Nowy temat | Spis tematów | Przejdź do wątku | Szukaj | Zaloguj | Nowszy wątek | Starszy wątek |
Łomża nie będzie miała posła |
Znowu te brednie o pociągu widmo:) 2152, chłopie skoro pociągi towarowe czasem tu zaglądają to znaczy że ktoś przywozi jakieś towary, najczęściej węgiel, widziałem też cysterny. Więc w czym problem? Kto chce i komu wygodniej to wozi towar pociągiem, a ty piszesz tak jak by tu nic nie przyjeżdżało...
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Łomża nie będzie miała posła |
Czekajcie, czekajcie! 2152 powiedział jedną rzecz zgodną z prawdą! "Lecz chyba nie wiecie, że UE stara się by ruch towarowy z dróg przenieść na tory(...)" Masz zupełną rację! Ale Ty za to nie wiesz... być może do końca nie doczytałeś jak bardzo kolej w Europie "podupadła" przez ostatnie lata, a Państwa w UE próbują temu zapobiec poprzez stworzenie atrakcyjnych warunków do transportu kolejowego. To po pierwsze... Po drugie... Czemuś się uczepił tak UE ?! Mówisz, że miasta powyżej 60tyś wszystkie mają kolej.... aj aj aj... A no to powiedz mi ile czasu Polska jest w UE, a ile reszta tych Państw? I może nie wiesz o tym.... ale w wielu miastach UE powyżej 60tyś kolej po czasie była reaktywowana. Jedno z miast(a może nawet i nie jedno... ale nie pamiętam nazwy... jak mi się przypomni to napiszę) dopiero otrzymało kolej po utworzeniu fabryki samochodów. No... ja Ci pokazuje dużo argumentów, a Ty jako znawca nic po za bełkotem nie napisałeś. Napisz mi jakieś KONKRETY 2152: "Nie będę z wami się kłócił bo głupszym się ustępuje. To po pierwsze. Po drugie o kolei Łomżyńskiej wiem tyle, jak mało kto, więc proszę "dzieciaki" nie nie wypowiadajcie się na temat, który jest wam obcy. " Dobra... to dam Ci szansę wykazania się wiedzą o kolei.... W punktach napiszę Ci pytania i jako znawca tematu proszę, abyś rzetelnie na nie odpowiedział, oki? Może się czegoś dowiem.... 1. Ile w miesiącu jest kursów pociągów towarowych do Łomży? 2. Jak kształtują się mniej więcej ceny "pockm" w Łomży? 3. Ile kosztuje roczne utrzymanie infrastruktury kolejowej w Łomży w obecnym jej stanie? 4. Ile mniej więcej będzie kosztować modernizacja infrastruktury, abyśmy mieli uruchomioną kolej pasażerską? 5. Ile mniej więcej pasażerów miesięcznie musiałaby obsługiwać kolej łomżyńska, aby utrzymać rentowność ???? 6. Jaką prędkość może rozwijać kolej w Łomży w przypadku towarów, a ile w przypadku transportu osobowego? i tu kilka zasadniczych pytań: 7. Czy wiesz co to jest Rail Baltica? Czy wiesz jaki ma związek z Via Baltiką? 8. Czy znasz trasę przebiegu Rail Baltiki i jaki to ma związek z Łomżą? 9. Jaki wpływ ma obecny transport lotniczy na kolej międzynarodową i na ogólną "kondycję" kolei w krajach UE? 10. Czy możesz przedstawić ogólny stan kolei pasażerskiej i kolei towarowej w Polsce. Tzn jak zmienił się stan finansowy w przeciągu 10 lat, ile nowych linii powstało, a ile zostało zlikwidowanych? "Pogoogluj" sobie.... i odpowiedz proszę na pytania. Jak na każde sensownie odpowiesz i poprzesz to przykładami/źródłami to uznam, że naprawdę wiesz co mówisz... Narazie uważam, że nie wiesz nic na ten temat i gadasz tylko po to, aby udawać mądrego.... 2152 coś tam mówił o tym, że remont torowiska będzie kosztował 70 mln zł Ja mam pomysł: 70 000 000 mln zł ..... podzielić przez liczbę mieszkańców Łomży... czyli 70 000(tak dla równego rachunku) to wychodzi 1 000 zł na każdego mieszkańca... myślę, że każdemu by to zrekompensowało brak kolei w Łomży? ;-) BTW: Dziękuję freesh i OjciecR. za słowa uznania :-)
