Nowy temat | Spis tematów | Przejdź do wątku | Szukaj | Zaloguj | Nowszy wątek | Starszy wątek |
Via Baltica - Wojewódzki plan zagospodarowania gotowy... |
Jeśli radni wojewódzcy plan zaakceptują, przebieg drogi ekspresowej Via Baltica przez Białystok zostanie ostatecznie przesądzony. {pewni siebie są} - Według rządowych założeń, a co za tym idzie i planu wojewódzkiego, ma to być jedyna droga ekspresowa w regionie, bo spełnia obowiązujące dla międzynarodowego korytarza transportowego wymogi Unii Europejskiej - wyjaśniał wczoraj Zdzisław Plichta, generalny projektant planu. - Oprócz połączenia drogowego planujemy - równoległe do Via Baltica - kolejowe. {to jest plan wojewódzki plan zagospodarowania? - czy plan zagospodarowania Białegostoku?} Linia kolejowa ma być wyremontowana i dostosowana do większych prędkości: 160 km na godz. dla pociągów osobowych i 120 km na godz. dla towarowych. - Docelowe rozwiązanie przewiduje przewożenie pociągami tirów {chciałbym to zobaczyć} - twierdzi Plichta. - Wówczas ruch z Białegostoku do Augustowa zostałby znacznie odciążony, a droga mogłaby być wykorzystywana głównie przez turystów. {o jakich turystach on mówi?} Urząd Marszałkowski czyni starania, żeby do rangi drogi ekspresowej podnieść także odcinki dróg krajowych: z Łomży do Augustowa oraz z Kuźnicy Białostockiej przez Białystok i Bielsk Podlaski do Lublina. Póki co trasa z Łomży do Augustowa jest remontowana, a ponadto rozpoczęły się przygotowania do budowy obwodnicy Łomży. - {słyszeliscie cos o tym? ...czyżby łomżyńscy politycy, czy też zarządcy miasta i gminy wywalczyli obwodnicę, w zamian za brak walki o Via Balticę???} http://www1.gazeta.pl/bialystok/1,35235,1545008.html --- PGG
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Via Baltica - Wojewódzki plan zagospodarowania gotowy... |
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA Brednie...... No i juz sie lepiej czuje. Przepraszam za te krzyki ;) Pozdrowienia Lukasz S.
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Via Baltica - Wojewódzki plan zagospodarowania gotowy... |
Obwodnica wokół Łomży? Kto słyszał o czymś takim? Może wypowie siena ten temat jakiś radny?
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Via Baltica - Wojewódzki plan zagospodarowania gotowy... |
Plan zagospodarowania przestrzennego województwa podlaskiego został dziś zatwierdzony. Brawo dla radnego Sławomira Zgrzywy za autopoprawki, Łomża staje się ośrodkiem ponadregionalnym tak jak Suwałki, a droga 61 drogą ekspresową (a potencjalną jak w poprzednim zapisie) barzb
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Via Baltica - Wojewódzki plan zagospodarowania gotowy... |
Jak można dziękować Zgrzywie za to, że naprawia to co popsuł????? Może już wszyscy zapomnieli, że to Zgrzywa jako marszałek spowodował, że droga obecnie 677 ze Śniadowa do Łomży z drogi krajowej została przemianowana na drogę wojewódzką, czyli ZDEGRADOWANA!!!! To rząd, z którym Zgrzywa się jednoczył, zgodnie z kierunkami opracowanymi przez Marszałka Sławomira Z. w planie zagospodarowania przestrzennego kraju ujął miasto Łomża jako ośrodek regionalny czyli taki jak np. Bielsk Podlaski. Już wtedy marszałek Sławomir Z. zaopiniował, że Suwałki mają być ośrodkiem ponadregionalnym, a Łomża regionalnym. I co, teraz należy mu dziękować, że łaskawie naprawia błędy do których się przyczynił!!! To jest jego skapciały obowiązek. I tak wcześniejszymi decyzjami i opiniami sie skompromitował. Teraz wystaczy żeby nie przeszkadzał i głosował za Łomżą, a nie Suwałkami i Białymstokiem. Podobnie sprawa ma się ze Strategią Województwa Podlaskiego - tam też poprzedni Zarząd Sejmiku z Marszałkiem Zgrzywą na czele ujął Łomżę jako ośrodek regionalny taki jak Bielsk, a Suwałki jako ponadregionalny, a Białystok jako metropolitarny. A czemu to wszystko? - aby nigdy przez Łomżę nie szła ViaBaltica. Bo przecież taka droga musi przebiegać przez ważne ośrodki, a nie przez jakieś regionalne miasteczka. Dziękować Zgrzywie - beeeeeeeeeee
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Via Baltica - Wojewódzki plan zagospodarowania gotowy... |
Adamos To o czym piszesz to wszystko prawda, ale lepiej późno nic wcale! Czy coś zmieni odgrzebywanie starych ran......? Nie jestem zwolennikiem radnego Zgrzywy i nigdy nim nie bedę ale jeszcze jestem realistą i wierzę.... ( może w cud). Dlatego słowo "dziekuje" może zmobilizuje do jeszcze bardziej kreatywnej pracy na rzecz naszego miasta. Pozdrawiam barzb
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Via Baltica - Wojewódzki plan zagospodarowania gotowy... |
" dziękuję" --będzie jak zobaczymy wynik działania . nie Adamos???
