piątek, 24 marca 2017 napisz DONOS@
Wyszukiwarka
Wczytanie

Stanowisko PiS w sprawie Via Baltica

Przebieg dróg ekspresowych w województwie podlaskim według ustaleń rządu PO-PSL z 2009 roku
pt, 12 lutego 2016 16:25

„Pragniemy przyspieszyć budowę rozpoczętych inwestycji drogowych i kolejowych oraz zrealizować te, które pozostają jeszcze w sferze projektów i uzgodnień” - to oficjalne stanowisko Klubu Parlamentarnego Prawo i Sprawiedliwość w sprawie infrastruktury drogowej i kolejowej Województwa Podlaskiego. W piątek w Suwałkach odbyło się posiedzenie wyjazdowe posłów i senatorów PiS w trakcie którego je przyjęto. Dotyczy ono m.in. Via Baltica przez Łomżę. PiS przede wszystkim krytykuje poprzednio rządzącą w kraju koalicję PO-PSL.


„Jest wola polityczna”...

Droga S 61
pon, 08 lutego 2016 16:30

„Jest wola polityczna”, aby budować drogę Via Carpatia. „Chcemy, aby stała się ona jednym z najważniejszych szlaków w Polsce i tej części Europy” - mówił kilka dni temu Jerzy Szmit, wiceminister infrastruktury i budownictwa.
Droga z Węgier przez Słowację i Polskę miałaby prowadzić na Litwę. U nas miałaby pokrywać się z planowaną S19 od Rzeszowa przez Lublin po Białystok, po czym dalej na północ prowadziłaby do Augustowa i Suwałk. Takie zdefiniowanie „woli politycznej” może budzić podejrzenia o przyszłość łomżyńskiej Via Baltica. Póki co mamy zapewnienie, że „podejmowane przez Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa działania są ukierunkowane na możliwie jak najszybszą realizację całego korytarza trasy Via Baltica, którego częścią będzie droga ekspresowa S61” (od Ostrowi Mazowieckiej przez Łomżę, Ełk i Suwałki do granicy z Litwą – dop. red.).


Koncepcje Via Baltica czekają na zatwierdzenie

pt, 05 lutego 2016 08:13

Pracownicy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Białymstoku kończą już analizy opracowanych tzw. „koncepcji programowych” na 6. odcinków drogi ekspresowej S61 od Ostrowi Mazowieckiej po Szczuczyn. Jeszcze w lutym mają odbyć się pierwsze posiedzenia Zespół Opinii Przedsięwzięć Inwestycyjnych (ZOPI) przy Dyrektorze Oddziału w Białymstoku, a do końca maja mają one przejść ocenę KOPI czyli Komisji Oceny Projektów Inwestycyjnych przy Generalnym Dyrektorze Dróg Krajowych i Autostrad w Warszawie. Oczekuje się, że jako pierwszy całą procedurę przejdzie odcinek obwodnicy Łomży od węzła Łomża Zachód (skrzyżowanie z drogą do Ostrołęki w okolicach Sierzput Młodych) po węzeł Kolno w Kisielnicy. Najważniejsza jego częścią jest ponad kilometrowej długości most przez Narew.


Ostatni kawałek białostockiej S8

wt, 02 lutego 2016 16:08

GDDKiA w Białymstoku podpisała we wtorek umowę na przebudowę do parametrów drogi ekspresowej odcinka „ósemki” pomiędzy granicą województwa podlaskiego a obwodnicą Ostrowi Mazowieckiej. To ostatni brakujący kawałek białostockiej S8. 9,4 km drogi ekspresowej i około 24 kilometry dróg serwisowych za niemal 250 milionów złotych zbudować ma firma POLAQUA.


Hipokryzja wokół obwodnicy Łomży

Planowana obwodnica Łomży w ciągu Via Baltica.
pon, 01 lutego 2016 09:29

W nocy z piątku na sobotę Sejm uchwalił budżet państwa na 2016 roku. W trakcie głosowań posłowie PiS odrzucili ponad 300 poprawek zgłoszonych przez opozycję. Wśród nich była m.in. poprawka zapisująca 5 mln zł na „prace projektowe” obwodnicy Łomży. Szybko po głosowaniach regionalni posłowie PO zarzucili tym z PiS, że są hipokrytami. Ci odpowiadają tym samym epitetem twierdząc, że posłowie PO mieli czas by obwodnicę i Via Baltica zbudować. W politycznej wrzawie nie chodzi o to by obwodnicę nam zbudować, ale wykazać kto jest gorszy. Po raz kolejny regionalni i lokalni politycy przedkładają partyjne waśnie nad interesy mieszkańców regionu wykazując się przy tym co najmniej brakiem wiedzy.