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Łomża nie będzie miała posła |
Hej. Szukam i potrzebuję numeru do zespołu TOP. stronę internetową ich. Bardzo jest mi potrzebny ich numer wiec jakby ktoś miał to proszę piszcie na kom 663-126-989 lub na meila: kroszkamonika@interia.pl. Dzięki i czekam na odpowiedz
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Łomża nie będzie miała posła |
Moja własna firma Dodana: 28 października 2008, 12:27 Zmodyfikowana: 28 października 2008, 12:27 Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. w Łomży ogłasza nabór uczestników do projektu „Moja własna firma” realizowanego w ramach Działania 6.2 wsparcie oraz promocja przedsiębiorczości i samozatrudnienia z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Zgłoszenia należy składać w 2 egzemplarzach wersji papierowej + wersja elektroniczna na płycie CD ( komplet dokumentów aplikacyjnych wraz z załącznikami) do dnia 14 listopada 2008 r. do godziny 16.00 w siedzibie Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. w Łomży 18-400 Łomża, ul. M.C. Skłodowskiej 1 tel./fax: (086) 216 33 26; Komplet dokumentów aplikacyjnych Wniosku rekrutacyjnego projektu „Moja własna firma” składa się z: - Kwestionariusza zgłoszeniowego - Załączników: 1. Oświadczenie o przetwarzaniu danych - 2. Oświadczenie o uczestnictwie tylko w jednym projekcie z działania 6.2 PO KL 3. Oświadczenie o nie korzystaniu z pomocy de minimis 4. Oświadczenie o nie karalności 5. Oświadczenie o nie prowadzeniu działalności gospodarczej 6. Oświadczenie o nie pracowaniu u Beneficjenta 7. Diagnozy potrzeb szkoleniowo – doradczych Dokumenty do pobrania dostępne są na stronie www.podlaskie.org.pl zakładka Moja własna firma. tyle znalazłam.....
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Łomża nie będzie miała posła |
Zadajesz te pytania jak przedszkolak.... chcesz sprawdzić moją wiedzę? nie będę odpowiadał,bo tobie się tak zachciało, ale nie martw się znam odpowiedzi na każde z tych pytań... ale nie bede tak jak ty sie wymądrzał, bo nie o to tu chodzi... a co do Rail Balitca, warto mieć marzenia... nawet te nierealne... Chociaż jakby teraz istniała ta nitka do kolna->ełk to kto wie jakby było... kxxn napisał(a): Narazie uważam, że nie wiesz nic na ten temat i gadasz tylko po to, aby udawać mądrego.... I kto to mówi, spójrz na swoje posty, ja się wymądrzam? a nie przypadkiem ty?
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Łomża nie będzie miała posła |
Ja to tam w wypożyczalni nart nie wyporyczałem nigdy zawsze wypożyczał mi pan Juzek stoi przy starej rozwalonej studni taką srebrną skodą (Octavią)
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Łomża nie będzie miała posła |
w savanie nie wynajmuja sali:(
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Łomża nie będzie miała posła |
to po kiego kupowales xboxa?
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Łomża nie będzie miała posła |
"to ze chodnik jest dla pieszych wie kazdy-to nie znaczy ze jak ktos stanie na chodniku to trzeba mu "za kare"po aucie przejechac!!!" niby z jakiej racji? nikt nie rysuje, po prostu rowerem sie nie miesci i sterem dotknol ;) za blendy i wlasno glupote sie placi. a jak zobaczysz typa na srodku ulicy jak stoi ktury nie ma ohoty ruszyc sie z miejsca to co robisz? czekasz arz zejdzie z drogi?
