poniedziałek, 01 maja 2017 napisz DONOS@
Wyszukiwarka
Wczytanie

Budowa Via Baltica już formalnie w rządowym Programie Budowy Dróg Krajowych

Plany budowy dróg zgodnie z "nowym" PBDK na lata 2015-2023 (z perspektywą do 2025 r.)
śr, 09 września 2015 08:31

Podczas wtorkowego posiedzenia rząd przyjął Program Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.). Na liście dróg, które mają powstać jest także S61, czyli Via Baltica do Ostrwi Mazowieckiej przez Łomżę, Ełk, Suwałki na Litwę, która jest częścią jednego z dwóch przebiegających przez Polskę europejskich korytarzy transportowych TEN-T.
Zgodnie z zapisami w Programie droga ma być zbudowana w latach 2017-21.


Via Baltica przez Łomżę będzie budowa... jak będą pieniądze!

Fragment odpowiedzi wiceminister Dorota Pyć na wystąpienie prezydenta Łomży Mariusza Chrzanowskiego
wt, 08 września 2015 10:12

Kolejne informacje z Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju nie rozwiązują zagadki gdzie rząd zamierza znaleźć brakujące 3,3 mld złotych na budowę łomżyńskiego odcinak Via Baltica z obwodnicą miasta. Wiceminister Dorota Pyć „działania Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju są ukierunkowane na możliwie jak najszybszą realizację całego korytarza Via Baltica”, ale to właściwie jedyne „konkretne” zdanie. O zabezpieczeniu potrzebnych pieniądzach na budowę drogi pisze, że jeśli nie da ich Komisja Europejska z instrumentu „Łącząc Europę” to „nie ma przeciwwskazań” by znalazły się z zarządzanym przez polski rząd Programie Operacyjnym Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, ale „w miarę dostępnej alokacji”.


Via Baltica spada... Będzie rok później?

Plany budowy dróg zgodnie z "nowym" PBDK na lata 2015-2023 (z perspektywą do 2025 r.) (mapa z sierpnia 2015 r.)
śr, 26 sierpnia 2015 15:07

Rząd przedstawił najnowszą wersję projektu Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.). W stosunku do poprzedniej wersji programu łomżyński odcinek Via Baltica spadł z 19 na 25 miejsce, a jej budowę opóźniono o rok. Do listy priorytetów dopisano natomiast „białostocką” S19. Ostateczne przyjecie dokumentu planowane jest we wrześniu 2015 r.


Prezydent i posłowie pytają o pieniądze na Via Baltica i obwodnicę Łomży

pon, 17 sierpnia 2015 09:10

Po ujawnieniu przez nas, że dotychczas nie ma zapewnionego finansowania prowadzącej przez region drogi S61 z obwodnicą Łomży interwencję w tej sprawie podjęli prezydent Łomży Mariusz Chrzanowski oraz posłowie Krzysztof Jurgiel i Lech Antoni Kołakowski. Prezydent napisał list do Minister Infrastruktury i Rozwoju, poseł Jurgiel poparł go prosząc minister o pilne zajęcie stanowiska, a poseł Kołakowski złożył interpelację do premier Ewy Kopacz.


Nie ma pieniędzy na łomżyńską Via Baltica!

Tak ma przebiegać Via Baltica od Ostrowi Mazowieckiej po Szczuczyn. Na budowę tego odcinka drogi póki co nie ma pieniędzy ani z środków CEF ani z POIiS 2014-2020.
wt, 28 lipca 2015 12:21

Dwa tygodnie temu Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju podało, że Komisja Europejska przyznała z programu „Łącząc Europę” (Connecting Europe Facility) dofinansowanie na budowę Via Baltica od Szczuczyna do granicy z Litwą w Budzisku, teraz okazuje się, że pieniędzy na budowę łomżyńskiego odcinka tej trasy – od Ostrowi Mazowieckiej po Szczuczyn - nie ma także w Programie Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Chodzi - bagatela - o ponad 3 miliardy 300 milionów złotych.


