piątek, 24 marca 2017 napisz DONOS@
Wyszukiwarka
Wczytanie

Łomżyńska Via Baltica na liście dużych do realizacji

Wykaz dużych projektów PO IiŚ 2014-2020
pt, 02 stycznia 2015 10:03

Łomżyński odcinek Via Baltica wraz z obwodnicą Łomży powinien zostać ukończony w czwartym kwartale 2020 roku. Tak wynika z zapisów zatwierdzonego przez Komisję Europejską kilkanaście dni temu Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020. Budowa drogi znalazła się na 13. miejscu załączonego do dokumentu tzw. „wykazu dużych projektów” drogowych.


Konsultacje programu budowy dróg... także Via Baltica z obwodnicą Łomży

pon, 22 grudnia 2014 12:44

Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju ogłosiło konsultacje projektu Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023. Na liście podstawowej zadań inwestycyjnych tego programu jest budowa całej Via Baltica, czyli drogi ekspresowej S61 z obwodnicą Łomży. Dokument zakłada, że droga zostanie wybudowana do 2020 roku.


Zabiegają o zlecenie na budowę kolejnego fragmentu Via Baltica

wt, 16 grudnia 2014 09:07

20 konsorcjów i firm chce budować, będącą kolejnym fragmentem trasy Via Baltica, obwodnice Suwałk. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Białymstoku w poniedziałek otworzyła oferty w przetargu ograniczonym na tę inwestycję. Zgłoszenia wpłynęły od firm z całej Europy, m.in. Polski, Czech, Włoch i Hiszpanii - poinformował rzecznik białostockiej GDDKiA Rafał Malinowski.
Obwodnica Suwałk ma mieć niespełna 13 km długości i być czwartym – po obwodnicach Stawisk, Augustowa i Szczuczyna - fragmentem nowej drogi ekspresowej S61, prowadzącej od Ostrowi Mazowieckiej przez Łomżę, Ełk, Suwąłki do granicy z Litwą.


Do Warszawy dojedziemy szybciej... za 32 miesiące

wt, 09 grudnia 2014 14:52

Rozpoczęły się prace nad budową obwodnicy Marek. Nowy odcinek ekspresowej S8, który formalnie będzie częścią Via Baltica, ma mieść długości ok. 15,5 km i kosztować ok. 737,5 mln zł. Zgodnie z podpisanymi pod koniec listopada umowami przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych obwodnica ma zostać zrealizowana w ciągu 32 miesięcy od podpisania umowy.
W tym czasie powinny już rozpocząć się także prace przy budowie odcinak S8 pomiędzy Ostrowia Mazowiecką a Wyszkowem. ZRID, czyli zezwolenie na realizację inwestycji drogowej na ten fragment ekspresówki drogowcy mają mieć w połowie przyszłego roku. Ten sam dokument na obwodnicę Łomży planowany jest dopiero na początku 2018 roku.


Obwodnice Stawisk i Szczuczyna będą szersze

www.obwodnica-stawisk.pl
cz, 04 grudnia 2014 12:37

Oddana do użytku przed rokiem obwodnica Stawisk i planowana do oddania na koniec przyszłego roku obwodnica Szczuczyna w ciągu kilku lat będą poszerzane. Obie obwodnice, choć stanowią fragmenty ekspresowej Via Baltica, zostały zaprojektowane jako drogi jedno jezdniowe. Teraz drogowcy potwierdzają, że i one – tak jak cała S61 - będą musiały być drogami z dwiema jezdniami po dwa pasy ruchu.


Via Baltica przez Łomżę wchodzi na deski projektantów

nie, 23 listopada 2014 20:52

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział Białystok ogłosiła przetarg na wykonanie Koncepcji Programowej budowy drogi ekspresowej nr S61 na odcinku od Ostrowi Mazowieckiej po Szczuczyn. To 86,2 km nowej drogi ekspresowej Via Baltica. Zadanie podzielone jest na 6 części. Dwie z nich dotyczą obwodnicy Łomży. Na opracowanie koncepcji wykonawca dostanie 9 miesięcy. Drogowcy już wcześniej podawali, że „do końca przyszłego roku ta koncepcja powinna być gotowa, a kolejnym etapem – jeśli będą zapewnione pieniądze na budowę drogi - będzie wyłonienie wykonawcy w systemie „projektuj i zbuduj”.