Zaczynają budować nam ekspresówkę do Wyszkowa

Wyrąb drzewa pod drogę pomiędzy Ostrowią Mazowiecka i Wyszkowem
cz, 28 stycznia 2016 16:44

334,7 mln zł będzie kosztowała budowa niespełna 13-kilometrowego fragmentu drogi ekspresowej S8 pomiędzy Wyszkowem a Porębą znajdującą się mniej więcej w połowie drogi do Ostrowi Mazowieckiej. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała z firmą Skanska umowę na jej realizację.
- Zgodnie z umową inwestycja ma być gotowa w połowie lipca 2018 roku – przekazuje Rafał Malinowski, rzecznik prasowy białostockiego oddziału GDDKiA, która zleca prace przypominając, że na tym odcinku od grudnia ubiegłego roku trwa już niezbędna wycinka drzew kolidujących z planowaną drogą.


Drogowcy szykują się do budowy drugich jezdni obwodnic Stawisk i Szczuczyna

Obwodnica Stawisk z widocznym terenem po drugą jezdnię
wt, 19 stycznia 2016 08:16

Białostocki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad poszukuje wykonawcy opracowania geologiczno-inżynierskiego budowy drugich jezdni obwodnicy Stawisk i Szczuczyn. Przetarg został ogłoszony w ubiegłym tygodniu, oferty można składać do końca przyszłego tygodnia, a całe opracowanie ma być gotowe za 5 miesięcy. Na razie nie wiadomo czy drugie jezdnie obu obwodnic byłyby dobudowywane wraz z budową pozostałych odcinków Via Baltica, czy będą to odrębne zlecenia.


Kiedy pojedziemy Via Baltica?

Tak ma przebiegać Via Baltica od Ostrowi Mazowieckiej po Szczuczyn z obwodnicą Łomży
cz, 17 grudnia 2015 10:41

Teoretycznie za 6 lat powinniśmy już mieć obwodnicę Łomży i ekspresową drogę do Warszawy i na Litwę. Tak zakłada przyjęty we wrześniu br. Program budowy dróg krajowych na lata 2014-2023. Okazuje się, że w przyjętym przez poprzedni rząd (koalicji PO-PSL) programie zadania inwestycyjne wyceniono na 198 mld zł, zaś limit finansowy to 107 mld zł, dlatego nowy rząd PiS analizuje ewentualne zmiany w programie. Wczoraj na ten temat odbyła się dyskusja w Sejmie. Na pytania posłów odpowiadał Jerzy Szmit podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa. Pytany był także o Via Baltica.
- Niewątpliwie obszary Polski wschodniej czy Polski północno-zachodniej powinny być doinwestowane komunikacyjnie, co do tego nie mamy żadnych wątpliwości – mówił wiceminister nie odnosząc się konkretnie do żadnej inwestycji.
Tymczasem GDDKiA opublikowała najnowszą wersję aktualnych zadań inwestycyjnych oddziału w Białymstoku. Póki co plany są zgodne z harmonogramem PBDK 2014-2023.


Ekspresówką do Warszawy

fot. GDDKiA o. Białystok
pon, 07 grudnia 2015 11:07

Jeszcze w grudniu może rozpocząć się wycinka drzew pod budowę drogi ekspresowej pomiędzy Ostrowią Mazowiecką a Wyszkowem. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Białymstoku poinformowała, że posiada już komplet zezwoleń na realizację brakujących odcinków o długości 38,5 km drogi ekspresowej S8 od granicy z województwem podlaskim do Wyszkowa. Rozpoczęcie pracy przy budowie drogi planowane jest na wiosnę przyszłego roku. Droga ta ma być częścią europejskiego korytarza transportowego Morze Północne - Morze Bałtyckie, który dalej - na północ od Ostrowi Mazowieckiej ma prowadzić Via Baltica przez Łomżę.


