wtorek, 24 stycznia 2017 napisz DONOS@
Wyszukiwarka
Wczytanie

Po roku zastoju ruszą prace na obwodnicy Szczuczyna?

Obwodnica Szczuczyna (fot. www.s61-obwodnica-szczuczyna.pl)
pt, 11 kwietnia 2014 08:24

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad może badać rzetelność podwykonawców, na których potencjał powołują się wykonawcy przystępujący do przetargów na budowę dróg. Tak orzekł Sąd Okręgowy w Warszawie do którego trafiła sprawa związana z wyłonieniem wykonawcy, który ma dokończyć budowę obwodnicy Szczuczyna.


Cała Via Baltica powstanie do 2020 roku?

Węzeł Stawiski - pierwszy zbudowany fragment ekspresowej Via Baltica
śr, 02 kwietnia 2014 10:39

Polska będzie się także ubiegać o dofinansowanie z pieniędzy unijnych Via Baltica i Rail Baltica, czyli drogi i linii kolejowej łączących Polskę z krajami bałtyckimi zapowiada wicepremier minister infrastruktury i rozwoju Elżbieta Bieńkowska. Pieniądze na ich budowę mają pochodzić z nowego instrumentu finansowego Łącząc Europę (Connecting Europe Facility - CEF). CEF jest zarządzany bezpośrednio z Brukseli i mają być z niego finansowane przedsięwzięcia infrastrukturalne ważne dla całej Unii Europejskiej.
- To będą na pewno pierwsze składane do CEF projekty i przez koleje, i przez drogi – zapewniła Bieńkowska w wywiadzie udzielonym PAP.


GDOŚ w Warszawie zajmie się Via Baltica

Tak ma przebiegać Via Baltica (na grafice z obwodnicą Łomży)
pon, 17 marca 2014 13:45

Górnośląskie Towarzystwo Przyrodnicze im. A. Czudka z Katowic odwołało się od wydanej na początku lutego przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Białymstoku decyzją środowiskową na łomżyński odcinek Via Baltica (bez obwodnicy miasta). Jak przekazuje Małgorzata Wnuk, rzecznik prasowy RDOŚ w Białymstoku w odwołaniu nie ma wskazanych zarzutów, a jego złożenie Towarzystwo uzasadnia „regułą przezorności”.


Drogowcy muszą poprawić wniosek o obwodnicę, ale ptaków nad Narwią liczyć nie muszą

Projekty obwodnicy Łomży budowanej w ramach Via Baltica. GDDKiA jako wariant preferowany w dalszym ciągu wskazuje tzw. daleki zachodni - na mapie kolor niebieski. Jednocześnie drogowcy sami skreślili już nawet jako hipotetyczny wariant wschodni (czerwony)
pon, 03 marca 2014 08:03

Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Białymstoku wezwie drogowców do uzupełnienia złożonego na początku lutego wniosku o decyzję środowiskową dla obwodnicy Łomży, ale nie będzie żądał przeprowadzenia nowej inwentaryzacji przyrodniczej. To pozytywna wiadomość. Jest duża szansa, że jeszcze w tym roku całe postępowanie się zakończy pozytywnie - wydaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach m.in. ostatecznie określającej przebieg obwodnicy Łomży w ciągu drogi ekspresowej S61. Do wyboru są dwa warianty. Oba po stronie zachodniej miasta.


Obwodnica Łomży do 2020r? Nie chodzi o decyzję środowiskową, ale o miliard złotych

Projekty obwodnicy Łomży budowanej w ramach Via Baltica. GDDKiA jako wariant preferowany wskazała tzw. daleki zachodni - na mapie kolor niebieski
śr, 26 lutego 2014 08:02

„Termin wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach nie wpływa na datę ukończenia przedmiotowej inwestycji (obwodnicy Łomży – dop. red.) do 2020 r. W przypadku tej inwestycji zasadnicza jest kwestia zapewnienia finansowania” - twierdzi Zbigniew Rynasiewicz odpowiedzialny za transport wiceminister infrastruktury i rozwoju.
Przedstawiany przez ministra szacunkowy koszt budowy obwodnicy Łomży to około 980 milionów złotych. I w dalszym ciągu nie wiadomo czy perspektywie do 2020 roku takie pieniądze na tę drogę się znajdą.