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Łomża nie będzie miała posła |
http://wilk88.wrzuta.pl/audio/ircQCdIoCS/czerwone_gitary_-_slowo_jedyne_ty_wersja_koncertowa
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Łomża nie będzie miała posła |
"niby z jakiej racji? nikt nie rysuje, po prostu rowerem sie nie miesci i sterem dotknol ;) za blendy i wlasno glupote sie placi." za jakie bledy?za jaka glupote?prosze czytac uwaznie to co ktos pisze to moze nie bedziecie takich bzdetow pisac!!! rowerem to moglo co najwyzej male dziecko auto przerysowac -bo na takiej wysokosci mam te "ozdoby"-tylko od kiedy to male dzieci zima,po oblodzonych ulicach rowerami jezdza!!! normalne osobowe auto ma na wysokosci "doroslego" roweru szyby samochodowe wiec niemozliwoscia jest zarysowynie drzwi!!!a co do steru-od kiedy to raczki w rowerach zakonczone sa ostrymi szpikulcami???
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Łomża nie będzie miała posła |
Donald: nic dodać, nic ująć.... 2152: nie chcę sprawdzać stanu Twojej wiedzy, gdyż nie wybieramy Cię na pierwszego pioniera ziemi łomżyńskiej w dziedzinie przewozów kolejowych. Bardziej chodziło mi o to byś konkretnie przedstawił mi racjonalne argumenty na poparcie Twojej tezy. Jeżeli takie racjonalne argumenty usłyszę to może przekonasz mnie, innych na forum, albo i nawet nasze Władze... Jestem otwarty na rozmowy, argumenty i kurczowo się nie trzymam swoich poglądów. Zwyczajnie chcę usłyszeć coś co zmieni moje podejście do kolei. No ale jedyne co od Ciebie słyszę to, że wiesz lepiej od nas..... i że wogóle wiesz o łomżyńskiej kolei jak mało kto.... to akurat nie jest argument za tym, żeby w Łomży powstała kolej pasażerska. Druga sprawa... skoro nie przedstawiłeś żadnych sensownych argumentów za tym, żeby była kolej pasażerska to czemu krzyczysz, że nasze Władze NIC ZUPEŁNIE NIE ROBIĄ ?! A może się okazuje, że nasze Władze nie mają argumentów zupełnie jak Ty? Ja naszych Władz, ani nie bronię, ani nie ganię...
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Łomża nie będzie miała posła |
FIN=śmieć
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Łomża nie będzie miała posła |
Czarny Kot do 30 os.
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Łomża nie będzie miała posła |
Jakby ktoś nie wiedział dokładnie co śpiewa Czesław to tu link do jego jednej nutki Czesław Śpiewa - Maszynka Do Świerkania - Czy każdy kraj może mieć swojego führera ? Make America Great Again (Uczyńmy Amerykę znów wielką) ![]()
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Łomża nie będzie miała posła |
Które autko najpasowniejsze dla młodego kierowcy i dlaczego?Ford mondeo,nissan primera,opel vectra. Auta z rocznika 97/98 w benzynie..chodzi o koszty utrzymania,awaryjność,blachy,i o ceny częsci
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Łomża nie będzie miała posła |
Multimedia to dziadostwo,Internet supe jest w IST,tv cyfra+ też dziadostwo ,chyba tylko POLSAT CYFROWY jest oki,chociaż mam dziadoską cyfrę+
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Łomża nie będzie miała posła |
Primera + Japoniec = niezawodny +szeroki rozstawi kół czyli dobrze wchodzi w zakręty +elektryka w końcu japoniec +jeśli weźmiesz 2.0 w GT to będzie w co depnąć +doskonała dla młodego kierowcy bo wiadomo że chce się wyszaleć i nie mówcie że są młodzi rozsądni sam pamiętam jak to w Polonezie było:D -części bardzo drogie O Mondeo i Vectrze nie będe pisał bo uważam że Primerka z tych 3 jest najgodniejsza uwagi. ![]() Bo szczęście to jest takie coś, co trzeba mieć, żeby było Cytat własny (copyright ©)
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Łomża nie będzie miała posła |
kiedys byl klub tiger ale co sie z nim stalo to nie wiem
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Łomża nie będzie miała posła |
Nie sluchaj sie ,że do Primery czesci drogie. Wogóle czemu taki ciemnogród w Polsce panuje ,że do japończyka cześci drogie. Części do aut japońskich w oryginale kosztują tyle co do niemieckich aut albo i mniej. Jest dużo zamienników.Mondeo sobie odpuść .Vectra dobre ,tanie w utrzymaniu ,podobnie Primera tyle ,że mniej awaryjna. Z trójki tej bierz Primere P11 za cene Vectry nowszy rocznik będziesz miał i niesłuchaj frajerów ,że części drogie.
