wtorek, 24 stycznia 2017 napisz DONOS@
Wyszukiwarka
Wczytanie

M. Chludziński: Jaka piękna katastrofa…

Marcin Chludziński prezes Fundacji Republikańskiej
pon, 09 grudnia 2013 08:37

Każda bitwa która ma być wygrana, musi się opierać o dobry plan i używanie oręża adekwatnego do okoliczności i pola bitwy. Jedna z bitew, która się toczy w Łomży to bitwa o łomżyńską obwodnicę. Wypowiedź Prezydenta Mieczysława Czerniawskiego na radzie miasta (wypowiedź o braku istotności konsultacji społecznych), przekonała mnie, że pilot z nami nie leci. Nie leci, ponieważ toczy bitwę pozorną, bitwę która polega na wypaleniu od czasu do czasu w powietrze, w dodatku z broni która jest co najmniej sprzed 50 lat. W takim stylu przegramy drogę, przegramy rozwój.


Obwodnica Stawisk na święta

pt, 06 grudnia 2013 16:34

Przed Bożym Narodzeniem – prawdopodobnie 19 grudnia - ma zostać puszczony ruch obwodnica Stawisk. Inwestycja – jak przyznaje Rafał Malinowski, rzecznik białostockiej GDDKiA nie będzie jeszcze skończona, ale ruch samochodów będzie można już na nią skierować. Dzięki temu mieszkańcy miasteczka już w te święta będą mogli odpocząć od tysięcy tirów jadących codziennie przez sam środek Stawisk.


Prezydent mówi, że działa

cz, 28 listopada 2013 08:15

„W czasie tych konsultacji nie podejmuje się żadnych decyzji” - tłumaczył się radnym Łomży, określając się „jako człowiek doświadczony”, prezydent Mieczysław Czerniawski odnosząc się do ujawnionych informacji, że wbrew zapewnieniom urzędników ratusza ani prezydent Łomży, ani Urząd Miasta Łomża nie wniósł formalnie żadnych uwag do konsultowanego przez Ministerstwo Rozwoju Regionalnego nowego Programu Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020. To właśnie z tego programu miałaby być finansowana budowa Via Baltica i obwodnicy Łomży. Miasto wcześniej zapewniało, że uwagi wniosło, a teraz prezydent bagatelizuje sprawę. Mówił, że od oficjalnych konsultacji i pism „z których nic nie wynika” woli odbywać bezpośrednie rozmowy.
- Złośliwi, żebym nie wiem co zrobił, to i tak będą mówić, że nic nie robię – mówi prezydent Czerniawski zapewniając, że wiele robił dla obwodnicy miasta jeszcze jak był posłem na Sejm.
Sprawdziliśmy w archiwum sejmowym. Poseł Czerniawski, będąc w Sejmie w sumie przez 14 lat, złożył jedną interpelację w sprawie „zaniechanych planów budowy obwodnicy miasta Łomży” (2004 rok).


Z ratusza nie wysłano żadnych uwag do nowego programu Infrastruktura i Środowisko

Prezydent Łomży Mieczysław Czerniawski i Społeczny komitet obrony obwodnicy Łomży zapowiadają walkę o szybką budowę obwodnicy miasta - 8 października 2013 rok.
śr, 27 listopada 2013 09:10

„W ramach konsultacji społecznych prowadzonych za pośrednictwem strony internetowej (formularza online) nie wpłynęła żadna uwaga z Urzędu Miejskiego w Łomży lub Prezydenta Łomży do projektu Programu Infrastruktura i Środowisko 2014-2020” - twierdzi Piotr Popa, rzecznik prasowy Ministerstwa Rozwoju Regionalnego.
Wcześniej urzędnicy z łomżyńskiego ratusza zapewniali, że w ramach tych konsultacji wysyłali uwagi dotyczące ujęcia na liście projektów kluczowych tego programu trasy Via Baltica i obwodnicy Łomży, ale w raporcie z konsultacji „łomżyńskiej” uwagi nie znaleźliśmy.


