czwartek, 12 grudnia 2024 napisz DONOS@
Forum ogólne

Nowy temat  |  Spis tematów  |  Przejdź do wątku  |  Szukaj  |  Zaloguj   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
JAKA SPółKA?

Razem z przyjacielem chcemy założyć działalność. Jaką spółkę najlepiej zawiązać? Nie znam się na tym. Proszę o pomoc.

Odpowiedz na tę wiadomość

Re: JAKA SPółKA?

Czy ktoś się orientuje w tym temacie?

Czesc ja sie orientuje w temacie, wszystko zalezy co to ma byc za dzialanosc jaki kapital spółki przewidujecie itd. Jesli to bedzie mala firma o niskim kapitale pocztakowym to polecam spółke jawną która w świetle prawa nie posiada osobowości prawnej, nawet jej założenie nie wymaga zbyt wielu formalności poczytaj na necie o tej spółce.
Pozdrawiam i powodzenia

Dziękuję za podpowiedź. Poczytam. A co ze spółką cywilną?

www.google.pl - twoim przyjacielem

monia skocz se do radcy prawnego on ci najlepiej we wszystkim doradzi he
i w tym czego barkuje w lm. i w wyborze rodzaju dzialanosci etc.,

Dziękuję za poradę. Ale ten nick mnie przeraża (urząd skarbowy)...

Co do spółki cywilnej łatwo jest ja założyc itd ale jest jeden zasadniczy minus tzn odpowiedzialność za zobowiązania spółki. Wspólnicy sp. cywilnej odpowiadają całym swoim majątkiem czyli majątek spółki plus majątek prywatny to co posiadasz (ruchomości i nieruchomości), w spółce jawnej w pierwszej kolejności egzekwowany jest majątek spółki, dopiero pózniej gdy zaspokojenie wierzyciela nie jest możliwe z majątku spółki wierzyciel może egzekować swoją należność z majątku prywatnego wspólników jest to tkzw. odpowiedzialnośc subsydiarna.

Chyba bardzo poważną firmę chcesz założyć skoro zasięgasz rad na forum zamiast udać się do księgowej.

Hellou

Opinie internautów mogą uzupełniać badania mające na celu rozpoznanie rynku natomiast moim zdaniem, nie należy korzystać z wiedzy internautów w tak poważnej sprawie. Szkoda czasu i energii. Chyba, że się nudzisz albo jest to prowokacja do innego celu niż zawarty w pytaniu.