Drogowcy szykują przetargi na obwodnicę Łomży
Prawdopodobnie pod koniec marca zostaną ogłoszone przetargi na zaplanowanie i zbudowanie obwodnicy Łomży. Chodzi o dwa kolejne odcinki drogi ekspresowej S61 – tzw. zadania nr. 3 i 4, z sześciu na które podzielona jest Via Baltica na odcinku od Ostrowi Mazowieckiej po Szczuczyn. Jak wynika z naszych informacji drogowcy kompletują niezbędną dokumentację i do ogłaszania przetargów mają być gotowi w ostatnich dniach marca.
Obwodnica Łomży w ciągu drogi ekspresowej S61 ciągnie się od węzła Łomża Południe w okolicach wsi Boguszyce po węzeł Kolno w okolicach Kisielnicy. To dwa z sześciu zadań na jakie podzielono łomżyńską część Via Baltica. Zadanie nr 3 stanowi południową część obwodnicy Łomży. To około 7,2 km drogi ekspresowej S61 od węzła Łomża południe do węzła Łomża Zachód na skrzyżowaniu z drogą w kierunku Ostrołęki w pomiędzy Sierzutami Młodymi a Starymi, ale także jednojezdniowy łącznik od węzła Łomża południe do drogi nr 63 w kierunku Zambrowa.
Zadanie nr 4 to odcinek S61 o długości 13,35 km, który sięga od węzła Łomża Zachód do węzła Kolno w okolicach Kisielnicy. Ten odcinek obejmuje budowę nowego mostu przez Narew (jego długość wyniesie 1200 metrów, bo most na estakadzie będzie rozciągał się nie tylko nad korytem rzeki, ale całą doliną), oraz łącznika do drogi nr 64 w kierunku Jeżewa, stanowiącego swoistą północą obwodnice Piątnicy.
Przypomnijmy, że w lutym ogłoszono przetargi na projektowanie i zbudowania odcinków Via Baltica odpowiadających zadaniom nr 5 i 6 czyli od Kisielnicy do Szczuczyna. Na razie nie wiadomo kiedy mają być ogłaszane przetargi na ekspresówkę od Łomży do Ostrowi Mazowieckiej.
Jeszcze w połowie stycznia Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa podawało, że „postępowania przetargowe na wszystkie odcinki S61 Ostrów Mazowiecka – Szczuczyn są planowane do ogłoszenia w I kw. 2017 r.”, ale już wówczas te terminy były nierealne. Prawdopodobnie ogłoszenia na te dwa odcinki nr 1 i nr 2 mają być w połowie roku.