Kolejne przesunięcie terminów na oferty obwodnicy Łomży
W tym tygodniu nie poznamy ofert firm zainteresowanych budową obwodnicy Łomży. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Białymstoku ponownie przesunęła termin składania ofert w przetargach na tzw. zadnia nr 3 i nr 4 drogi ekspresowej S-61 Ostrów Mazowiecka – Szczuczyn.
Przetarg na projekt i budowę drogi dwóch odcinków S-61 Ostrów Mazowiecka – Szczuczyn tworzących obwodnicę Łomży GDDKiA ogłosiła pod koniec marca. Cała obwodnica Łomży to blisko 20 km ekspresówki w tym najdłuższych w regionie most przez rzekę na ponad kilometrowej estakadzie plus 16 km jednojezdniowych łączników dróg krajowych nr 63 i 64. Pierwotnie terminy składania ofert były określone na koniec maja, ale po lekturze ogłoszeń przetargowych potencjalni wykonawcy napisali 760 pytań i nie na wszystkie do tej pory udało się odpowiedzieć administracji drogowej. Większość pytań dotyczyła „zadania nr 4” czyli odcinka ekspresówki od węzeł „Łomża Zachód” w okolicach Sierzput do węzła „Kolno” w okolicach Kisielnicy wraz z nowym mostem przez Narew i ok. 7 km nowego łącznika drogi krajowej nr 64 w kierunku Jeżewa stanowiącego swoistą północą obwodnicę Piątnicy. GDDKIA oczekuje, że oferty zainteresowanych jego realizacją firm będą składanie 12 lipca.
W przypadku „zadnia nr 3” - czyli odcinka S-61 o długości około 7,2 km od węzła „Łomża Południe” za Konarzycami do węzeł „Łomża Zachód” i blisko 9 km nowego łącznika DK 63 do drogi na Zambrów, nowy termin składania ofert to 29 czerwca.
Przesunięcie terminu składnia ofert ma nie mieć wpływu na termin wykonania zadania. GDDKiA planuje, że obwodnica Łomży zostanie zbudowana do końca 2021 roku.