Tak zbudują nam Via Balticę

źródło: projekt PBDK 2014-2020
śr, 12 listopada 2014 08:09

W 2016 roku – 2 miliony złotych, w 2017 już ponad 300 milionów, a w latach 2018-2020 rocznie po około 1,5 miliarda złotych. Tak prezentują się najnowsze plany drogowców odnośnie harmonogramu i kosztów budowy „łomżyńskiej” Via Baltica. Droga ekspresowa S61 znalazła się na liście najważniejszych inwestycji drogowych w nowym „Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2020”. Dokument został skierowany do uzgodnień rządowych.


Ona dała początek Via Baltica przez Łomżę. Obwodnica Augustowa dostępna dla kierowców

pt, 07 listopada 2014 14:42

Tuż przed północą z czwartku na piątek pierwsze pojazdy wjechały na obwodnicę Augustowa. Oddana do użytku obwodnica, w wariancie przez Raczki, jest kluczowym elementem w ruchu międzynarodowym pomiędzy Polską, a krajami bałtyckimi - w przyszłości stanowić też będzie fragment planowanej drogi ekspresowej S61 od Ostrowi Mazowieckiej, poprzez planowaną obwodnice Łomży, Ełk aż do Budziska.
Początkowo drogowcy planowali zbudować obwodnicę Augustowa przez tereny chronione doliny Rospudy, co spotkało się z protestem ekologów. Zimą 2007 roku rozbijając obóz w lesie nieopodal rzeczki ekolodzy ochronili go przed wycinką, jednocześnie uniemożliwiając drogowcom rozpoczęcie budowy Via Baltica w wariancie przez Białystok. Niespełna dwa lata później rząd zmienił przebieg dróg ekspresowych i autostrad w Polsce wyznaczając nową drogę ekspresową S-61 przez Łomżę, która omija obszary cenne przyrodniczo w województwie podlaskim. To nią poprowadzono Via Baltica.


Decyzja środowiskowa obwodnicy Łomży bez protestów, ale... z urzędniczym poślizgiem

Projekt przebiegu obwodnicy Łomży. Do realizacji wybrano wariant tzw. daleki zachodni - na mapie kolor niebieski.
pon, 03 listopada 2014 11:50

Do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Białymstoku nie wpłynęło nawet jedno odwołanie na wydaną w drugiej połowie września decyzję środowiskową dla obwodnicy Łomży. I choć dokument powinien być już prawomocnym okazuje się, że za taki nie można go jeszcze uznać. Brakuje jeszcze „zwrotki” z Gminy Łomża, że informacja o decyzji była przekazana do publicznej wiadomości zgodnie z wymaganiami prawa.
- Moi pracownicy dostali zapewnienie, że w tym tygodniu tę zwrotkę urzędnicy gminy mają nam wysłać – mówi Lech Magrel Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Białymstoku, wyjaśniając, że termin uprawomocnienia się decyzji liczy się nie od daty jej podpisania – 22 września, ale wywieszenia co w tej gminie miało nastąpić około 3 października.


Via Baltica cała betonowa

pt, 24 października 2014 08:12

Planowana do budowy do 2020 roku Via Baltica wraz z obwodnica Łomży nie będzie miała nawierzchni z asfaltu lecz z betonu. O najnowszej decyzji GDDKiA betonowania, a nie asfaltowania kluczowych odcinków dróg przewidzianych w rządowym programie budowy dróg krajowych na lata 2014–2020 – poinformowała Rzeczpospolita. Na liście dróg bez asfaltu jest też „prawie 187 km S61 między Ostrowią Mazowiecką a Łomżą i Budziskiem”.


Budowę obwodnicy Łomży zaczną za 2 lata?

