wtorek, 24 stycznia 2017 napisz DONOS@
Wyszukiwarka
Wczytanie

Na Via Baltica nie ma pieniędzy. Jest na liście rezerwowej

rys. „Wiadomości” TVP1
so, 02 marca 2013 09:49

„Wiadomości” TVP1 dotarły do najnowszej wersji planu budowy dróg krajowych i autostrad na lata 2014-2020. Z informacji wynika, że trasa ekspresowa S61 jest na liście rezerwowej. Oznacza to, że w tej perspektywie nie powstaną obwodnice głównych miast na jej szlaku - czyli Łomży i Suwałk.


Piechociński nie widzi szansy, by w latach 2014-2020 powstała Via Baltica

Protest mieszkańców w sprawie budowy obwodnicy 16.05.2008r
pon, 25 lutego 2013 09:37

Wicepremier, minister gospodarki Janusz Piechociński podczas sobotniego spotkania z samorządowcami w Ełku powiedział, że nie widzi szansy, by w latach 2014-2020 rozpoczęto budowę trasy międzynarodowej Via Baltica, ale dodał, że należy przygotowywać się do tej inwestycji poprzez budowę ważnych dla tej inwestycji obwodnic.
„Wicepremier dodał, że wreszcie rozpoczęła się budowa obwodnicy Augustowa, bardzo ważna będzie budowa obwodnicy Suwałk oraz remont drogi do Białegostoku” – relacjonuje spotkanie Polska Agencja Prasowa.


Poseł pyta czy z „Łącząc Europę” Komisja Europejska zbuduje Via Baltica

Przebieg S-61 czyli Via Baltica
wt, 19 lutego 2013 17:31

„Jakie są szanse na włączenie budowy drogi S61 do instrumentu finansowego Connecting Europe Facility – „Łącząc Europę” i co by to w rzeczywistości oznaczało, jeśli chodzi o terminy realizacji tych inwestycji?” - m.in. o to pyta ministra transportu Sławomira Nowaka poseł Jarosław Zieliński (PiS). W wysłanej do ministra interpelacji poseł ocenia, że nowotworzony instrument, który miałby być nadzorowany centralnie przez Komisję Europejską to „obiecująca perspektywa, z której należy skorzystać” i dopytuje o szczegóły przedsięwzięcia w kontekście Via Baltica.


Tusk: Via Baltica po 2020 roku

fot. KPRM
śr, 13 lutego 2013 08:26

- Droga Via Baltica raczej nie zostanie ukończona w tej perspektywie budżetowej Unii Europejskiej, a więc do 2020 roku – relacjonuje Polskie Radio wypowiedź premiera Donalda Tuska podczas konferencji prasowej po spotkaniu z premierem Litwy Algirdasem Butkevičiusem. Transeuropejska trasa drogowa, która ma przebiegać przez Łomżę i docelowo ma połączyć państwa nadbałtyckie z Warszawą i dalej stolicami państw Europy Zachodniej była jednym z tematów wczorajszej rozmowy szefów rządów.


„Łącząc Europę” Komisja Europejska zbuduje nam Via Baltica?

rys. GDDKiA
so, 09 lutego 2013 13:10

- Trasa Via Baltica (która przebiega m.in. po drodze ekspresowej S61) została zgłoszona do współfinansowania w ramach nowo tworzonego instrumentu infrastrukturalnego - Instrumentu „Łącząc Europę” (Connecting Europe Facility), który ma wspierać przedsięwzięcia o kluczowym znaczeniu dla Europy - podaje Tadeusz Jarmuziewicz sekretarz stanu w Ministerstwie Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej. - Instrument „Łącząc Europę” miałby być zarządzany centralnie przez Komisję Europejską w latach 2014-2020.


Decyzja o Via Baltica w lutym

Prawdopodobnie tak będzie biegła Via Baltica.
wt, 29 stycznia 2013 11:34

W ciągów dwóch – trzech tygodni powinna zostać wydana decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach dla przebiegu drogi ekspresowej S 61 - czyli Via Balitca - od Ostrowi Mazowieckiej po Szczuczyn. Postępowanie w tej sprawie już blisko rok prowadzi Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Białymstoku i właśnie jej Lech Magrel poinformował „o zebraniu pełnego materiału dowodowego” w tej sprawie.
Jednym z istotnych elementów Via Baltica jest obwodnica Łomży, którą drogowcy chcą poprowadzić po zachodniej stronie miasta.


Papierowa Via Baltica?