Obwodnica na papierze

Planowana obwodnica Łomży. (rys. projekt studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Łomża)
pon, 27 lipca 2015 15:35

Kolejna część planów obwodnicy Łomża ujrzy niebawem światło dzienne. Chodzi o odcinek drogi S61 od strony Śniadowa z węzłem „Łomża południe” do węzła „Łomża zachód” planowanego na skrzyżowaniu z drogą Łomża - Ostrołęka, wraz z łącznikiem drogi nr 63 do Podgórza. Koncepcja programowa tego odcinka Via Baltica opracowywana jest przez firma URS POLSKA, która na drugą połowę sierpnia zaplanowała spotkania konsultacyjne z mieszkańcami. Kilka dni wcześniej swoje opracowania pokaże firma COMPLEKS PROJEKT, która opracowuje koncepcje programową Via Baltica na odcinku od Kisielnicy do Szczuczyna.


„Łącząc Europę” Via Baltica od Szczuczyna

Tak ma przebiegać Via Baltica od Ostrowi Mazowieckiej po Szczuczyn. Już wiadomo, że ta droga nie będzie budowana za pieniądze z programu Connecting Europe Facility („Łącząc Europę”)
śr, 15 lipca 2015 08:22

Przyznane Polsce blisko 414,5 mln euro z zarządzanego przez Komisję Europejską programu Connecting Europe Facility („Łącząc Europę”) na budowę wyznaczonej przez Łomżę drogi ekspresowej Via Baltica wystarczą na zbudowanie odcinka od Szczuczyna do Budziska (granica państwa) – wynika z wyjaśnień Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju, które podkreśla, że i tak to znacznie dłuższy odcinek niż zakładano w pierwotnych analizach (Suwałki - granica państwa).


Obwodnica Łomży nabiera kształtu

Mieszkańcy
cz, 09 lipca 2015 16:29

O tym którędy będzie przebiegała i jak będzie wyglądała przyszła obwodnica Łomży mogli dowiedzieć się mieszkańcy Łomży i okolicy. W łomżyńskim ratuszu odbyło się pierwsze z cyku spotkań konsultacyjnych organizowanych przez firmy opracowujące tzw. Koncepcję Programową Via Baltica. Wśród obecnych był także Jerzy Doroszkiewicz, dyrektor białostockiego oddziału GDDKiA, który zapowiedział, że ogłoszenie przetargów na zaprojektowanie i zbudowanie obwodnicy planowane jest na luty-kwiecień przyszłego roku.


Skonsultują plany budowy obwodnicy Łomży

pon, 06 lipca 2015 10:00

W najbliższy czwartek w ratuszu odbędzie się spotkanie konsultacyjne w sprawie planowanej budowy obwodnicy Łomży w ciągu drogi ekspresowej S61. Spotkanie organizuje TRANSPROJEKT Gdańsk sp. z o.o., która na zlecenie GDDKiA opracowuje koncepcję programową dla połowy obwodnicy – to jest odcinka od węzła „Łomża Zachód” na skrzyżowaniu z drogą na Ostrołękę, po znajdujący się w Kisielnicy węzeł „Kolno” wraz z nowym mostem przez Narew.


Zbadają grunt pod obwodnicę Łomży

Tu będzie trzeci „łomżyński” most na Narwi
pt, 03 lipca 2015 11:57

Ponad tysiąc wierceń na łączną głębokość blisko 6 kilometrów planują wykonać geolodzy badający grunt pod budowę fragmentu obwodnicy Łomży z nowym mostem przez Narew. Ten ma mieć długość około 1200 metrów. Most na estakadzie będzie rozciągał się nie tylko nad korytem rzeki, ale całą doliną Narwi. Badania, które niebawem mają się rozpocząć mają określić warunki geologiczno -inżynierskie i tło geochemiczne dla potrzeb przygotowania dokumentacji geologiczno -inżynierskiej planowanej inwestycji.


Na ekspresówkę do Łomży pieniędzy nie starczy?

Korytarz Morze Północne - Bałtyk
śr, 01 lipca 2015 14:51

Na ponad półtora miliarda euro wyceniono budowę drogi ekspresowej S61 Ostrów Mazowiecka -Budzisko (granica państwa). Blisko 900 milionów euro potrzebnych na realizację tego zadnia Polska chciała pozyskać z zarządzanego bezpośrednio przez Komisję Europejską programu Connecting Europe Facility („Łącząc Europę”). Niestety wszystko wskazuje, że Polska otrzyma mniej niż połowę wnioskowanej kwoty. Komisja Europejska przekazała krajom członkowskim propozycję podziału środków z budżetu pierwszego konkursu o wsparcie projektów transportowych z instrumentu Łącząc Europę. Na Via Baltica jest tam tylko 414,4 mln euro. To oznacza, że na całą drogę do Łomży tych pieniędzy na pewno nie starczy.