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Via Baltica - Wojewódzki plan zagospodarowania gotowy... |
" dziękuję" --będzie jak zobaczymy wynik działania . nie Adamos???
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Via Baltica - analiza GDDKiA |
http://www.gddp.gov.pl/html/aktualnosci_inf70.htm Podsumowanie: "Ocena wariantu I (przez Łomżę) Podstawowe zalety: • Trasa krótsza o ok. 28 km - krótszy czas dojazdu z przejścia granicznego do centrum Polski. • Dobre powiązanie ruchowe miejscowości położonych w korytarzu z Warszawą a także w układzie międzynarodowym - szansa aktywizacji obszarów wokół Łomży, Grajewa czy Rajgrodu (100 tys. mieszkańców). • Wykorzystanie ok. 75% długości istniejących korytarzy drogowych. Ocena wariantu II (przez Białystok) Podstawowe zalety: • Powiązanie Białegostoku, (250 tys. mieszkańców) z Warszawą za pomocą drogi ekspresowej i docelowo z systemem DSR. • Dogodne połączenie Białegostoku z układem dróg międzynarodowych poprzez przejście graniczne w Budzisku oraz usprawnienie dojazdu do przejść granicznych (Chworościany, Lipszczany i Ogrodniki). • Połączenie budowy "Via Baltici" z realizacją trasy Suwałki-Augustów-Białystok-Lublin-Barwinek (odcinek Augustów-Białystok o dł. ok. 86 km). • Możliwość usprawnienia węzła drogowego w rejonie Białegostoku. • Znaczne (84%) wykorzystanie istniejącego korytarza drogowego drogi nr 8. Ocena wariantow I i II Z punktu widzenia uwarunkowań międzynarodowych w zasadzie warianty można uznać za równoważne. Wariant I umożliwia krótsze połączenie Krajów Bałtyckich z centrum Polski i zachodnią Europą, oznacza jednak odsunięcie w czasie podwyższenia standardu powiązań z Białorusią Wariant II zapewnia lepsze powiązanie z Białymstokiem oraz lepszy dostęp do pozostałych przejść granicznych usytuowanych w regionie. Dzieje się to jednak kosztem wydłużenia drogi dla relacji Kraje Bałtyckie - Warszawa i Europa Zachodnia. Posumowanie Pilność realizacji trasy wynika: • ze stale obserwowanego wzrostu ruchu drogowego (wzrost ruchu 7-8% rocznie), • z wysokiego udziału ruchu ciężarowego na poziomie 20-45%, • z umacniania się roli przejścia drogowego w Budzisku jako jednego z najważniejszych towarowych przejść granicznych w Polsce, • z występowania licznych uciążliwości związanych z ruchem drogowym na istniejących drogach (uciążliwość dla mieszkańców, niszczenie nawierzchni, straty czasu, wypadki), • z konieczności wypełnienia zobowiązań międzynarodowych Warianty przebiegu trasy określone na początku lat 90-tych stanowią dobrą podstawę dla dokonania ostatecznego wyboru trasy planowanej drogi ekspresowej. Zastrzeżenie budzi fakt, że dotychczasowe analizy za bardzo koncentrowały się na elementach technicznych. Podstawą wykonanych analiz ekonomicznych były uproszczone, wskaźnikowe prognozy wzrostu ruchu drogowego. Niezbędne jest kompleksowe studium wykonalności opracowane wg standardowych procedur międzynarodowych instytucji finansowych (prognozy z modelu ruchu). Szansą może być ogłoszony 22 maja przetarg (ISPA) na analizę Korytarza I od Helsinek do Warszawy z odgałęzieniem Ryga-Kaliningrad-Gdańsk. Oba warianty przebiegu trasy (I przez Łomżę i II przez Białystok) z funkcjonalnego i ruchowego punktu widzenia mają swoje silne i słabe strony. Prognozowane obciążenie w obu wariantach jest na zbliżonym poziomie, z nieco większym (ok. 15%) obciążeniem wariantu II. Wybór przebiegu trasy "Via Baltica" powinien być uzależniony od wyników studium wykonalności i analizy wielokryterialnej uwzględniającej aspekty wpływu na środowisko. Gdyby wnioskować na podstawie wcześniejszych opracowań i analiz, to istnieje uzasadnienie zarówno dla realizacji drogi ekspresowej wzdłuż ciągu Warszawa-Ostrów Maz. - Łomża - Budzisko, jak też drogi ekspresowej na odcinku Zambrów-Białystok. Ze względu na potrzeby obsługi ruchu krajowego (powiązanie regionu białostockiego) oraz spodziewane niższe koszty inwestycyjne, w pierwszej kolejności zasadne wydaje się modernizowanie korytarza w kierunku Białegostoku. " ...czyli nic nie wiadomo... --- PGG
