Kolejne przesunięcie terminów na oferty obwodnicy Łomży
W tym tygodniu nie poznamy ofert firm zainteresowanych budową obwodnicy Łomży. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Białymstoku ponownie przesunęła termin składania ofert w przetargach na tzw. zadnia nr 3 i nr 4 drogi ekspresowej S-61 Ostrów Mazowiecka – Szczuczyn.
„Polaqua” dobuduje obwodnicę Szczuczyna
75 milionów złotych będzie kosztowała dobudowa drugiej jezdni obwodnicy Szczuczyna. GDDKiA w Białymstoku podpisała umowę na zaprojektowanie i zbudowanie jezdni czyli doprowadzenie całej obwodnicy do standardu drogi ekspresowej S61. Prace ma przeprowadzić „Polaqua” - ta sama firma, która wykonała pierwszą jezdnię obwodnicy.
Oferty na obwodnicę Łomży będą później
Ze względu na dużą liczbę pytań Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Białymstoku przesunęła termin składania ofert w przetargach na obwodnicę Łomży. Początkowo termin ten był określony na ostatnie dni maja, a teraz jest trzy tygodnie później. Obwodnica Łomży to blisko 20 km ekspresówki plus 16 km jednojezdniowych łączników dróg krajowych nr 63 i 64. Po lekturze ogłoszeń przetargowych potencjalni wykonawcy napisali 760 pytań i nie na wszystkie do tej pory udało się odpowiedzieć administracji drogowej.
Pięciu konkurentów o zlecenie na budowę Via Baltica od Stawisk do Szczuczyna
Na nieco ponad 333 miliony złotych wyceniało projekt i budowę 18 km ekspresowej S61 pomiędzy Stawiskami a Szczuczynem. To najtańsza oferta z pięciu jakie wpłynęły na ogłoszony przez białostocki oddział GDDKiA przetarg. Według ich wyceny prace mogły pochłonąć nawet 481 mln zł, ale żadna z ofert nawet nie zbliża się do tej ceny.
Via Baltica zbudują nam szybko i tanio?
Ośmiu oferentów rywalizuje o zlecenie na zaplanowanie i zbudowanie pierwszego z łomżyńskich odcinków Via Baltica. Chodzi o fragment ekspresówki S61, o długości ok. 16,5 km, od Kisielnicy, gdzie zaplanowano „węzeł Kolno” (wraz z budową tego węzła) do „węzła Stawiski” (bez węzła). W poniedziałek w białostockiej siedzibie GDDKiA otwarto koperty z ofertami cenowymi firm w pierwszy z sześciu przetargów, jakie ogłoszono na budowę Via Baltica od Ostrowi Mazowieckiej po Szczuczyn. Wszyscy chcą zbudować drogę w najkrótszym z możliwych terminów – 31 miesięcy, a ceny 6 ofert są poniżej kwoty jaką na zadanie planowała wydać GDDKiA - 419 mln zł. Najtańszą ofertę złożyło konsorcjum Strabag - 288 mln 323 tys. 241 zł i 81 gr.
Pytania do obwodnicy Łomży
Ponad 760 pytań złożyli wykonawcy, którzy chcą się ubiegać o zlecenia na budowę obwodnicy Łomży. Przetargi GDDKiA ogłosiła pod koniec marca, a wraz z końcem kwietnia upłynął termin, w którym firmy mogły dopytywać o wyjaśnienie zapisów specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
Ekspresówką pojedziemy w 2021 roku?
Na stronach internetowych GDDKiA zostały opublikowane przetargi na dwa ostatnie zadania Via Baltica. Chodzi o odcinki S61 pomiędzy Łomżą a Ostrowią Mazowiecką o łącznej długości prawie 36,5 km. Zgodnie z określonymi w przetargu terminami droga powinna być gotowa w drugim półroczu 2021 roku.