Tak mogłaby przebiegać Via Baltica
wt, 13 listopada 2012 08:10

Via Baltica rzekoma jedna z najważniejszych tras tranzytowych Unii Europejskiej utknęła w papierach. Choć jeszcze w 2009 roku rząd Polski zdecydował, że droga będzie przebiegała przez Łomżę, a przed rokiem decyzję tę formalnie zatwierdziła Komisja Europejska w dalszym ciągu nie wiadomo kiedy miałaby powstać. Póki co od pół roku prowadzone jest postępowanie w sprawie wydania decyzji środowiskowej określającej m.in. ostateczny przebieg dla łomżyńskiego odcinka od Ostrowi Mazowieckiej po Szczuczyn. Drogowcy mówią, że gotowość do budowy tej części drogi planują osiągnąć najwcześniej w drugiej połowie 2016 roku. Wcześniej jednak powinny zostać zagwarantowane ogromne pieniądze na realizację tej inwestycji. Tylko „łomżyński” odcinek Via Baltica będzie kosztował kilka - cztery, a może pięć - miliardów złotych.


Na Via Baltica zależy (tylko?) Brukseli

pon, 29 października 2012 09:27

Gazeta Prawna dotarła do listy nowych przetargów przygotowywanych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad zaktualizowanej po trzecim expose Donalda Tuska. Niestety na liście nie ma ani kolejnych fragmentów „ósemki”, ani „naszej” Via Baltica.


Którędy Via Baltica? Teraz decyzja o jej przebiegu należy do RDOŚ

Najprawdopodobniej tak będzie biegła Via Baltica.
śr, 28 marca 2012 16:25

Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Białymstoku wszczął postępowanie administracyjne w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na realizację przedsięwzięcia polegającego na budowie drogi ekspresowej S 61 Ostrów Mazowiecka – Łomża – Stawiski – Szczuczyn – Ełk – Raczki – Suwałki – Budzisko – granica państwa (Kowno) na odcinku od Ostrowi Mazowieckiej po Szczuczyn. Procedurę wszczęto na wniosek białostockiej GDDKiA, która dopiero po uzyskaniu tej decyzji będzie mogła wystąpić o „pozwolenie na budowę” czyli w tym wypadku zgodę na realizację inwestycji drogowej. Dodajmy, że inwestycja obejmuje także obwodnicę Łomży, która miałaby przebiegać po zachodniej stronie miasta.


Obwodnica Szczuczyna ogłoszona

pon, 26 marca 2012 16:15

Białostocki oddział GDDKiA ogłosił przetarg na wyłonienie wykonawcy budowy obwodnicy Szczuczyna. To druga po Stawiskach (przetarg ogłoszono 16 marca) z tzw. „małych obwodnic” w ciągu planowanej drogi ekspresowej S 61 (Via Baltica), która ma biec przez Łomżę.
- Obie obwodnice mają pewne cechy wspólne – omijają miasta od strony zachodniej i północno-zachodniej, obie są zaplanowane na obciążenie - 115 kN/oś i obie mają po jednym bezkolizyjnym węźle, do którego dojazdy (wzdłuż S 61) od razu zostaną zbudowane jako dwujezdniowe, pozostałe części obu obwodnic będą miały początkowo jedną jezdnię – informuje Rafał Malinowski, rzecznik prasowy białostockiego oddziału GDDKiA.


Przetarg na budowę obwodnicy Stawisk

Tak ma przebiegać obwodnica Stawisk
pon, 19 marca 2012 15:26

Białostocki oddział GDDKiA ogłosił przetarg na budowę obwodnicy Stawisk w ciągu drogi ekspresowej S-61. Licząca 6,5 km długości obwodnica ma być wybudowana jako jednojezdniowa za wyjątkiem „węzła Stawiski” o długości ok,. 2,1 km, który będzie miał już docelowy standard dwujezdniowej drogi ekspresowej - po dwa pasy ruchu w każdym kierunku wraz z pasami włączenia i wyłączenia. Firma, która wygra przetarg na wybudowanie obwodnicy będzie miała 15 miesięcy.


Można będzie budować obwodnice Stawisk i Szczuczyna

Obwodnica Stawisk
śr, 07 grudnia 2011 10:08

Wojewoda Podlaski wydał decyzję o zezwoleniu na realizację obwodnic Stawisk i Szczuczyna. Mają to być pierwsze zbudowane odcinki drogi ekspresowej S61 (Via Baltica).
- Rozpoczęcie budowy planujemy na II kwartał przyszłego roku (2012), dwa lata później - możliwe nawet że pod koniec 2013r - obie obwodnice powinny być gotowe - mówił Rafał Malinowski, rzecznik prasowy białostockiego oddziału GDDKiA.


Via Baltica powstanie... bo jest ważna dla UE

pt, 02 grudnia 2011 15:41

"Rail Baltica i Via Baltica zostaną zrealizowane, ponieważ są to ważne projekty komunikacyjne dla Unii Europejskiej" - mówi odpowiedzialny za transport wiceprzewodniczący Komisji Europejskiej Siim Kallas.
Chodzi o szybkie połączenia drogowe i kolejowe. Będą one realizowane również w województwie podlaskim. Siim Kallas zapewnia, że te inwestycje Unia Europejska będzie wspierać finansowo.