Drogowcy złożyli wniosek o DŚU na obwodnicę Łomży

Projekty obwodnicy Łomży budowanej w ramach Via Baltica. GDDKiA jako wariant preferowany wskazała tzw. daleki zachodni - na mapie kolor niebieski
cz, 13 lutego 2014 09:26

Regionalna Dyrekcji Ochrony Środowiska w Białymstoku wszczęła postępowanie w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na budowie obwodnicy Łomży w ciągu drogi ekspresowej S 61. Wniosek od drogowców z Białegostoku wpłynął tam w ubiegły piątek.
- Wniosek jest w tej chwili analizowany – mówi Lech Magrel, Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Białymstoku. - Sprawdzamy przede wszystkim czy jest kompletny i od tego będzie zależała decyzja co dalej.
- Zdobyliśmy te dane, które mogliśmy zdobyć i w tym zakresie wniosek został przygotowany - mówi Rafał Malinowski, rzecznik białostockiej Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.


Kolejny odcinek Via Baltica wchodzi na listę do realizacji

pt, 07 lutego 2014 17:37

Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju skierowało do konsultacji projekt uchwały rządu zmieniający m.in. załącznik nr 5 „Program Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015”. Na liście pojawia się m.in. obwodnica Suwałk w ciągu trasy ekspresowej S61, oraz brakujący odcinek S8 pomiędzy Wyszkowem, a obwodnicą Ostrowi Mazowieckiej. Zgodnie z dokumentem mierząca niespełna 14 km obwodnica Suwałk miałaby zostać wybudowana w latach 2015-2017, ekspresowa „ósemka” do Warszawy do 2018 roku.


Taka będzie ekspresówka do Łomży

Tak ma przebiegać Via Baltica (na grafice z obwodnicą Łomży)
śr, 05 lutego 2014 08:50

Wydana w poniedziałek przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Białymstoku decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach zakłada, że planowana Via Baltica do Łomży będzie miała dwie jezdnie po 7 metrów szerokości każda z możliwością docelowej rozbudowy pasów do 10,5 m. Szerokość pasa dzielącego między jezdniami przewiduje się na 12 metrów, a do tego dwa pasy awaryjne po 2,5 m. Trasę wytyczono generalnie poza obszarami zabudowy, ale i tak aby ją wybudować koniecznym będzie wyburzenie 40 budynków w tym około 10 mieszkalnych. Publikujemy decyzję środowiskową na łomżyńską Via Baltica.


Via Baltica, bez obwodnicy Łomży, dostała decyzję środowiskową

pon, 03 lutego 2014 16:03

Lech Magrel, Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Białymstoku, podpisał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na budowie drogi ekspresowej S 61 na odcinku Ostrów Mazowiecka – Łomża – Szczuczyn. Postępowania w sprawie łomżyńskiego odcinka Via Baltica trwało niemal dwa lata. Problem sprawiło przejście drogi przez Narew. DROŚ kilkakrotnie wzywał inwestora, czyli białostocki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, do uzupełnienia dokumentacji, a ostatecznie we wrześniu ubiegłego roku, na wniosek drogowców obwodnicę Łomży wyłączono z wniosku.


Obwodnica Szczuczyna przesunięta

Obwodnica Szczuczyna (fot. www.s61-obwodnica-szczuczyna.pl)
śr, 29 stycznia 2014 08:40

O kolejne trzy miesiące drogowcy przełożyli termin składania ofert w przetargu na dokończenie obwodnicy Szczuczyna. Pierwotny termin wyznaczony był na 31 października 2013 roku, po czym pięciokrotnie go wydłużono. Ten aktualny to koniec marca tego roku. Przypomnijmy budowa obwodnicy Szczuczyna zaczęła się jesienią 2012 roku i tak jak budowa obwodnicy Stawisk miała być ukończona przed końcem 2013 roku. W czerwcu ubiegłego roku hiszpańska firma FCC Construccion porzuciła prace zarzucając GDDKiA błędy w przygotowanej dokumentacji obwodnicy.