Za pół roku będzie obwodnica Szczuczyna

Budowa obwodnicy Szczuczyna (fot. s61-obwodnica-szczuczyna.pl)
wt, 23 czerwca 2015 09:05

- Budowa obwodnicy Szczuczyna prowadzona jest zgodnie z harmonogramem i na dzisiaj planowany termin zakończenia prac w grudniu tego roku wydaje się niezagrożony – mówi Rafał Malinowski, rzecznik prasowy białostockiego oddziału GDKKiA.
Jak dodaje zaawansowanie rzeczowe prac w maju szacowane było na ok. 44 proc. Trwają prace m.in. przy układaniu podbudowy bitumicznej oraz roboty wykończeniowe na obiektach mostowych.


Via Baltica - jedna taka droga...

Korytarz sieci bazowej TEN-T Morze Północne – Bałtyk. 
Biła linia w oznacza sieć drogową, a biało-czerwona kolejową.
wt, 05 maja 2015 14:56

Podczas wtorkowego posiedzenia rząd upoważnił ministra infrastruktury i rozwoju do prowadzenia negocjacji z Komisją Europejską oraz zatwierdzenia planów pracy (oraz ich zmian) dla przebiegających przez Polskę korytarzy sieci bazowej TEN-T Bałtyk-Adriatyk oraz Morze Północne-Bałtyk. Ten drugi korytarz obejmuje także biegnącą przez Łomżę ekspresową Via Baltica.


GDDKiA za rok będzie gotowa do budowy Via Baltica

pon, 27 kwietnia 2015 12:40

- Pod koniec pierwszego kwartału 2016 roku będziemy gotowi do ogłaszania przetargów na budowę, w systemie projektuj i zbuduj, drogi S61 Ostrów Mazowiecka – Szczuczyn – obiecał Jerzy Doroszkiewicz, dyrektor białostockiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, podczas sesji sejmiku województwa podlaskiego. Warunkiem aby tak się stało jest zapewnienie finansowania, czyli jest podpisanie przez panią premier nowego Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023, w którym to programie ujęta jest realizacji drogi ekspresowej przez Łomżę.


Zbudować i rozebrać - tak trzeba twierdzi wiceminister

Planowany do budowy węzeł Podborze łączący w okolic Ostrowi Mazowieckiej dwie drogi ekspresowe S-8 (na Białystok) i S-61 (na Łomżę)
śr, 08 kwietnia 2015 13:31

Około 203 tys. zł (według bardzo uproszczonego szacunku kosztów) – ma kosztować rozebranie łącznic planowanego do budowy w ciągu S8 węzła Podborze pod Ostrowią Mazowiecką, gdy kilka lat później obok niego zostanie zbudowany drugi węzeł Podborze łączący S8 i S61. Wiceminister infrastruktury Zbigniew Rynasiewicz w odpowiedzi na interpelację posła Lecha Kołakowskiego „w sprawie planowanego marnotrawstwa pieniędzy przy budowie dróg ekspresowych” zapewnia, że „wydatki na wybudowanie łącznic węzła Podborze, które zaprojektowane są w poziomie terenu (a które później trzeba będzie rozebrać – dop. red.) nie będą wysokie”. Podkreśla także, że nie ma możliwości połączenia obu inwestycji.


Pracują już nad koncepcjami Via Baltica

Tak ma przebiegać Via Baltica od Ostrowi Mazowieckiej po Szczuczyn
wt, 07 kwietnia 2015 15:10

Przed Świętami Wielkiej Nocy białostocki oddział GDDKiA podpisał umowy na wykonanie Koncepcji Programowych sześciu części drogi ekspresowej S61 od Ostrowi Mazowieckiej po Szczuczyn – przekazał Rafał Malinowski z GDDKiA. Dokumenty, na podstawie których mają być ogłaszane przetargi na zaprojektowanie i zbudowanie „łomżyńskiego” odcinka Via Baltica, powinny być gotowe w ciągu 9 miesięcy.