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Łomża nie będzie miała posła |
Na wstępie chciałem podziękować encepence za docenienie moich wypocin :-) Dalej ustosunkuję się do tego co napisałeś 2152 i przytoczę kolejny ważny argument, który nasuną mi na myśl encepence, a mianowicie, że w Polsce 90% elektrowni to elektrownie węglowe. A zaraz powiem, czemu to teraz jest tak istotne.... • Kolej pobudziłaby rozwój naszego niedoinwestowanego regionu. Niechodzi tu tylko o Łomżę, ale także, a może przede wszystkim o trasę Ostrołęka-Łomża-Śniadowo-Łapy, Gospodarka regionalna mogła by się przebudzić , a co za tym idzie także dochody budżetu. Dla Łomży i Ziemi Łomżyńskiej, rozwój i rewitalizacja kolei jest czynnikiem niezbędnym dla rozwoju gospodarczego. Jest to wbrew obiegowym opiniom najtańszy transport… - W Łomży przecież jest kolej towarowa(bo w tej wypowiedzi o niej mówisz). Jak widać nie cieszy się aż tak dużą popularnością. W szczycie "swojego natężenia ruchu" miała 16 kursów do Łomży w miesiącu. To już sporo, ale zauważmy, że to był SZCZYT, a takich SZCZYTÓW ile było?. Jak widać i to nie sprawiło, że gospodarka w Łomży się przebudziła. I nie prawdą jest, że jak się wyremontuje to będzie więcej kursów jeździć.... bo nie mamy aż tyle przedsiębiorstw w regionie, które potrzebują transportu kolejowego. - Zastanawia mnie jak Browar Łomża transportuje piwo? Czasem nie TIRami ???? Czyli już chyba największy zakład odpada... - Co do tego, że to jest najtańszy środek transportu. Tu też się nie zgodzę. Sam Adrian Furgalski(ekspert TOR przypomnę, powiedział w wywiadzie dla Gazety Prawnej, że przez ostatnie lata transport kołowy stał się w większości przypadków tańszy przez co bardziej konkurencyjny. Doszło do tego, że wielu przedsiębiorców węgiel z kopalni transportowało TIRami co dotychczas było nie do pomyślenia. - W Łomży i tak mamy dosyć niski "pockm"(konkurencyjny w wielu przypadkach i owszem), ponieważ gdyby był wyższy to już nawet węgiel do Łomży by TIRami był dostarczany. Druga sprawa, że jeżeli ktoś ma transportować towary do Łomży koleją(a transport ten z roku na rok jest coraz mniej konkurencyjny, o czym świadczą ceny), a później jeszcze wynajmować TIRa, który od torów do przedsiębiorstwa dowiezie towar to już nie jest tak opłacalne. • Błyskawicznie rosnące natężenie ruchu na drogach, stwarza zagrożenia, prowadzi do utrudnień i korków. Propagując ideę „Tiry na tory” możemy doprowadzić do obniżenia ilości tirów na naszych Łomżyńskich drogach. Oczywiście zaraz wspomnicie o via Balice- ona będzie dotyczyła ruchu tranzytowego, nie naszego regionalnego- a jest on duży i sami wiecie jaki jest stan naszych dróg. Chyba lepiej by jeździły po Łomży małe dostawczaki odbierające towar z dworca łomżyńskiego , niż ogromne tiry kręciły się po wąskich ulicach, stwarzając zagrożenie i niszcząc drogi. Każdy wagon przywieziony do Łomży koleją to parę tirów mniej na łomżyńskich drogach… - I tu właśnie ten argument przemawia za Via Baltiką, a nie za koleją. Już mówię czemu. Bo chyba 90% ruchu PRZEZ Łomżę to właśnie tranzyt... Najczęściej zagraniczne TIRi. I żeby do Łomży biegło 100 "nitek" torów to nie zmniejszy to ruchu, no może o 0,01%(nie 