Wniosek o decyzję środowiskową dla obwodnicy Łomży prawie gotowy

Projekty obwodnicy Łomży budowanej w ramach Via Baltica. GDDKiA jako wariant preferowany wskazała tzw. daleki zachodni - na mapie kolor niebieski
pt, 17 stycznia 2014 12:13

- Wniosek o decyzję środowiskową na obwodnicę Łomży może być złożony w najbliższych tygodniach. Być może jeszcze w lutym – mówi Rafał Malinowski, rzecznik prasowy białostockiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Czekamy teraz na decyzję środowiskową na pozostały odcinek „łomżyńskiej” Via Baltica, bo może mieć ona wpływ także na wniosek o obwodnicę Łomży.
Ta decyzja – według nieoficjalnych informacji - ma być wydana do końca stycznia. Przypomnijmy we wrześniu obwodnica Łomży została wyłączona z wniosku o decyzję środowiskowa dla Via Baltica od Ostrowi Mazowieckiej po Szczuczyn, ze względu na brakującą inwentaryzację ptaków migrujących z trzech miesięcy: wrzesień, październik i marzec. Jak to możliwe, że już teraz drogowcy mają te dane?


Decyzja środowiskowa na obwodnicę Łomży za rok... z haczykiem

Harmonogram budowy Via Baltica i obwodnicy Łomży. (Dokument Implementacyjny do Strategii Rozwoju Transportu do 2020 r. (z perspektywą do 2030 r.))
pt, 03 stycznia 2014 15:11

Ministerstwo Infrastruktury i Transportu spodziewa się, że decyzja środowiskowa na obwodnicę Łomży będzie wydana w pierwszym kwartale 2015 roku. Taka data została zapisana w najnowszej wersji Dokumentu Implementacyjnego do Strategii Rozwoju Transportu do 2020 r. (z perspektywą do 2030 r.). Ten sam dokument zakłada, że obwodnica i cała Via Baltica będą zbudowane w tej perspektywie finansowej pod warunkiem, że większość środków na budowę drogi wyłoży Unia Europejska.


Obwodnica Łomży może być (jeszcze) w 2020 roku

Plany obwodnicy Łomży. Drogowcy chcą ją zbudować w wariancie dalekim zachodnim (niebieska linia na mapie).
cz, 02 stycznia 2014 08:19

Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju ogłosiło konsultacje społeczne projektu Dokumentu Implementacyjnego do Strategii Rozwoju Transportu do 2020 r. (z perspektywą do 2030 r.). To dokument, który wskazuje priorytetowe inwestycje w obszarach transportu drogowego, kolejowego, morskiego i śródlądowego (wodnego). Na liście najważniejszych inwestycji drogowych jest Via Baltica z obwodnicą Łomży.


A Via Blatica nie ma nawet na mapie...

źródło: Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju
pt, 20 grudnia 2013 15:21

Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju podało, że Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetarg na zaprojektowanie i budowę kolejnego – ok. 18,5 km odcinka Południowej Obwodnicy Warszawy. Do informacji dołączona jest mapa obrazujące inwestycję, ale i układ istniejących i projektowanych najważniejszych dróg przecinających Mazowsze. Widać na niej np. kawałek S19, która kiedyś ma połączyć Białystok z Lublinem, ale nie ma tam nawet fragmentu Via Baltica. Zapytaliśmy w ministerstwie czy to błąd na mapie czy może coś więcej?


Obwodnicą obok Stawisk

Obwodnica Stawisk już otwarta (fot. GDDKiA o. Białystok)
cz, 19 grudnia 2013 11:55

Około godziny 14.00 drogowcy wpuścili samochody na nową obwodnicę Stawisk. Ma ona 6,5 km długości i formalnie jest pierwszym elementem ekspresowej S-61 - Via Baltica - choć na niemal całej długości póki co ma tylko jedną jezdnię.
Wpuszczenie ruchu na nową obwodnicę sprawiło, że mieszkańcy miasteczka będą mogli odpocząć od tysięcy samochodów, w tym ciężkich tirów, które dotychczas przejeżdżały przez sam środek Stawisk, zaledwie kilka metrów od domów.


Szczuczyn coraz dłużej czeka na obwodnicę

Obwodnica Szczuczyna źródło: http://www.s61-obwodnica-szczuczyna.pl
wt, 17 grudnia 2013 16:16

Już po raz czwarty Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Białymstoku przesunęła termin złożenia ofert w przetargu na dokończenie budowy obwodnicy Szczuczyna w ciągu Via Baltica. Termin ten początkowo był wyznaczony na 31 października, a teraz już został przesunięty na 29 stycznia 2014 roku. Powodem – jak przekazują drogowcy – jest zaskarżenie kilku zapisów specyfikacji przetargowej do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej.


