwowego jednolitego lub składanego z segmentów,
płytowe - wykonane w formie płyty poprzez odpowiednie ukształtowanie nawierzchni jezdni lub ułożenie i zamocowanie na niej odpowiedniej konstrukcji;
wyspowe - wykonane w formie wydzielonej wyspy lub wysp umieszczonych na jezdni.

Progi zwalniające powinny być tak wykonane i utrzymane, aby wykluczały powstawanie kałuż wodnych lub tafli lodu za i przed progiem zwalniającym. Jeśli nie można zapewnić takiego odwodnienia, dopuszcza się stosowanie progów skróconych.

Progi zwalniające powinien poprzedzać znak "A-11a" - "próg zwalniający". W zależności od potrzeb, progi stosuje się pojedynczo lub w seriach po co najmniej 3 progi. W przypadku serii każdy kolejny próg umieszcza się w odległości nie mniejszej niż 20 m i nie większej niż 150 m od progu poprzedzającego. Odległości między poszczególnymi progami wyznacza się w oparciu o warunki lokalne, natężenie ruchu pojazdów itp.

Progi podrzutowe stosuje się poza drogami publicznymi:
na obszarach o ograniczonej dostępności lub na obszarach zamkniętych, np. drogi wewnątrz osiedli i innych zwartych obszarów zabudowy mieszkaniowej, na terenach zakładowych, parkingach, gdy należy zmniejszyć prędkość od 5 do 8 km/h,
przy wjazdach na parkingi, tereny zakładowe, tereny użyteczności publicznej itp., jeśli są tam zamontowane urządzenia zamykające teren, jak bramy, furty, zapory, itp., jako środek wzmacniający działanie tych urządzeń, wymuszających powolny wjazd na teren,
na parkingach i innych terenach podobnych jako środek dyscyplinujący ruch wewnętrzny,
na drogach publicznych dopuszcza się stosowanie progów podrzutowych na obszarze przejścia granicznego jako element uzupełniający zaporę.

Progi podrzutowe można wykonywać z segmentów z odrębnymi zakończeniami umożliwiającymi ich instalację w postaci różnych długości na okres czasowy lub stały. Progi te przeważnie wykonywane są z segmentów barwy czarnej i żółtej na przemian. Na powierzchni najazdowej umieszcza się zazwyczaj elementy odblaskowe.


OSOBIŚCIE MYSLE ŻE POŁOWA NASZYCH PROGÓW ŁOMZYŃSKICH NIE SPEŁNIA TYCH NORM I ŚMIAŁO MOŻNA STWIERDZIĆ ŻE JEST TO SAMOWOLA NASZYCH WŁADZ/



Odpowiedz na tę wiadomość
 Wyświetlaj drzewo   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 


 Logowanie użytkownika
 Imię (nazwa) użytkownika:
 Hasło:
 Pamiętaj mnie:
   
Nie masz konta? - Zarejestruj się
 Nie pamiętasz hasła?
Podaj Twój e-mail albo nazwę użytkownika poniżej a nowe hasło zostanie wysłane na e-mail skojarzony z Twoim profilem.


Posty, których jedynym celem jest kopiowanie artykułów prasowych lub reklama - będą kasowane

Ogłoszenia płatne


Formatowanie tekstu
Za treść wpisów odpowiedzialność ponoszą ich autorzy.
phorum.org