1% !!!), bo mamy tylko kilka biedronek, stacji paliw itd i w ogólnym rozrachunku nie ma to aż takiego wpływu... zwłaszcza, że jeśli nawet na torach towar do biedronek itd był dostarczony to jakoś z torów musi dojechać do sklepu. Nie tak? Więc lokalnego ruchu pociągi nie zmniejszą ani trochę. A niestety... co by się nie działo w Łomży to TIRy z Litwy, Rosji, Niemiec itd muszą jakoś przejechać... nie przypadkowo jadą przez Łomżę. • Zapotrzebowanie na kolej w Łomży jest i to duże, mówię tu o kolei towarowej przede wszystkim. Jest to spowodowane tym, że są firmy z powiatu łomżyńskiego i powiatów ościennych: zambrowskiego, kolneńskiego, które zamawiają towar do Łomży i z Łomży wywożą go samochodami. Ilość wagonów jakie do Łomży przyjeżdża co drugi dzień świadczy, że zapotrzebowanie na kolej jak najbardziej jest, i trzeba robić coś, żeby to zapotrzebowanie na usługi przełożyło się na remont infrastruktury. Jest zapotrzebowanie na tego typu usługi, bo to się firmom po prostu opłaca. Miasto, oraz powiat łomżyński, powinny robić wszystko, by wyjść naprzeciw zapotrzebowaniu przedsiębiorców. Także dla potencjalnych inwestorów dobre połączenie kolejowe jest równie ważne jak drogowe, jeśli nie ważniejsze. Wspominam o tym, bo dużo się mówi o utworzeniu w Łomży strefy ekonomicznej, a bądźmy szczerzy bez kolei jest ona nie możliwa… inne podstrefy Suwalskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej mają albo własne bocznice kolejowe, albo są w sąsiedztwie dużych linii kolejowych, u nas oczywiście bocznice na bawełnę, do Pepeesu i gazpolu miasto oddało za ziemie na których min ma być SSE.. - No i znowu to co napisałem wcześniej. W Łomży jest już kolej towarowa... kursów jak widać jest ile jest. I skoro chcą zlikwidować kolej to znaczy, że się poprostu NIE OPŁACA. Rozumiem, że trzeba pomagać przedsiębiorstwom, ale bez przesady. Nikt się nie zgodzi, żeby wydawać miliony zł z NASZYCH kieszeni po to, aby kilka PRYWATNYCH przedsiębiorców oszczędzało na transporcie. Jak już liczyłem wcześniej: skoro remont ma kosztować ok 70mln zł, a załóżmy(dla równego rachunku), że w Łomży jest 70tyś mieszkańców. To na jednego mieszkańca przypada 1000zł. Kto by się z takiego prezentu nie ucieszył? • Co do kolei pasażerskiej, na razie jest to nie możliwe, w przypadku wyremtowania torów do Śniadowa i dalej do Tłuszcza,(i podniesienia prędkości przejazdu do przynamniej 80km/h 3 pary połączeń tygodniowo do Warszawy byłyby rentowną inwestycją Przynajmniej z tysiąc naszych studentów to ci studiujący w Warszawie, poza tym duża ilość połączeń pks z Warszawą wskazuje, że popyt na konkurencyjny środek transportu jest...Ale bez gruntownego remontu nie ma szans. Mówisz 1000 studentów tak? To ja coś zacytuję: "Przewozy pasażerskie drogą kolejową Łomża-Ostrołęka-Łomża funkcjonowały do 1 stycznia 1993 roku. Trasą tą kursowało 5 par pociągów ze średnią prędkością 30 km/h, z której korzystało średnio rocznie 9510 osób - prawie 5 razy za mało, by utrzymać rentowność." Źródło Wikipedia - Łomża Wątpię, aby studenci codziennie jeździli koleją do Warszawy.... • Jak dobrze naliczyłem w 2007 i w 2008 roku co najmniej z 4 razy mogliśmy dostać pokaźną sumę z UE, to na remont torowisk, to na