Dziś kierowcy wjadą na obwodnicę Szczuczyna

Obwodnica Szczuczyna (źródło: www.s61-obwodnica-szczuczyna.pl)
pt, 13 listopada 2015 08:39

W piątek po południu drogowcy mają skierować samochody jadące krajową 61 na nowo wybudowaną obwodnicę Szczuczyna. Kierowcy już dziś pojadą obwodnicą o długości 8 km pomimo, że formalnie prace będą trwały jeszcze do 11 grudnia. Jak wyjaśnia Rafał Malinowski, rzecznik prasowy białostockiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad skierowanie już teraz samochodów na nową obwodnicę było konieczne, aby móc wykonać nawierzchnie dróg serwisowych oraz prace wykończeniowe.


Rozpoczynają prace nad Via Baltica od Szczuczyna do Augustowa

Via Baltica od Szczuczyna do Ełku - wybrany do realizacji przebieg w wariancie nr 4 zaznaczony jest kolorem zielonym
cz, 29 października 2015 12:36

Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Olsztynie niedawno podpisał decyzję określającą uwarunkowania środowiskowe dla przedsięwzięcia polegającego na budowie drogi S61 Szczuczyna do miejscowości Raczki, gdzie kończy się zbudowana już obwodnica Augustowa, a generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Olsztynie wyłania już firmę, która ma opracować koncepcję programową tego odcinaka Via Baltica. Łącznie ten fragment ekspresówki ma mieć długość 63 km.


Obwodnica Łomży będzie budowana „pod warunkiem...”

Planowana obwodnica Łomży w ciągu Via Baltica.
wt, 29 września 2015 12:30

Poszukiwania pieniędzy na budowę obwodnicy Łomży i łomżyńskiego odcinka Via Baltica od Ostrowi Mazowieckiej po Szczuczyn póki co nie znajdują finału. Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju zapewnia, że „zdaje sobie sprawę z wagi budowy obwodnicy Łomży jako odcinka trasy S61 Via Baltica” i, że jego działania „są ukierunkowane na możliwie jak najszybszą realizację całego korytarza Via Baltica”, ale źródeł finansowania budowy nie wskazuje. Wiceminister Paweł Olszewski odpisał posłowi Lechowi Kołakowskiemu na interpelację, którą ten wysłał do premier Ewy Kopacz. Konkluzja jest taka, że droga jest potrzebna oraz planowana i „pod warunkiem przygotowania inwestycji i zapewnionych środków, zadanie będzie skierowane do realizacji.”


Budowa Via Baltica już formalnie w rządowym Programie Budowy Dróg Krajowych

Plany budowy dróg zgodnie z "nowym" PBDK na lata 2015-2023 (z perspektywą do 2025 r.)
śr, 09 września 2015 08:31

Podczas wtorkowego posiedzenia rząd przyjął Program Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.). Na liście dróg, które mają powstać jest także S61, czyli Via Baltica do Ostrwi Mazowieckiej przez Łomżę, Ełk, Suwałki na Litwę, która jest częścią jednego z dwóch przebiegających przez Polskę europejskich korytarzy transportowych TEN-T.
Zgodnie z zapisami w Programie droga ma być zbudowana w latach 2017-21.


Via Baltica przez Łomżę będzie budowa... jak będą pieniądze!

Fragment odpowiedzi wiceminister Dorota Pyć na wystąpienie prezydenta Łomży Mariusza Chrzanowskiego
wt, 08 września 2015 10:12

Kolejne informacje z Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju nie rozwiązują zagadki gdzie rząd zamierza znaleźć brakujące 3,3 mld złotych na budowę łomżyńskiego odcinak Via Baltica z obwodnicą miasta. Wiceminister Dorota Pyć „działania Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju są ukierunkowane na możliwie jak najszybszą realizację całego korytarza Via Baltica”, ale to właściwie jedyne „konkretne” zdanie. O zabezpieczeniu potrzebnych pieniądzach na budowę drogi pisze, że jeśli nie da ich Komisja Europejska z instrumentu „Łącząc Europę” to „nie ma przeciwwskazań” by znalazły się z zarządzanym przez polski rząd Programie Operacyjnym Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, ale „w miarę dostępnej alokacji”.


Via Baltica spada... Będzie rok później?

Plany budowy dróg zgodnie z "nowym" PBDK na lata 2015-2023 (z perspektywą do 2025 r.) (mapa z sierpnia 2015 r.)
śr, 26 sierpnia 2015 15:07

Rząd przedstawił najnowszą wersję projektu Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.). W stosunku do poprzedniej wersji programu łomżyński odcinek Via Baltica spadł z 19 na 25 miejsce, a jej budowę opóźniono o rok. Do listy priorytetów dopisano natomiast „białostocką” S19. Ostateczne przyjecie dokumentu planowane jest we wrześniu 2015 r.