Obwodnica Łomży ma być po zachodniej stronie. Już ostatecznie.

pt, 02 grudnia 2011 08:58

Komisja Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych przy Generalnym Dyrektorze Dróg Krajowych i Autostrad w Warszawie, po przeanalizowaniu materiałów uzupełniających, postanowiła ostatecznie rekomendować przebieg drogi ekspresowej S 61 od obwodnicy Ostrowi Mazowieckiej do obwodnicy Szczuczyna według wariantu 1 – podaje Rafał Malinowski rzecznik prasowy białostockiego oddziału GDDKiA. To oznacza, że drogowcy ostatecznie potwierdzają, że obwodnicę Łomży chcą wybudować po zachodniej stronie miasta.


Bruksela zatwierdza Via Balticę przez Łomżę

Via Baltica „narysowana” przez ekspertów Scott Wilson
so, 22 października 2011 22:44

Według przedstawionej kilka dni temu przez Komisję Europejską propozycji przebiegu unijnych korytarzy transportowych, Via Baltica przebiega przez Łomżę. Jak podała Gazeta Wyborcza Komisja potwierdza przebieg szlaku, przyjęty w 2009 roku przez polski rząd.


Via Baltica w rezerwie

Tak (najprawdopodobniej) ma przebiegać Via Baltica na odcinku od Ostrowi Mazowieckiej przez Łomżę do Szczuczyna.
pon, 19 września 2011 14:09

Wszystko wskazuje na to, że Via Baltica, czyli międzynarodowa, ekspresowa droga przez Łomżę nie powstanie szybko. Dotychczas oficjalnie mówiono, że ma być wybudowana w nowej perspektywie finansowej, czyli w latach 2014-2020. Okazuje, że wcale nie jest to pewne. Z pisma Ministerstwa Infrastruktury do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, do którego dotarła „Gazeta Wyborcza” wynika, że Via Baltica jest w planach ale rezerwowych, a rezerwowe inwestycje powstaną dopiero „w przypadku otrzymania większych środków” z nowego budżetu UE.


Via Baltica dopiero za 15 lat?

kolor szary - drogi planowane do 2013r.
kolor niebieski - drogi planowane do 2020r.
kolor zielony (via Baltica) - planowana w latach 2021-2027
wt, 21 czerwca 2011 11:30

Rząd zamierza ograniczyć inwestycje drogowe i w latach 2014-20 wybudować zaledwie 616 km dróg ekspresowych - wynika z planów, do których dotarła „Gazeta Wyborcza”. Via Baltica przez Łomżę ma powstać nie do 2020 roku, a jeszcze sześć lat później.


Via Baltica musi iść przez Białystok, bo chce być metropolią

rys. Unia Metropolii Polskich (selfgov.gov.pl)
pt, 18 marca 2011 10:48

„Jako problem szczególny UMP zgłasza konieczność połączenia Via Baltica z Via Carpathia. Obydwie te drogi muszą przechodzić przez Białystok. Jest to niezbędne dla budowania Białegostoku jako metropolii.” To fragment przyjętego w środę stanowiska Unii Metropolii Polskich, czyli 12 największych miast w tym Białegostoku, w sprawie rządowego projektu Koncepcji Przestrzennego Zagospodarowania Kraju. Dokument ten mówi, że Via Baltica w przebiegu przez Łomżę ma zostać zbudowana do 2020 roku.
Prezydent Białegostoku mówi, że stanowisko UMP nie jest wystąpieniem przeciw Łomży.


Fragment Via Baltica zaprojektuje i zbuduje Budimex

śr, 09 lutego 2011 22:43

13-kilometrowy, dwujezdniowy fragment obwodnicy Augustowa ma być jednym z pierwszych wybudowanych odcinków drogi ekspresowej S 61, czyli Via Baltica. Generalne Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wybrała najkorzystniejszą ofertę jaka wpłynęła w ogłoszonym przetargu na zaprojektowanie i zbudowania obwodnicy tego miasta. Za 659,27 mln zł inwestycję w systemie „Projektuj i Buduj” zrealizować ma Budimex SA.


Via Baltica minie Łomżę z zachodu...

Najprawdopodobniej tak będzie biegła Via Baltica. Zgodnie z projektem droga na tym odcinku będzie miała długość 92,6 km.
pon, 07 lutego 2011 13:39

- Raport środowiskowy opracowany dla planowanej drogi ekspresowej S-61 (Via Baltica) jako korzystniejszy wskazuje tzw. wariant pierwszy – mówi Rafał Malinowski, rzecznik prasowy białostockiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Opracowany przez firmę Tebodin raport środowiskowy, to brakujące ogniowo do dokumentacji na podstawie której wybrany będzie jeden z czterech przygotowanych wariantów szczegółowych przebiegu Via Baltica. Wariant I zakłada budowę drogi z obwodnicą Łomży po zachodniej stronie miasta.


« · «« · 6 · 7 · 8 · 9 · 10 · 11 · 12 · 13 · 14 · 15 · »» · »
 
 
4lomza.pl Regionalny Portal Copyright © Speed s.c. 2005r - 4too v.1.0