Cała Via Baltica za pieniądze z „Łącząc Europę”?

Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju - Instrument Łącząc Europę - polskie wnioski z obszaru transportu przekazane Komisji Europejskiej - pula kohezyjna
pon, 02 marca 2015 16:38

Na ponad półtora miliarda euro wyceniono budowę drogi ekspresowej S61 Ostrów Mazowiecka -Budzisko (granica państwa). Blisko 900 milionów euro potrzebnych na realizację przedsięwzięcia Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju chce pozyskać z zarządzanego bezpośrednio przez Komisję Europejską instrumentu Connecting Europe Facility (CEF) czyli „Łącząc Europę”. Na pierwszy ogłoszony konkurs na te środki Polska zgłosiła 27 wniosków, a wśród nich jest też i ten dotyczący budowy całej Via Baltica. Jest to jedyny polski wniosek drogowy i dodatkowo największy kwotowo ze wszystkich złożonych.


Via Baltica coraz bliżej

Tak ma przebiegać Via Baltica od Ostrowi Mazowieckiej po Szczuczyn
śr, 25 lutego 2015 08:34

Niemal 9 milionów złotych ma kosztować Koncepcja Programowa budowy drogi ekspresowej nr S61 od Ostrowi Mazowieckiej przez Łomżę po Szczuczyn. Zadanie podzielone jest na 6 części, a dwie z nich dotyczą obwodnicy Łomży. Tylko one mają kosztować 2 mln 65 tys zł. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Białymstoku wskazała najkorzystniejsze oferty złożone w przetargu na opracowanie dokumentów.
Drogowcy oczekują, że dokumenty będą gotowe na koniec roku, aby – zgodnie z zapowiedziami – na początku przyszłego roku ogłosić przetargi na jej zaprojektowanie i zbudowanie.


Zbudować by rozebrać "to planowe marnotrawstwo" - ocenia Kołakowski

poseł Lech Kołakowski
wt, 24 lutego 2015 13:21

Poseł Lech Kołakowski interpeluje do minister infrastruktury i rozwoju „w sprawie planowanego marnotrawstwa pieniędzy przy budowie dróg ekspresowych S8 i S61”. Posłowi chodzi o ujawnioną przez nas informacje, że drogowcy w ramach budowy kawałka S8 od obwodnicy Ostrowi Mazowieckiej do granicy województwa podlaskiego zamierzają zbudować węzeł drogowy, który prawdopodobnie już dwa trzy lata później będzie przynajmniej częściowo rozbierany gdy będzie budowane połączenie tej drogi z planowaną przez Łomżę ekspresówką S61. Wśród stawianych minister pytań posła jest też i jedno bezpośrednie: „Czy ponoszenie wydatków na wybudowanie węzła drogowego, który miałby zostać w większości rozebrany po dwóch – trzech latach od wybudowania jest racjonalne i uzasadnione ekonomicznie czy też jest zwykłym marnotrawstwem publicznych pieniędzy?”


Będą pieniądze na Via Baltica przez Łomżę

Fragment odpowiedzi MIR na interpelację posła Lecha Kołakowskiego
pon, 16 lutego 2015 11:34

Pierwsze 2 mln złotych na budowę „łomżyńskiego” odcinak Via Baltica mają być wydane w 2016 roku. Rok później będzie to 45 mln zł, a dwa lata później już ponad miliard złotych. W sumie – jak zapewnia Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju - w projekcie Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 na odcinak S61 od Ostrowi Mazowieckiej po Szczuczyn zapisanych jest 3 mld 326 mln 516,7 tys zł.
- Zadanie to jest przewidziane do realizacji zgodnie z latami przedstawionymi w projekcie, tj. 2016-2020 - czytamy w odpowiedzi MIR na interpelacje posła Lecha Kołakowskiego.


« · «« · 1 · 2 · 3 · 4 · 5 · 6 · 7 · 8 · 9 · 10 · »» · »
 
 
4lomza.pl Regionalny Portal Copyright © Speed s.c. 2005r - 4too v.1.0