Nowy temat | Spis tematów | Przejdź do wątku | Szukaj | Zaloguj | Nowszy wątek | Starszy wątek |
Turbo Problem... |
Od jakiegoś czasu zaobserwowałem lub dopiero teraz zwróciłem na to uwagę, - po wyłączeniu silnika słychać cichnący odgłos wytracającej obroty turbinki. Oczywiście ciężko słowami przybliżyć odgłos ale wsłuchując się jak naprawdę jest cicho w okolicy to słychać UUUUUUuuuuuuuu......... trwające jakieś 4-5 sekund. Zacznijmy od teorii i zasady dzialania turbo (bylo juz o tym nieraz) - turbo sie nie wylacza/wlacza podczas pracy silnika w zaleznosci od obrotow. Turbo jest napedzane spalinami wiec logicznie rzecz biorac MUSI pracowac wraz z pracujacym silnikiem. Tak samo po wylaczeniu silnika olej z turbiny nie odplywa - ustaje cyrkulacja i to jest ten problem. Olej ktory zostal przy samym zrodle ciepla zapieka sie szkodzac turbinie oraz zmniejsza przepustowosc przewodow od- i doprowadzajacych olej do turbiny czego nastepstwem jest niewystarczajace smarowanie i chlodzenie turbiny, czego nastepstwem dlugoterminowym jest zgon turbo. Gdzie takim czyms moga sie zajac w Lomzy. Dodam ze chodzi o audi a4 1,8t. I czy ktos mial taki problem i jak go rozwiazal.
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Turbo Problem... |
Bodajże w Piątnicy przy Straży Pożarnej jest regeneracja turbin itp
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Turbo Problem... |
W piatnicy mowisz nie slyszalem.Byl ktos tam ?
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Turbo Problem... |
W łomży nie radzę.Ja naprawiałem w Białymstoku u Sieńki .Założyli nowe turbo i śmigam bez problemów już ponad rok.Koszt naprawy coś ok 6000zł.
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Turbo Problem... |
KUP SOBIE SERENKE.................................................!
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Turbo Problem... |
Kolego chaos1. Najważniejsza rzecz!Nigdy nie gaś silnika natychmiast po zatrzymaniu się. Trzeba dać chwilkę czasu na zatrzymanie się turbiny przed wyłączeniem silnika.5 sekund minimum a 10s już starczy w zupełności. Wirnik turbiny osiąga bardzo duże obroty i lepiej dla niego jest jak zatrzyma się przy działającym jeszcze smarowaniu. br1
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Turbo Problem... |
Szczebiotak mozesz sie zajac wlasnym zyciem a nie tu wypisujesz choc nie wiesz ocb wiec daruj sobie.! br1 wiem o tym przeczytaj moj pierwszy post bo tak nie mialem wczesniej
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Turbo Problem... |
W takim razie za krótko czekasz nim turbinka ustanie. A jej praca zależy też od tego jaką masz nogę. Jeśli lubisz depnąć pracuje więcej to jest logiczne i po takiej jeździe przyda się nawet 15-20 s odczekać. Przy wyłączonym silniku nie ma prawa już chodzić. I dodam że nie jestem specjalistą żebym nie został zbesztany za ewentualną niewiedzę:] Piszę poprawnie po polsku Tylko Łomża ŁKS!!!
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Turbo Problem... |
br1 ma rację regeneracja techmot w choroszczy koziol0
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Turbo Problem... |
jakich techmot???????????????????????????? nie rozumiem tego pojecia???????????????????????????????????????????????
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Turbo Problem... |
ludzie przeciez umiem wladac jezykiem polskim!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Turbo Problem... |
Wiem o tym ten kto ma turbo to lubi debnac:) Ale mimo to nie powinno byc tego uuuuuuuuzzzz.... Czy ktos kto ma turbio mial takie cos i co zrobil czy wystarczy tylko nasmarowac i zajrzec do chlodzenia czy cos innego?
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Turbo Problem... |
ale dziwne te mechanictwo
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Turbo Problem... |
Szczebiotka a ty co w juz w niemczech nie we francji
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Wyświetlaj drzewo | Nowszy wątek | Starszy wątek |