Via Baltica od Łomży do Ostrowi Mazowieckiej
Dwa ostatnie fragmenty S61 o długości prawie 36,5 km, od Ostrowi Mazowieckiej do Łomży , domykające przebieg międzynarodowej drogi ekspresowej Via Baltica, zostały skierowane do przetargu. Dokumenty podpisał w czwartek w Ostrowi Mazowieckiej Jerzy Szmit wiceminister infrastruktury i budownictwa. Jest to miejsce, gdzie przyszła S61 łączyć się będzie z budowaną drogą ekspresową S8 Wyszków - Białystok, a tym samym całą siecią dróg ekspresowych i autostrad w Polsce.
Szykują przetargi na dwa ostatnie odcinki Via Baltica
Prawdopodobnie pod koniec przyszłego tygodnia Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wyśle do publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej przetargi na zaprojektowanie i zbudowanie dwóch ostatnich odcinków drogi ekspresowej S61. Chodzi o ok. 37 km Via Baltica od Ostrowi Mazowieckiej do Łomży.
Zbudowali pierwszą jezdnię i będą budować drugą jezdnię obwodnicy Szczuczyna
POLAQUA,która w 2015 r zakończyła budowę pierwszego etapu obwodnicy Szczuczyna złożyła – według GDDKIA – najkorzystniejszą ofertę na budowę drugiej jezdni tej obwodnicy. Jej oferta wynosiła nieco ponad 75 mln zł i była najtańsza z pięciu jakie wpłynęły na ogłoszony przed rokiem przetarg. Umowa prawdopodobnie będzie podpisana w maju.
Mogiły w Lesie Giełczyńskim na terenie pod obwodnicę Łomży
- Nasze badania potwierdzają z bardzo dużym prawdopodobieństwem, że Niemcy w 1944 r. palili zwłoki Żydów i Polaków nie tylko w miejscu trzech mogił zbiorowych w Lesie Giełczyńskim, ale i w wielu innych częściach lasu, ażeby zatrzeć ślady zbrodni – mówi archeolog Michał Grabowski, który przebadał 5 i pół hektara terenu od strony wsi Giełczyn. - Wykonaliśmy 550 wierceń, pobierając próbki ziemi z metra i 2 metrów głębokości. Okazało się, że występuje w nich znacznie w większym stężeniu niż normalnie fosfor, co może oznaczać kości pomordowanych. Zbadanie gruntów zleciła Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, bo tędy ma biec łącznik obwodnicy Łomży do drogi na Zambrów. Rafał Malinowski z GDDKiA zaznacza, że odkrycia miejsc pochówków nie wpłyną na zmiany przebiegu drogi, a przewidujący to zapis znalazł się w dokumentacji przetargowej na obwodnicę Łomży.
Oferty na budowę obwodnicy Łomży do końca maja
Najpierw 10 miesięcy na projektowanie, kolejnych 5 miesięcy na uzyskanie Zezwolenia na realizację inwestycji drogowej i 16 miesięcy na rzeczywistą budowę - to minimalny termin realizacji ekspresowej obwodnicy Łomży w ciągu Via Baltica. W piątek po południu GDDKiA opublikowała na swojej stronie internetowej zapowiadane we wtorek przetargi na zaprojektowanie i zbudowanie dwóch kolejnych odcinków drogi ekspresowej S61, które łącznie tworzą obwodnicę Łomży. GDDKiA zapisało w nich, że prace będą zrealizowane w nie mniej niż 31 miesięcy i nie więcej niż 37 miesięcy do podpisania umowy. Potencjalni wykonawcy na składanie ofert mają dwa miesiące.
Obwodnica Łomży będzie w 2021 roku?