Źródło DI. Mapa została opracowana na podstawie analizy szacunkowych kosztów projektów oraz alokacji środków UE na lata 2014-2020 i nie obejmuje wszystkich projektów zidentyfikowanych w DI, lecz jedynie orientacyjny katalog projektów, które mają szansę na realizację w latach 2014-2020. Katalog projektów może ulec zmianie np. w przypadku zmiany kosztów poszczególnych projektów lub przesunięć w alokacji środków.
wt, 07 października 2014 14:53

Na początku 2016 roku powinny być ogłoszone przetargi na budowę prowadzących do Łomży odcinków Via Baltica. Chodzi o oba odcinki od strony Ostrowi Mazowieckiej i Stawisk. Kilka miesięcy później - do połowy 2016 roku - zostanie ogłoszony także przetarg na budowę samej obwodnicy Łomży. Takie daty zapisano w uchwalonym przez rząd pod koniec września Dokumencie Implementacyjnym do Strategi Rozwoju Transportu do 2020 r. (z perspektywą do 2030 r.) W przypadku wszystkich odcinków Via Baltica daty są wcześniejsze niż w poprzednich wersjach dokumentu. Zgodnie z dokumentem cała ekspresowa S-61 ma być gotowa w 2020 roku.


Ekspresówka przez Łomżę potwierdzi integralność terytorialną Unii Europejskiej

Oto mapka europejskich korytarzy transportowych (1994r.) z dobrze uwidocznioną odnogą Via Baltica czyli I paneuropejskiego korytarza transportowego przez Obwód Kaliningradzki. Teraz
pt, 03 października 2014 15:58

Via Baltica nie będzie tylko drogą na papierze. W obliczu konfliktu Rosji i Ukrainy Bruksela chce, żeby droga stała się potwierdzeniem integralności terytorialnej Unii Europejskiej - pisał pod koniec sierpnia ogólnopolski Dziennik Gazeta Prawna informując, że projekt zdjęto z półek i zapowiadając, że budowa drogi będzie forsowana w nowym budżecie na lata 2014–2020. I najwyraźniej tak jest. Potwierdzeniem tego jest niespotykane wcześniej przyspieszenie i to zarówno drogowców jak i polityków. Cała droga znalazła się też w dwóch strategicznych dokumentach uchwalonych przez rząd we wrześniu. Będąca częścią Via Baltica obwodnica Łomży otrzymała decyzję środowiskową z klauzulą natychmiastowej wykonalności, a drogowcy złożyli wniosek o pozwolenie na budowę obwodnicy Suwałk, stanowiącej kolejna część międzynarodowej trasy i zapowiadają, że na przełomie roku głoszą przetarg na jej wykonanie.


Obwodnica Łomży przyspiesza

Projekt przebiegu obwodnicy Łomży. Do realizacji wybrano wariant tzw. daleki zachodni - na mapie kolor niebieski.
śr, 01 października 2014 10:45

Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Białymstoku nadał rygor natychmiastowej wykonalności dla wydanej w ubiegłym tygodniu decyzji środowiskowej obwodnicy Łomży.
- Rygor natychmiastowej wykonalności został nadany na wniosek Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad - mówi Lech Magrel, dyrektor RDOŚ zaznaczając, że w ten sposób drogowcy zyskują możliwość podejmowania kolejnych działań związanych z planowaną inwestycja niezależnie od ewentualnie składanych zaskarżeń decyzji środowiskowej.


Kontrakt wojewódzki podpisany i opublikowany

Najważniejsze inwestycje z Kontraktu Terytorialnego dla Województwa Podlaskiego
so, 27 września 2014 22:59

Droga S8 od Wyszkowa do Jeżewa i S61 czyli Via Baltica od Ostrowi Mazowieckiej do granicy z Litwą to najważniejsze przedsięwzięcia z podpisanego w sobotę Kontraktu terytorialnego dla województwa podlaskiego na lata 2014 – 2023. Łączna wartość wszystkich inwestycji opisanych w dokumencie wynosi 18,5 miliarda złotych.


Via Baltica na rządowych listach w „Kontrakcie” i „Dokumencie”

Tak ma przebiegać Via Baltica z obwodnicą Łomży
pt, 26 września 2014 08:05

Rząd podczas środowego posiedzenia podjął uchwałę w sprawie zatwierdzenia Kontraktu Terytorialnego dla województwa podlaskiego, oraz uchwałę w sprawie „Dokumentu Implementacyjnego do Strategii Rozwoju Transportu do 2020 r. (z perspektywą do 2030 r.)”. W obu na listach priorytetowych inwestycji jest biegnąca przez Łomżę Via Baltica.
- Cała droga ekspresowa S61, wraz z obwodnicą Łomży, znajduje się na liście inwestycji podstawowych Kontraktu wojewódzkiego – potwierdza informacje Jacek Piorunek, członek zarządu województwa podlaskiego. - Dokument ma być podpisany w najbliższą sobotę i wówczas będzie on już ogólnodostępny.