szynobus. Czepiacie się że często wspominam o UE, wiecie dobrze, że koszt takiej inwestycji, jest spory, pkp nie jest zainteresowane nami, dlatego pieniądze musiałyby wyłożyć województwo, samorządy gminne i powiatowe, dodając do tego środki z UE to łączny suma rozłożył rozłożył by się na kilka instytucji a wtedy łatwiej,im by było znaleźć pieniądze na ten cel, z UE można by było pozyskać pewnie do połowy kosztów, wiec na wspomniane samorządy wypadłoby około 4-6mln(województwo dałoby a przynajmniej powinno dać więcej, bo jeśli się nie mylę to jest w ich obowiązkach.) a te 4-6mln to nie jest dużo patrząc np na to, że na modernizację stadionu miasto chce wydać ponad 20mln...Nasze gminy nie są bogate, ale nie sadzę,żeby był to dla nich niemożliwy wydatek. Niestety trzeba też liczyć na mazowieckie, bo stan torów Śniadowo Ostrołęka Tłuszcz, jest zły. - Dotację można dostać w każdym momencie to inna sprawa. A jeszcze inna, że 4-6mln zł to DUUUUŻO za mało. Jak sam w jednym poście na 4lomza pisałeś koszt remontu obecnego torowiska to 70mln zł. A wiesz, ile trzeba wydać na most w Piątnicy, żeby zrobić kolej pasażerską taka jak POWINNA być? Ale pomijając most... 64mln zł skądś trzeba jeszcze wziąć. Mówisz UE... spoko... pewnie by dała. Ale UE nie będzie w Łomżę pompować pieniądze bez końca, a myślę, że są ważniejsze inwestycje. A pozatym UE się rozliczy z tą dotacją... i co będzie jak po 2.... 3 latach się okaże, że nie mamy kasy na dalsze utrzymanie infrastruktury? UE nie będzie zadowolona.... I teraz coś co powiedział encepence. Mianowicie, że w Polsce 90% elektrowni to elektrownie węglowe. I co to ma wspólnego z koleją w Łomży... a no ma tyle, że UE chce wprowadzić Pakiet Klimatyczny. Tzn Polska będzie musiała ogromną kasę płacić za CO2! Co za tym idzie prąd podrożeje(jak mówią niektórzy nawet o 90%). Jak to ma się do PKP? Chyba większość pociągów jest elektryczna...a PKP i tak ledwo zipie, a PKP Cargo(przewozy towarowe) jest na skraju bankructwa. W przypadku wprowadzenia pakiety klimatycznego PKP będzie chciała ciąć wydatki każdym możliwym sposobem, a jednym ze sposobów będzie likwidacja przewozów w mniejszych miejscowościach taki jak Łomża. Jeżeli PO nie zrobi coś z tymi elektrowniami jądrowymi to mamy (powiem brzydko) przesrane.... Tusk: Pakiet klimatyczny to o 90-proc. droższy prąd I jak to ocenisz? Ja bym się wstrzymał z decyzjami w sprawie łomżyńskiej kolei do 2012(dzień zamknięcia linii w Łomży).... ![]() Bo szczęście to jest takie coś, co trzeba mieć, żeby było Cytat własny (copyright ©)
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Łomża nie będzie miała posła |
maciek1990 fantasto z platyny ten alternator był ? Albo jesteś taki frajerek ,że wierzysz we wszystko co ci powiedzą, albo kolega frajer i płaci za alternator 2 tyś. zamiast 150zł. Specjalisto zamilcz zrób se prawo jazdy najpierw.
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Łomża nie będzie miała posła |
Vip_1 daj mi na nich namiary pliska !! Bo ty tez masz chyba LiteOna. Zależy mi na tej przerobce
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Łomża nie będzie miała posła |
Cześć wszystkim.Mam pytanko,zdawał ktoś 13 w Radomiu MS?Ma ktoś już wyniki?