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Via Baltica - Wojewódzki plan zagospodarowania gotowy... |
Usprawnienie dojazdu do przejścia granicznego w Ogrodnikach nastąpi też przy realizacji wariantu łomżyńskiegi i trasa ta jest znacznie krótsza. czesław
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Via Baltica - Wojewódzki plan zagospodarowania gotowy... |
hmmm, niezdziwie się jak wybudują tą trasę przez białystok a tiry będą zasówać starą trasą przez Łomże :-)
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Via Baltica - Wojewódzki plan zagospodarowania gotowy... |
a wogle na kiedy zrobią tą obwodnice , za ile kadencji ??:-)
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Via Baltica - Wojewódzki plan zagospodarowania gotowy... |
Zrobią jak kasy wreszcie starczy. Oraz jak sami sobie pomożemy - czyli żeby nie było tak jak teraz - raz będąc u władzy się wykreśla, a drugi raz jak się jest w opzozycji to się walczy o wpisanie. Marszałek miał duużżoo kasy. A Łomża tej kasy nie miała i nie ma. Morał z tego taki, że pieniądze musi dać ktoś inny. Kto? Nie Piątnica, nie Gmina Łomża bo one takie same bogate jak Łomża. A w gminie Piątnica to obwodnica byłaby dłuższa niż w Łomży. Skąd wiem? To wie każdy - od wielu lat można takie rzeczy zobaczyć w planie zagospodarowania. Szkoda tylko, że Radny Cwalina tego nie sprawdził mówiąc w piątek w radiu BAB, że jego marzeniem jest wiedzieć którędy będzie przebiegała obwodnica. Gratulacje Panie Radny będący radnym drugą kadencję. Co wy tam w tym ratuszu robicie, że pan nie wiesz którędy obwodnica będzie biegła. Dzieci wiedzą, a niektórzy radni nie wiedzą. Zainteresowanym oraz Panu Cwalinie (w ramach spełniania jego marzeń) wyjaśniam, że obwodnica będzie biegła wzdłuż granic miasta od strony Zambrowa, za sadami Wykowskich - wąwozem. Czyli podsumowując. Obwodnicę wybudujemy jak Łomża, Piątnica i Gmina Łomża nazbierają trochę kasy, do tego minister od dróg dorzuci z 50% a brakujące 49,99% dołoży UE. :-) Czyli już niedługo - bo starczy, że korki w Łomży raz na miesiąc zaczną się robić takie jak w maju w długi weekend, a jakiś minister jadący na Mazury lub z Mazur wreszcie się wkurzy i powie "od jutra latam helikopterem".
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Via Baltica - Wojewódzki plan zagospodarowania gotowy... |
Brawo Adamos.
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Via Baltica - Wojewódzki plan zagospodarowania gotowy... |
No i mamy pasztet. Generalna Dyrekcja Dróg i Autostrad napisała: "Gdyby wnioskować na podstawie wcześniejszych opracowań i analiz, to istnieje uzasadnienie zarówno dla realizacji drogi ekspresowej wzdłuż ciągu Warszawa-Ostrów Maz. - Łomża - Budzisko, jak też drogi ekspresowej na odcinku Zambrów-Białystok. Ze względu na potrzeby obsługi ruchu krajowego (powiązanie regionu białostockiego) oraz spodziewane niższe koszty inwestycyjne, w pierwszej kolejności zasadne wydaje się modernizowanie korytarza w kierunku Białegostoku." Tylko, że całe uzasadnienie jest oparte na pomiarze ruchu przez Łomżę dokonanego w okresie remontu mostu, czyli gdy ten ruch był mniejszy. Do tego dochodzi klasa drogi 677 Ostrów-Łomża zdeklasowana przez Marszałka Zgrzywę z drogi krajowej na drogę wojewódzką. Brawo Panie Zgrzywa!!! Jak obecnie widać WSZYSTKO jest brane pod uwagę - nawet klasa drogi, jak również i ruch pojazdów mierzony w okresie gdy był on sztucznie obniżony. Ale czego mamy wymagać jak niektórzy radni nawet nie wiedzą jakie były plany przebiegu Via Baltici przez Łomżę oraz którędy ma biec obwodnica miasta. Tutaj wszyscy powinni walczyć, a żeby dobrze walczyć trzeba chociaż wiedzić o co.
