Nowy temat | Spis tematów | Przejdź do wątku | Szukaj | Zaloguj | Nowszy wątek | Starszy wątek |
Dobre maniery |
Proszę mi wytłumaczyć kto komu pierwszy ma się kłaniać czy klient wchodzący do sklepu lub urzędu czy odwrotnie.
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Dobre maniery |
Kiedy gdzieś wchodzę mówię "dzień dobry", kiedy ktos wchodzi do mnie i nic nie mówi to też mówię "dzień dobry". Tak mnie mama uczyła. Myślę, że w tym temacie Ptysiu będzie bardzo pomocny, bo ja to opieram się na zasadach obowiązujących w zeszłym wieku i nowości do mnie nie docierają. Może on jest bliżej aktualnym normom. --- PGG
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Dobre maniery |
:D Tester! Tester! Tester!!!! No i koniec tematu...:)
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Dobre maniery |
Zawsze klijent mówi ja zawsze mówie Dzień Dobry :d
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Dobre maniery |
ten, kto wchodzi. jeżeli to niewychowany i niekulturalny gbur, to sprzedawca, aby zachęcić i ośmieszyć takiego typa, podchodzi i mówi: Dzień Dobry Panu/Pani, czym mogę służyć? :) Pozdrawiam.
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Dobre maniery |
Zawsze interesant/klient wchodzący do urzędu/sklepu powinien powiedzień "dzieńdobry" jako pierwszy. To on przyszedł coś załatwić w urzędzie (czyt. zawrócić dupę urzędnikowi) lub zakupić (sklep). Polecam lekturę "Savoir-Vivre", to z pewnością rozwieje wszystkie Wasze wątpliwości związane z kłanianiem się ;-) Pozdrawiam
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Dobre maniery |
adamus : pracowałem w handlu i zwrotu "Dzień Dobry Panu/Pani, czym mogę służyć?" nie powinno się używać - bo nie jesteś od służenia w sklepie, lepiej użyć: Dzień Dobry Panu/Pani, czym Pan/Pani jest zainteresowana, czy moge doradzić?" Raz na słowa: Dzień Dobry Panu/Pani, czym mogę pomoc?" Usłyszałem: "Dziękuję Radzę sobie jakoś..." A co do tematu to zgadzam sie z <b>MrS</b>
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Wyświetlaj drzewo | Nowszy wątek | Starszy wątek |