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Łomża nie będzie miała posła |
Fakty: 1. Tereny zarezerwowane od końca XIX w. pod infrastrukturę kolejowa stanowia łakomy kasek - ze względu na lokalizację dla hien biznesowych, które jak maja kure to ją zarżną nie czekając na zniesienie jajka. Pierwszy krok w tym kierunku zrobiło lobby pod wodzą pewnego łomżyńskiego urzednika, który spędził wiele miesięcy w sanatorium "wydobywczym", a którego celem było "odzyskanie" dla biznesu ( czyli sprzedanie ziemi zarezerwowanej pod infrastrukture kolejową) 2. w pierwszej połowie XX wieku opracowano plany połączenia Łomży ze stacją graniczną Wincenta-Dłutowo.Wkładem ze strony miasta była budowa nowoczesnego - jak na ówczesne czasy dworca kolejowego. Decyzja o nieodbudowaniu zapadła w dyrekcji w BIAŁYMSTOKU i było elementem długofalowej polityki zmierzającej do "likwidacji endeckiego matecznika w województwie białostockim" - łacznie z decyzją o likwidacji elektrowni i więzienia. 3. Układ infrastruktury, który jest reliktem Kolei Nadnarwiańskiej, podyktowany był strategicznymi potrzebami cesarstwa rosyjskiego. linia biegnąca wzdłuż Narwi, omijajaca miasta Guberni Łomzyńskiej miała za zadanie zapewnic sprawny transport wojsk i zaopatrzenia dla licznych jednostek rozlokowanych na tym terenie. Tory oddalone zostały od umocnień Twierdzy Łomża na odległość równą donośności Ówczesnych dział kolejowych. Dlatego główna linia Kolei Nadnarwiańskiej zbliża sie do Łomży, na minimalna odległosć w Czerwonym Borze. Układ ten starcił znaczenie po zajeciu tych terenów przez Niemców w 1915 roku. Wtedy też powstały puszczańskie kolejki wąskotorowe - do Myszyńca oraz do Kolna normlnotorowe połączenie Łomży z Koleją Nadnarwiańską w Śniadowie oraz niezrealizowany projekt połączenia Łomży z Jańsborkiem ( Piszem). Pomysł ten realizowany był ( i zaawansowany) w latach 1942-45. 4. W ramach inwestycji na trasie Jańsbork- Łomża zrealizowana została trasa od wincenty do kolna wraz z infrastrukturą inżynieryjną ( tzw "śtreka") oraz wykonane zostały prace przygotowawcze zwiazane z lokalizacja trasy do Łomży. Prace przygotowawcze polegały m.in. na dokonaniu podziału geodezyjnego gruntów z rozganiczeniem pasa kolejowego, oraz wykonane prace przygotowawcze do realizacji przeprawy przez Narew na zachód od miasta Łomży . Pozostały do dziś fragmenty nasypu. 5. Podział geodezyjny uwzględniający pas kolejowy przetrwał do końca województwa Łomżyńskiego. W ciągu ostatnich dziesięciu lat "światli łomżyńscy urzędnicy" regulacji, komasacji i scaleń, mających wymazać to z map. 6. Obecnie na odcinkach trasy 36 oraz 49 dopuszczalne prędkości wyoszą 20km/h.Czyli czas przejazdu odcinka Śniadowo - Łomża długości 18,822 km - około godziny. Ponieważ Łomża znalazła się pod władzą biełastoka, wojewoda nie jest zainteresowany wyłożeniem nawet grosza na tę trase. Priorytetem jest Hajnołka czy Czeremcha. Tym bardziej, że linia nr 49 jest w zarządzie Zakładu Linii Kolejowych w Siedlcach. Infrastruktura dawnej Kolei Nadnarwiańskiej w większej części jest w adminstracji tego Zakładu. Dzięki temy cokolwiek z tej infrastruktury pozostało, bo gdyby dostało się pod zarząd ZLK w Białymstoku, po kolei w Łomży byłoby już "pozamiatane" 7.Żenujące jest stanowisko kogoś , komu zależy na rozwoju miasta i okolic, kto nie dostrzega, że wykluczenie jakiegokolwiek ośrodka z isieci infrastruktury kolejowej = koniec marzeń o jakimkolwiek rozwoju. 