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Via Baltica - Wojewódzki plan zagospodarowania gotowy... |
CHolerka za czyjąś kasę chce to zrobić, myślę że teraz powinniśmy szukać celu mailingów w Brukseli. Ekolodzy nam pomogą.
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Via Baltica - Wojewódzki plan zagospodarowania gotowy... |
(...)Tylko, że całe uzasadnienie jest oparte na pomiarze ruchu przez Łomżę dokonanego w okresie remontu mostu, czyli gdy ten ruch był mniejszy.(...) Czy w takim razie mozliwym jest jeszcze raz doprowadzic do pomiarow natezenia ruchu? Zwlaszcza pod koniec tygodnia, kiedy to przez Łomże przejezdzaja dziesiatki warszawiakow (i nie tylko) ciagnacych na Mazury? °°°°°°°°°° ... evaa ...
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Via Baltica - Wojewódzki plan zagospodarowania gotowy... |
Sprawą trzeba zainteresować rzecznika prasowego miasta i może niech on nam powie czy to jest możliwe.
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Via Baltica - Wojewódzki plan zagospodarowania gotowy... |
Poczynając od reformy administracyjnej wkładanie do jednego worka Łomży i Białegostoku było błędem. Łomza ma tyle wspólnego z Białymstokiem co SLD z uczciwością. Łomża zawsze leżała na Mazwoszu. Sposób myślenia białostoskich prominentów jakoby dłuższa trasa jest lepsza byle przez Białystok. Przypomina to polska rzeczywistość z filmów Stanisława Barei. Kierowcy TIR'ów i tak wybiora krótsza trasę przez Łomżę i z daleka będą omijać podziurawiony asfalt Białegostoku. W dalszym ciągu Łomża i Ostrołęka będzie najeżdżana przez "turystów" w wielkich ciężarówkach. Takie decyzje zbliżaja Białystok do Białorusi niż do IIRP. Powodem pewnie jest to że 70% społeczeństwa naszej stolicy Disco Polo to w dalszej lub blizsżej przeszłości import ze wschodu. Może prezydent Łukaszenka zafunduje krewnym z BIAŁEGOstoku autostradę? Co można powiedzieć na koniec: "O! Jest! Widzę! Droga... Chyba na Ostrołękę" tylko do Białegostoku. ;)
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Via Baltica - Wojewódzki plan zagospodarowania gotowy... |
Podobno w Białymstoku wszystkie nazwiska bonzów kończą sie na -uk tylko jedno jest na -ski: Skiryluk! Czy "tam" to rzeczywiście jeszcze Polska? A co z dwiema wersjami tzw "makroregionów? Czy ktoś wie jak to ma być? Zbych
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Via Baltica - Wojewódzki plan zagospodarowania gotowy... |
Obwodnica Łomży? Ciekawe... Pozdrawiam
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Via Baltica - Wojewódzki plan zagospodarowania gotowy... |
Obwodnica... ViaBaltica.... może dla naszych dzieci. Teraz należałoby zlikwidować kolej w Łomży a w miejsce torów zrobić drugi pas Al.Legionów - z wylotem na Wojska Polskiego... (dwie jednokierunkowe nitki). Pieniądze na tę nową nitkę można by uzyskać ze sprzedazy pozyskanych od PKP gruntów (chętni będą - w końcu tereny PKP leżą w środku miasta). A kolejowa stacja przeładunkowa nie musi znajdować się w centrum miasta - może istnieć np. gdzieś na końcu Konarzyc.
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Via Baltica - Wojewódzki plan zagospodarowania gotowy... |
dzis przegladajac internet zauwazylam pewien artykul (link na dole), a w nim oto obrazeczek... http://polityka.onet.pl/artykul.asp?DB=162&ITEM=1171497&M=RA&MP=2 Czerwona linia; planowane polaczenia komunikacyjne, uzupelnienie sieci autostrad...;)Nie widze, aby jakakolwiek biegla przez Bialystok:) °°°°°°°°°° ... evaa ...
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Via Baltica - Wojewódzki plan zagospodarowania gotowy... |
Rzeczywiście czerwona nitka drogi uzupełniającej autostrady nie przebiega przez Białystok. Może jest to zwiastun dobrej wieści i droga ta wpłynie ożywiająco na rozwój naszych terenów. czesław
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Via Baltica - Wojewódzki plan zagospodarowania gotowy... |
Pożyjemy-zobaczymy :)
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Wyświetlaj drzewo | Nowszy wątek | Starszy wątek |