Nie napisali czy nie podpisali?

pon, 25 listopada 2013 11:28

Prezydent Łomży i inni wysocy rangą miejscy urzędnicy zapewniają, że ze wszystkich sił zabiegają o to, by obwodnica Łomży, jako fragment prowadzącej przez Łomżę międzynarodowej trasy Via Baltica, powstała i to jak najszybciej. Jednym z elementów takich działań miało być zabieganie o zrealizowanie inwestycji z nowego - na lata 2014-2020 - Programu Infrastruktura i Środowisko. Tymczasem z raportu konsultacji społecznych programu przeprowadzonych przez Ministerstwo Rozwoju Regionalnego wynika, że ani prezydent Łomży, ani Urząd Miasta Łomża żadnych uwag formalnie nie złożyli. Ratusz już wcześniej zapewniał, że uwagi były wysyłane, a teraz dziwi się, że nie ma ich w raporcie ministerstwa.


Obwodnica Stawisk opóźniona

Węzeł Stawiski - fotografia z września 2013 roku. (fot. www.obwodnica-stawisk.pl)
pt, 08 listopada 2013 11:01

Za tydzień miała zakończy się budowa obwodnicy Stawisk, ale się nie zakończy. Budowniczy obwodnicy już otrzymał do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Białymstoku zgodę na przesunięcie terminu o miesiąc, ale jest wielce prawdopodobnym, że i w z tym terminem będą opóźnienia. Obwodnica o długości 6,5 km, której budowę rozpoczęto w sierpniu ubiegłego roku, choć na niemal całej długości ma tylko jeden pas ruchu, formalnie będzie pierwszym elementem ekspresowej drogi Via Baltica.


4750 mieszkańców się podpisało

wt, 05 listopada 2013 15:17

Blisko 5 tysięcy podpisów mieszkańców Łomży pod żądaniem budowy obwodnicy miasta zebrał przez miesiąc społeczny komitet obrony obwodnicy. Komitet powstał na początku października, na fali oburzenia po tym jak białostocki oddział GDDKiA wyłączył obwodnicę Łomży z przygotowywanej od ponad półtora roku decyzji środowiskowej Via Baltica na odcinku od Ostrowi Mazowieckiej po Szczuczyn.
- Widać, że jest odzew ze strony mieszkańców. Dziękujemy za oddane głosy, ale akcji nie kończymy – mówi Cezary Kisiel, szefujący komitetowi. - Dalej będą zbierane karteczki do urn, ale wyjdziemy też z inicjatywą do mieszkańców i będziemy podpisy zbierać na ulicach miasta.


Brakowało trzech miesięcy obserwacji ptaków

Marzec 2008r, przeloty nad Łomżą
wt, 05 listopada 2013 10:08

Obwodnica Łomży musiała zostać wyłączona z decyzji środowiskowej dla Via Baltica ze względu na brakującą inwentaryzację ptaków migrujących z trzech miesięcy: wrzesień, październik i marzec – wynika z odpowiedzi jaką Zbigniew Rynasiewicz, wiceminister transportu, udzieli na interpelację posła Lecha Kołakowskiego. Jak zapewnia wiceminister „obecnie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad we własnym zakresie przystąpiła do wykonania inwentaryzacji jesiennej ptaków migrujących, aby w jak najszybszym terminie móc złożyć kompletną dokumentację pozwalającą na uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla obwodnicy Łomży.”
W odpowiedzi brak jest informacji kiedy Ministerstwo planuje budowę obwodnicy.


Radni Łomży „przeciwko planom wyeliminowania budowy obwodnicy Łomży poza perspektywę 2020 roku”.

cz, 31 października 2013 08:49

Stanowisko Rady Miejskiej Łomży z 30 października 2013 roku w sprawie zaniechań polegających na powstawaniu braków w dokumentacji złożonej przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Białymstoku skutkujących wydaniem ostatecznej decyzji środowiskowej dotyczącej budowy Via Baltica z wyłączeniem odcinka obwodnicy Łomży.