8.Naiwne sa twierdzenia, iż połączenia drogowe są w stanie zastąpić połaczenia szynowe. W sytuacji przewozów pasażerskich np w Warszawie "zastąpiono" autobusami niektóre linie tramwajowe - np. do Wilanowa. Efekt? - ci sami "spece" kombinuja jak teraz na nowo wybudować torowiska, bo nastapił totalny paraliż. W sytuacji ewentualnych przewozów towarowych w ciągu ostatnich kilu lat o lokalizacji pewnych zakładów w Ostrołęce a nie w Łomży zadecydowało połączenie kolejowe. Zapewne dla biznesu, który polega na sprowadzeniu busika chińskich ciuchów i sprzedania go pod znanymi markami kolejowe połączenia towarowe są zbędne. A łopatologiczne - nawet na etapie inwestycji koleja mozna przywieźć elementy o znacznie większej masie i gabarytach niz transporetem drogowym bez uzywania spcjalistycznego sprzetu. Tak było w np w Ostrołęce - Elementy konstrukcji i wyposażenia technologicznego zapakowane na wagony u producenta dotarły w tych wagonach na miejsce. Gdyby wybrano Łomżę - niezbedny byłby przeładunek na specjalistyczne środki transportu, uzgodnienie przewozu "nadgabarytów" ze słuzbami wojewody itd. Generalnie dodtkowe koszty. 9.Przepraszam za błędy. Mam nadzieję, że ktoś to przeczyta ze zrozumieniem. Pozdrawiam zainteresowanych rozwojem Mazowsza Łomżyńskiego oraz ożywieniem Kolei Nadnarwiańskiej
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Łomża nie będzie miała posła |
robert28 WZ zaliczyłam. szczerze to tylko formalność była. wszyscy zaliczyli. magdusia24 na szółkę jedzie się po zdaniu wszystkiego, jak komisja orzeknie, że jesteś zdolna do służby. a co do której szkółki to słyszałam, że kierują jak najbliżej miejsca zamieszkania.
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Łomża nie będzie miała posła |
nowa nazwa : Północnomazowieckie Siedziba Wojewody: Ostrołęka Siedziba Marszałka: Łomża albo na odwrót herb: berlinka pod rozwiniętymi żaglami na błękitnym tle z diamentami. A Białystok może być w województwie naprzykład bielskopodlaskim, bialskopodlaskim, skołowopodlaskim albo biełastokopadliaskim.
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Łomża nie będzie miała posła |
czy jest w Łomży ktoś kto ratuje kasety wciągnięte przez video? Da się to jakoś naprawić? kaseta w sposób "standardowy" jest nie do wyjęcia.
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Łomża nie będzie miała posła |
kupić auto z gazem ? chyba gorszego wyboru nie ma. Nie polecam kupna auta z juz zamontowana instalacją gazową, nie znasz historii, nie wiesz jak była eksploatowana. Nie wiem czemu sie tak upierasz, że jeżeli diesel to i garaż :/ ja mam VW TDI z 96r, nie mam garażu i zero problemów z rozruchem w zimę, aby aku był ok i świece. Jeżeli używasz auta głównie do jazdy w mieście to albo beznyna albo diesel, odpuść sobie gaz.
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Łomża nie będzie miała posła |
a w ogóle to można skopiować kasetę VHS na DVD
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Łomża nie będzie miała posła |
z tego co pisze na stronie cyfry to najtańszy abonament z C+ i HBO to wydatek 73,5 przez 10 mcy a potem 147 pln/mc, pakiet HD to wydatek 84 pln a po czasie 10 miesięcy 168 pln, a więc czy taka super promocja ???
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Łomża nie będzie miała posła |
swoją drogą,niezłe komentarze i opinie.co jedna to ciekawsza.każdy będzie chwalił swoje autko jak jest z niego zadowolony,albo będzie mówił,że syf bo mu się ciągle psuje-a jeździć nie umie.trzeba się najpierw nauczyć jeździć panowie.jeśli się dba o auto,robi systematycznie przeglądy i niezbędne naprawy to każde auto się odwdzięczy,ale jeśli kasy wystarcza tylko na paliwko-niestety.a już ty Mieczkos dałeś czadu z tym przegubem.jak mi mechanik powiedział,że mam malutki luz na swożniu wahacza,to za tydzień był już nowy wahacz.choć można było jeszcze jeździć pół roku.pozorne oszczędzanie nie wychodzi na dobre.potem trzeba wymienić pół samochodu a najlepiej cały.
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Łomża nie będzie miała posła |
cos Jeffrey nie odpisuje pewnie juz z kompletem zainteresowanych jajka w jacuzzi moczą
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Łomża nie będzie miała posła |
w łomży jak i poza łomżą np kolno zambrów
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Wyświetlaj drzewo | Nowszy wątek | Starszy wątek |