Wiceminister Infrastruktury i Budownictwa Jerzy Szmit podpisał i przekazał Generalnemu Dyrektorowi Dróg Krajowych i Autostrad Krzysztofowi Kondraciukowi dokument zobowiązujący go do ogłaszania przetargów na zaprojektowanie i zbudowanie dwóch kolejnych odcinków drogi ekspresowej S61 stanowiących obwodnicę Łomży. Zgodnie z oczekiwaniami obwodnica miałaby zostać oddana do użytku do końca 2021 roku. Całościowy koszt jej budowy może wynieść nawet 1 miliard 250 milionów złotych.
Węzeł „Łomża Północ” powrócił na obwodnicę Łomży?
Kilka dni po ujawnieniu przez nas, że drogowcy zrezygnowali z budowy na obwodnicy Łomży węzła „Łomża Północ”, który umożliwia płynne włączenie do drogi ekspresowej, ruchu samochodowego z drogi krajowej nr 64 Łomża – Jeżewo (Białystok), zdecydowano o jego przywróceniu. W międzyczasie interwencję w tej sprawie podejmowali m.in. poseł Lech Kołakowski i wójt Piątnicy Krzysztof Kozicki.
Przetarg na obwodnicę Łomży będzie ogłoszony w Gminie Łomża
Potwierdzają się informacje, że w tym tygodniu zostaną ogłoszone przetargi na zaprojektowanie i zbudowanie obwodnicy Łomży. We wtorek w Urzędzie Gminy Łomża wiceminister Jerzy Szmit z Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa oraz Krzysztof Kondraciuk, Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad, mają poinformować oficjalnie o wysłaniu do publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszeń przetargach na zadania 3 i 4 drogi ekspresowej S61. Te dwa odcinki stanową 20-kilometrową ekspresową obwodnicę Łomży.
Przetargi na obwodnicę Łomży będą po niedzieli
We wtorek, 28. marca, najprawdopodobniej GDDKiA wyśle do publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej Seria S ogłoszenie o przetargach na zaprojektowanie i zbudowanie obwodnicy Łomży. Tworzą ją dwa odcinki - tzw. zadania nr 3 i 4 - drogi ekspresowej S-61 od Ostrowi Mazowieckiej po Szczuczyn.
Węzła „Łomża Północ” na obwodnicy nie będzie
Drogowcy zrezygnowali z budowy węzła „Łomża Północ” na planowanej obwodnicy Łomży. To węzeł, w którym, zgodnie z pierwotnymi planami, specjalnym łącznikiem z drogą ekspresową S61 miała łączyć się droga krajowa nr 64 dziś prowadząca z Piątnicy do Jeżewa.
Via Baltica: drogowcy zasypani pytaniami
Blisko 1100 pytań wpłynęło do białostockiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad od potencjalnych oferentów zainteresowanych złożeniem ofert na zaprojektowanie i zbudowanie dwóch pierwszych odcinków łomżyńskiej części Via Baltica. Chodzi o odcinki drogi ekspresowej S61 od Kisielnicy do Stawisk i od Stawisk do Szczuczyna, na których realizację przetargi ogłoszono na początku lutego.
Drogowcy szykują przetargi na obwodnicę Łomży
Prawdopodobnie pod koniec marca zostaną ogłoszone przetargi na zaplanowanie i zbudowanie obwodnicy Łomży. Chodzi o dwa kolejne odcinki drogi ekspresowej S61 – tzw. zadania nr. 3 i 4, z sześciu na które podzielona jest Via Baltica na odcinku od Ostrowi Mazowieckiej po Szczuczyn. Jak wynika z naszych informacji drogowcy kompletują niezbędną dokumentację i do ogłaszania przetargów mają być gotowi w ostatnich dniach marca.
Przetargi ogłoszone
GDDKiA w Białymstoku opublikowała w czwartek dwa przetargi dotyczące zaprojektowania i budowy Via Baltica na odcinki od Kisielnicy do Szczuczyna. Zamawiający wymaga, aby prace projektowe i roboty wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie zostały ukończone w terminie nie dłuższym niż 37 miesięcy od daty zawarcia umowy, przy czym do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych tj. od 15 grudnia do 15 marca.