Łomżyńska Via Baltica przed obwodnicą Warszawy

źródło: Prognoza oddziaływania na środowisko projektu Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020
pt, 25 października 2013 14:40

Rząd opublikował projekt Programu Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 (POIiŚ 2014-2020) po przeprowadzonych już konsultacjach społecznych. Pierwszym z jego załączników jest „wykaz dużych projektów”. Na 12 miejscu listy projektów drogowych – tak jak i w projekcie przed konsultacjami - jest budowa S61 na odcinku od Ostrowi Mazowieckiej po obwodnicę Augustowa. Tuż za łomżyńskim odcinkiem Via Baltica jest Południowa Obwodnica Warszawy.


Via Baltica na „krótkiej liście”

Projekt przebiegu obwodnicy Łomży w ciągu drogi S61
śr, 23 października 2013 15:01

Budowa S61 jest jednym z priorytetów Polski w nowej perspektywie finansowej. Mówił o tym Zbigniew Rynasiewicz wiceminister transportu we wstępie do debaty „Dokąd dojedziemy? Wizja infrastruktury drogowej w Polsce w roku 2020. Inwestycje w nowej perspektywie finansowej UE 2014-2020. Oczekiwania i realia.”
- S61 został wymieniona przez ministra na krótkiej liście sześciu dróg priorytetowych. Minister mówił też, że priorytetami będą też wąskie gardła, jakimi są obwodnice miast – relacjonuje Cezary Kisiel szef komitetu obrony obwodnicy Łomży, który przysłuchiwał się debacie.


Prezydent i Wojewoda „skrajnymi optymistami”?

warianty przebiegu obwodnicy Łomży
wt, 22 października 2013 17:01

„Na przełomie roku Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad złoży wniosek o decyzję środowiskową dla obwodnicy Łomży” - czytamy w komunikacie na stronie miejskiej łomżyńskiego ratusza. Komunikat powstał po liście którego prezydent Mieczysław Czerniawski otrzymał od Wojewody Podlaskiego Macieja Żywno.
- To termin „skrajnie optymistyczy”, ale jest też termin w wariancie pesymistycznym, a ten zakłada, że wniosek zostanie złożony dopiero na przełomie 2014 i 2015 roku – mówi Rafał Malinowski, rzecznik białostockiej GDDKiA.


Obiecują, że się postarają, ale nie mówią kiedy

Projekty obwodnicy Łomży planowanej w ramach Via Baltica. GDDKiA jako wariant preferowany wskazała tzw. daleki zachodni biegnący od Kisielnicy w kierunku wsi Pęza (węzeł Białystok skąd odchodzi jednojezdniowa droga do dk 64 i Białystok) przecinając Narew po stronie północnej przed Pęzą, a południowej przed Jednaczewem, po czym drogi: Łomża – Nowogród pomiędzy Starymi a Nowymi Kupiskami, Łomża – Ostrołęka pomiędzy Starymi a Nowymi Sierzputami i poprowadziła za Dłużniewem i Konarzycami w okolice wsi Kisiołki gdzie zlokalizowano węzeł „Łomża Południe” skąd ekspresowa, dwujezdniowa Via Baltica prowadziłaby w kierunku Ostrowi Mazowieckiej, a dochodząca od niej jednojezdniowa droga ciągnęłaby się za Giełczynem i Podgórzem aż do drogi na Zambrów)
pt, 18 października 2013 14:05

- GDDKiA Oddział w Białymstoku dołoży wszelkich starań, by w jak najszybszym terminie opracować wymagany przepisami raport o oddziaływaniu inwestycji na środowisko oraz złożyć wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla obwodnicy Łomży w ciągu drogi ekspresowej S61 – zapewnia Jerzy Doroszkiewicz, dyrektor oddziału GDDKiA w Białymstoku.
Niemniej dyrektor Doroszkiewicz w żaden sposób nie precyzuje terminu w jakim dokumenty miałyby zostać opracowane, ani nie określa do kiedy spodziewa się uzyskać decyzję środowiskową dla obwodnicy Łomży.