Obwodnica Łomży dostała decyzję środowiskową... i „zielone światło”

pon, 22 września 2014 13:02

Lech Magrel Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Białymstoku podpisał w poniedziałek decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na budowie obwodnicy Łomży w ciągu drogi ekspresowej S61. To tzw. decyzja środowiskowa, która określa m.in. ostateczny przebieg obwodnicy i jest niezbędna w procesie przygotowania inwestycji.
Dziś także GDDKiA ujawniła, że uzyskała już zgodę na kolejny etap prac, a łomżyńska Via Baltica ma być realizowana w systemie „projektuj i zbuduj”, co – jak twierdzą drogowcy - przyspiesza i usprawnia całą inwestycję.


Rosja przyspieszy budowę Via Baltica?

pon, 25 sierpnia 2014 12:40

W obliczu konfliktu Rosji i Ukrainy lekko przykurzone projekty nabierają nowego znaczenia - podaje Dziennik Gazeta Prawna informując, że resort infrastruktury szykuje kolejne etapy projektów drogowej Via Baltica i kolejowej Rail Baltica, bo „Bruksela chce, żeby stały się potwierdzeniem integralności terytorialnej UE, dlatego będą forsowane w nowym budżecie na lata 2014–2020.”
Via Baltica ma przebiegać przez Łomżę. Póki co najważniejszym problemem – jak wynika z ustaleń dziennikarzy gazety - są pieniądze.


Nowy wykonawca obwodnicy Szczuczyna

Obwodnica Szczuczyna (fot. www.s61-obwodnica-szczuczyna.pl)
śr, 13 sierpnia 2014 08:14

Do końca przyszłego roku powinna być gotowa obwodnica Szczuczyna. Budowę dokończy firma POL-AQUA S,A. za 126,2 mln zł – poinformowała GDDKiA. Nowy wykonawca przejmie plac budowy na którym poprzedni wykonawca z Hiszpanii prace rozpoczął niemal dwa lata temu, ale po blisko roku porzucił budowę.


Decyzja środowiskowa prawie gotowa

pon, 11 sierpnia 2014 11:05

W połowie września obwodnica Łomży powinna uzyskać decyzję środowiskową. Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Białymstoku, która od lutego zajmuje się sprawą, zebrała już wszystkie materiały i opinie niezbędne do wydania decyzji.
- Teraz musimy wydać tylko obwieszczenie o zebraniu materiału i dać wymagany ustawą czas 14 dni plus 7 na zapoznanie się z materiałem i będziemy wydawać decyzję – mówi Lech Magrel, dyrektor RDOŚ w Białymstoku.


Decyzja środowiskowa na Via Baltica utrzymana

Tak ma przebiegać Via Baltica (na grafice z obwodnicą Łomży)
pon, 28 lipca 2014 08:25

Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Warszawie utrzymał w mocy wydaną na początku lutego decyzję środowiskową na łomżyński odcinek S61 od Ostrowi Mazowieckiej po Szczuczyn z wyłączeniem obwodnicy Łomży. GDOŚ sprawą zajmował się po odwołaniu jakie od decyzji Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Białymstoku wniosło Górnośląskie Towarzystwo Przyrodnicze im. A. Czudka z Katowic.
Decyzja środowiskowa to dokument, który określa m.in. ostateczny już przebieg drogi, ale także miejsca i rodzaje przejść dla zwierząt, a także warunki jakie musi spełnić wykonawca podczas jej budowy. Decyzja środowiskowa jest niezbędnym elementem do dalszego projektowania drogi.


« · «« · 2 · 3 · 4 · 5 · 6 · 7 · 8 · 9 · 10 · 11 · »» · »
 
 
4lomza.pl Regionalny Portal Copyright © Speed s.c. 2005r - 4too v.1.0