Prezydent i posłowie pytają o pieniądze na Via Baltica i obwodnicę Łomży

pon, 17 sierpnia 2015 09:10

Po ujawnieniu przez nas, że dotychczas nie ma zapewnionego finansowania prowadzącej przez region drogi S61 z obwodnicą Łomży interwencję w tej sprawie podjęli prezydent Łomży Mariusz Chrzanowski oraz posłowie Krzysztof Jurgiel i Lech Antoni Kołakowski. Prezydent napisał list do Minister Infrastruktury i Rozwoju, poseł Jurgiel poparł go prosząc minister o pilne zajęcie stanowiska, a poseł Kołakowski złożył interpelację do premier Ewy Kopacz.


Nie ma pieniędzy na łomżyńską Via Baltica!

Tak ma przebiegać Via Baltica od Ostrowi Mazowieckiej po Szczuczyn. Na budowę tego odcinka drogi póki co nie ma pieniędzy ani z środków CEF ani z POIiS 2014-2020.
wt, 28 lipca 2015 12:21

Dwa tygodnie temu Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju podało, że Komisja Europejska przyznała z programu „Łącząc Europę” (Connecting Europe Facility) dofinansowanie na budowę Via Baltica od Szczuczyna do granicy z Litwą w Budzisku, teraz okazuje się, że pieniędzy na budowę łomżyńskiego odcinka tej trasy – od Ostrowi Mazowieckiej po Szczuczyn - nie ma także w Programie Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Chodzi - bagatela - o ponad 3 miliardy 300 milionów złotych.


Obwodnica na papierze

Planowana obwodnica Łomży. (rys. projekt studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Łomża)
pon, 27 lipca 2015 15:35

Kolejna część planów obwodnicy Łomża ujrzy niebawem światło dzienne. Chodzi o odcinek drogi S61 od strony Śniadowa z węzłem „Łomża południe” do węzła „Łomża zachód” planowanego na skrzyżowaniu z drogą Łomża - Ostrołęka, wraz z łącznikiem drogi nr 63 do Podgórza. Koncepcja programowa tego odcinka Via Baltica opracowywana jest przez firma URS POLSKA, która na drugą połowę sierpnia zaplanowała spotkania konsultacyjne z mieszkańcami. Kilka dni wcześniej swoje opracowania pokaże firma COMPLEKS PROJEKT, która opracowuje koncepcje programową Via Baltica na odcinku od Kisielnicy do Szczuczyna.


„Łącząc Europę” Via Baltica od Szczuczyna

Tak ma przebiegać Via Baltica od Ostrowi Mazowieckiej po Szczuczyn. Już wiadomo, że ta droga nie będzie budowana za pieniądze z programu Connecting Europe Facility („Łącząc Europę”)
śr, 15 lipca 2015 08:22

Przyznane Polsce blisko 414,5 mln euro z zarządzanego przez Komisję Europejską programu Connecting Europe Facility („Łącząc Europę”) na budowę wyznaczonej przez Łomżę drogi ekspresowej Via Baltica wystarczą na zbudowanie odcinka od Szczuczyna do Budziska (granica państwa) – wynika z wyjaśnień Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju, które podkreśla, że i tak to znacznie dłuższy odcinek niż zakładano w pierwotnych analizach (Suwałki - granica państwa).


Obwodnica Łomży nabiera kształtu

Mieszkańcy
cz, 09 lipca 2015 16:29

O tym którędy będzie przebiegała i jak będzie wyglądała przyszła obwodnica Łomży mogli dowiedzieć się mieszkańcy Łomży i okolicy. W łomżyńskim ratuszu odbyło się pierwsze z cyku spotkań konsultacyjnych organizowanych przez firmy opracowujące tzw. Koncepcję Programową Via Baltica. Wśród obecnych był także Jerzy Doroszkiewicz, dyrektor białostockiego oddziału GDDKiA, który zapowiedział, że ogłoszenie przetargów na zaprojektowanie i zbudowanie obwodnicy planowane jest na luty-kwiecień przyszłego roku.


« · «« · 1 · 2 · 3 · 4 · 5 · 6 · 7 · 8 · 9 · 10 · »» · »
 
 
4lomza.pl Regionalny Portal Copyright © Speed s.c. 2005r - 4too v.1.0