Obwodnica pod „szczególnym nadzorem”

od lewej: Cezary Kisiel. Mieczysław Czerniawski, Zbigniew Rynasiewicz, Robert Tyszkiewicz (fot. UM Łomża)
pt, 13 grudnia 2013 14:25

Zbigniew Rynasiewicz, odpowiedzialny za transport wiceminister infrastruktury i rozwoju objął, na prośbę prezydenta Łomży Mieczysława Czerniawskiego „łomżyńską obwodnicę szczególnym nadzorem” - przekazał Łukasz Czech z ratusza. Prezydent Czerniawski wspólnie z Cezarym Kisielem, przewodniczącym Społecznego Komitetu Obrony Obwodnicy Łomży, zawieźli do ministerstwa 10 tysięcy kart z podpisami mieszkańców żądających budowy obwodnicy.
Czech podkreśla, że do spotkania doszło dzięki zaangażowaniu się w sprawę posła Roberta Tyszkiewicza (PO), który był obecny na rozmowie z ministrem Rynasiewiczem.


Łomżyńska Via Baltica pozostanie na papierze?

Na niebiesko znaczone inwestycje z załącznika 5 i 6 PBDK do realizacji w ramach środków z budżetu UE na lata 2014-2020. źródło: GDDKiA. Raport roczny 2013.
śr, 11 grudnia 2013 14:34

Wywalczona przed czterema laty decyzja o przebiegu międzynarodowej drogi Via Baltica przez Łomżę niestety nie wychodzi poza papier. Pieniędzy na budowę ekspresówki, która ma mieć około 235 km długości w dalszym ciągu nie ma i jak się wydaje może już nie być do 2020 roku. We wtorek rząd podjął decyzję o wpisaniu do przyjętego w czerwcu załącznika nr 5 Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2010-2015, kolejnej części południowej obwodnicy Warszawy. Inwestycja warta jest ponad 6,7 miliarda złotych, czyli mniej więcej tyle ile cała Via Baltica. Przypomnijmy, że pod koniec września Gazeta Wyborcza podawała, że „w resorcie transportu trwają właśnie analizy, czy przyznać pieniądze na ekspresówkę przez Ursynów i dalej na wschód czy też na trasę Via Baltica”. I Warszawa tę bitwę o pieniądze już wygrała.


Decyzja na Via Baltica bez Łomży po nowym roku

Tak drogowcy planują przebieg Via Baltica z zachodnią obwodnicą Łomży
wt, 10 grudnia 2013 16:42

Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska wydał obwieszczenie o zebraniu pełnego materiału dowodowego w sprawie wydania tzw. decyzji środowiskowej dla łomżyńskiego odcinka Via Baltica. Z prowadzonego od blisko dwóch lat postępowania we wrześniu wyłączono obwodnice Łomży. Jak mówi Małgorzata Wnuk, rzecznik prasowy RDOŚ w Białymstoku, wydanie decyzji planowane jest na pierwszy kwartał 2014 roku.


Sejmik rozmywa sprawę obwodnicy Łomży?

Marek Olbryś
wt, 10 grudnia 2013 10:38

„Sejmik Województwa Podlaskiego wnosi o podjęcie jak najszybszych działań w celu budowy obwodnic trzech ośrodków subregionalnych przyjętych w „Strategii rozwoju województwa podlaskiego do roku 2020”, tj. miasta Łomży (w ciągu drogi krajowej nr 61), miasta Suwałki (w ciągu drogi krajowej nr 8) oraz miasta Bielsk Podlaski (w ciągu drogi krajowej nr 19), ponieważ miejscowości te kumulują największe natężenie ruchu w województwie podlaskim” – czytamy stanowisku jakie podczas ostatniej sesji podjęli radni województwa podlaskiego.
- Ja chciałem aby sejmik podjął uchwałę dotycząca tylko obwodnicy Łomży. Byłoby to silniejsze stanowisko i większe poparcie – mówi Marek Olbryś, radny sejmiku, który wnioskował o reakcję władz samorządowych województwa na wyjęcie obwodnicy Łomży z decyzji środowiskowej dla Via Baltica.


« · «« · 3 · 4 · 5 · 6 · 7 · 8 · 9 · 10 · 11 · 12 · »» · »
 
 
4lomza.pl Regionalny Portal Copyright © Speed s.c. 2005r - 4too v.1.0