„Niezrozumiała” decyzja w sprawie Via Baltica

30 priorytetów transportowych UE
wt, 15 października 2013 12:32

„Brak priorytetu dla Via Baltica (abstrahując od tego, czy powinna ona biec przez Łomżę, czy Białystok), to jest to dla mnie niezrozumiałe” – mówi dr hab. Przemysław Śleszyński, profesor nadzwyczajny Instytutu Geografii i Przestrzennego Zagospodarowania Polskiej Akademii Nauk w Warszawie. Profesor skomentował dla nas brak korytarza drogowego na nowej liście priorytetów transportowych Unii Europejskiej. Według profesora szlak z południowo-zachodnich części Europy Środkowej w kierunku krajów nadbałtyckich jest obecnie z różnych względów, tak ekonomicznych jak i geopolitycznych, najważniejszym korytarzem transportowym w Polsce.


Europejska Via Baltica biegnie już przez Łomżę, ale nie jest priorytetem UE

Comprehensive & Core Network: Roads, ports, rail-road terminals and airports
pon, 14 października 2013 12:44

Wytyczona przez Łomżę Via Baltica została ujęta na liście „dróg rdzeni” nowej transeuropejskiej sieci transportowej TEN- T wynika z materiałów udostępnionych przez Komisję Europejską.
- Cieszę się z tej informacji, bo to oznacza, że udało nam się wreszcie, po 16 latach zmienić – delikatnie mówiąc „nieszczęśliwy” zapis, że Via Baltica biegnie przez Białystok – mówi poseł Lech Kołakowski.
- To bardzo dobra informacja z której powinni cieszyć się wszyscy mieszkańcy Łomży – dodaje Cezary Kisiel, przewodniczący Społecznego komitetu obrony obwodnicy Łomży. - To pokazuje, że nasze działania o budowę obwodnicy mogą i powinny zakończyć się sukcesem.
Niestety, przy dobrej informacji jest też i łyżka dziegciu. „Łomżyńskiej” Via Baltica nie ma na liście 30 priorytetów transportowych UE na najbliższe lata. Z Polski są tam drogowa „jedynka” z Gdańska do Katowic i kolejowa „Rail Baltica” biegnąca przez Warszawę i Białystok do państw nadbałtyckich.


Żądamy budowy obwodnicy Łomży...

Radna Bogumiła Olbryś
wt, 08 października 2013 13:54

- Reaktywujemy społeczny komitet budowy obwodnicy Łomży – mówiła Bogumiła Olbryś.
Ten komitet w 2008 roku zorganizował jak dotychczas jedyną blokadę ulic w Łomży by uzmysłowić władzom centralnym konieczność budowy obwodnicy miasta. Teraz, po podjętej pod koniec września decyzji białostockiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad o wyłączeniu obwodnicy Łomży z prowadzonego od półtora roku postępowania na opracowywanie decyzji środowiskowej dla łomżyńskiego (od Ostrowi Mazowieckiej pod Szczuczyn) odcinka Via Baltica komitet znowu chce działać.
- Wystosujemy petycję do parlamentarzystów i radnych sejmiku, poinformujemy państwa nadbałtyckie i Unię Europejską o opóźnieniach przy realizacji Via Baltica, zaczynamy zbierać podpisy mieszkańców pod żądaniem obwodnicy Łomży i jeśli będzie taka potrzeba nie wykluczamy blokad dróg - dodawał Cezary Kisiel.
Jako pierwszy karteczkę z żądaniem budowy obwodnicy Łomży podpisał prezydent Mieczysław Czerniawski.


Przez Łomżę nie przejedzie żaden TIR!(?)

Ul. Wojska Polskiego, Łomża
pt, 04 października 2013 16:13

- Co zrobią mieszkańcy – nie wiem. Ja mając poparcie Radnych Łomży, w marcu rozpoczynam długotrwały remont ulicy Wojska Polskiego. Żaden TIR wtedy tędy nie przejedzie! - deklaruje prezydent Mieczysław Czerniawski.
W piątkowe popołudnie Łukasz Czech z ratusza przesłał do mediów informację o prezydenckiej interwencji w sprawie obwodnicy Łomży wraz z oświadczeniem prezydenta.


Via Baltica kontra obwodnica Warszawy?

Fragment planowanej Via Baltica z zachodnią obwodnicą Łomży
pon, 30 września 2013 12:18

„W resorcie transportu trwają właśnie analizy, czy przyznać pieniądze na ekspresówkę przez Ursynów i dalej na wschód (obwodnica na trasie S2 – dop. red.) czy też na trasę Via Baltica” – podała Gazeta Stołeczna, czyli warszawski dodatek Gazety Wyborczej. Koszty obu inwestycji szacowane są na kilka miliardów złotych i na ich realizację wręcz niezbędne są pieniądze z nowego budżetu Unii Europejskiej na lata 2014-20.


Obwodnica Łomży już wyłączona z decyzji środowiskowej dla Via Baltica

Projekty obwodnicy Łomży planowanej w ramach Via Baltica. GDDKiA jako wariant preferowany wskazała tzw. daleki zachodni biegnący od Kisielnicy w kierunku wsi Pęza (węzeł Białystok skąd odchodzi jednojezdniowa droga do dk 64 i Białystok) przecinając Narew po stronie północnej przed Pęzą, a południowej przed Jednaczewem, po czym drogi: Łomża – Nowogród pomiędzy Starymi a Nowymi Kupiskami, Łomża – Ostrołęka pomiędzy Starymi a Nowymi Sierzputami i poprowadziła za Dłużniewem i Konarzycami w okolice wsi Kisiołki gdzie zlokalizowano węzeł „Łomża Południe” skąd ekspresowa, dwujezdniowa Via Baltica prowadziłaby w kierunku Ostrowi Mazowieckiej, a dochodząca od niej jednojezdniowa droga ciągnęłaby się za Giełczynem i Podgórzem aż do drogi na Zambrów)
pt, 27 września 2013 16:05

Białostocki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zmienił zakres złożonego wiosną ubiegłego roku wniosku w sprawie wydania decyzji środowiskowej dla przedsięwzięcia polegającego na budowie drogi ekspresowej S 61 na odcinku Ostrów Mazowiecka – Łomża – Szczuczyn. Jak podał Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Białymstoku z zakresu opracowania wyłączono odcinek stanowiący obwodnicę Łomży. W związku z tym RDOŚ ponownie – już po raz trzeci - przystąpił do przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko Via Baltica, ale już bez obwodnicy Łomży.


Jest interes Łomży

Prezydent Łomży Mieczysław Czerniawski
cz, 26 września 2013 08:51

Po ujawnieniu przez posła Lecha Kołakowskiego, że Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Białymstoku rozważana „możliwość wyłączenia obwodnicy Łomży” z decyzji środowiskowej dla Via Baltica w obronie obwodnicy Łomży stanąć ma także i prezydent Mieczysław Czerniawski. Na zakończenie wczorajszej sesji Rady Miejskiej mówił, że zgłosiła się do niego grupa inicjatywna aby „wspomóc działania dotyczące form nacisku”.
Prezydent sam postawił pytanie „dlaczego tak późno?” staje w obronie obwodnicy Łomży. Tłumaczył, że „Suwałki mogły sobie pozwolić na blokady bo mają decyzję środowiskową”.
- My walczymy nie tyle o obwodnicę, ale aby nie wypadła – mówi radnym Czerniawski zapraszając wszystkich do współpracy. – Nie ma podziałów politycznych. Jest interes Łomży.


« · «« · 4 · 5 · 6 · 7 · 8 · 9 · 10 · 11 · 12 · 13 · »» · »
 
 
4lomza.pl Regionalny Portal Copyright © Speed s.c. 2005r - 4too v.1.0