wtorek, 22 sierpnia 2017 napisz DONOS@
Wyszukiwarka
Wczytanie

Prokuratura zbada Tir-y w Łomży?

Jerzy Brzeziński
pon, 03 lipca 2006 15:41

Prezydent Jerzy Brzeziński podpisał wniosek do prokuratury, o zbadania zasadności wpuszczenia do Łomży ciężkich Tir-ów. Zdaniem prezydenta decyzja Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad o ponownym przywróceniu ciężkiego ruchu na drodze nr 61 powoduje zagrożenie dla użytkowników starego mostu i mieszkańców Łomży poruszających się po tutejszych ulicach. W opini prezydenta, naraża ona także na zniszczenie majątek miasta.


Sejmik za Tir-ami w Łomży

pon, 03 lipca 2006 14:51

Po burzliwej dyskusji radni Sejmiku województwa podlaskiego odrzucili stanowisko w sprawie utrzymania zakazu poruszania się samochodów ciężarowych na drodze nr 61 Augustów – Łomża. O przyjęcie takiego stanowiska popierającego to przyjęte w ubiegłym tygodniu przez radnych Łomży wnioskowała Komisji Rozwoju, Gospodarki i Promocji Sejmiku, a popierali ją „nasi” radni.


Tiry jadą przez Łomżę

pon, 03 lipca 2006 06:38

Od dziś tiry mogą jeździć drogą nr 61 od Ostrołęki przez Łomżę, Stawiski, Grajewo aż do przejścia granicznego w Budzisku. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Białymstoku poinformowała, że z dniem 3 lipca 2006 roku przestała funkcjonować tymczasowa organizacja ruchu wprowadzająca na odcinku drogi krajowej nr 61 Piątnica – Augustów ograniczenia w ruchu pojazdów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 8 ton.


List do Topczewskiego

radny Zbigniew Szponarski
śr, 28 czerwca 2006 15:31

Radni Łomży wystosowali specjalny list do Tadeusza Topczewskiego. Proszą w nim dyrektora białostockiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad aby odstąpił od planów wpuszczenia ciężkich tirów do miasta.
Jednocześnie radni Łomży protestują przeciwko wprowadzaniu w błąd opinii publicznej jakoby łomżyński samorząd zabiega o dopuszczenie bez ograniczeń ruchu ciężkich pojazdów na drodze krajowej Nr 61, przez Łomżę. Radni podkreślają, że „nigdy i do nikogo” o to nie występowali.


Ciężkich tirów do miasta nie wpuścimy

pon, 19 czerwca 2006 15:25

- Nikt z władz samorządowych nie zabiegał o przejazd TIR-ów przez Łomżę, wręcz przeciwnie, prezydent zawsze mówił, że jest przeciwny wpuszczeniu ruchu ciężkiego do zatłoczonego miasta – podkreśla Łukasz Czech z biura prasowego ratusza. Zdaniem władz miasta obciążenia jakie niesie ze sobą ruch wielkich ciężarówek, których wpuszczenie na drogę nr 61 i do Łomży już od pierwszych dni lipca zapowiada Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, nie wytrzyma żaden z łomżyńskich mostów.


Polski żubr protestuje w Brukseli

wt, 06 czerwca 2006 22:30

Transparent z napisem “Via Baltica - Nature in danger!” (Via Baltica – Przyroda w Niebezpieczeństwie) rozpięli pomiędzy wypchanymi zwierzętami aktywiści Greenpeace Polska, podczas wtorkowej inauguracji wystawy w Parlamencie Europejskim prezentującej unikalne walory przyrodnicze województwa podlaskiego. Ku pewnej konsternacji organizatorów, aktywiści weszli na mównicę tuż po otwierającej wystawę posłance Barbarze Kudryckiej i m.in.: zarzucili władzom podlaskiego hipokryzję.


Minister Kowalski: jestem za łomżyńskim wariantem Via Baltica

Bogusław Kowalski
wt, 06 czerwca 2006 10:09

Wiceminister transportu Bogusław Kowalski, zdradził że ze wstępnych opracowań w sprawie przebiegu Via Baltica wynika, ze powinna ona przebiegać przez Łomżę i Ostrów Mazowiecką.
- Tak wynika z dotychczasowych symulacji, jednak nie oznacza to, że wariant już został wybrany, bo ten proces jest dopiero przed nami – podkreślił w wypowiedzi dla Radia Nadzieja minister Kowalski.


Ekolodzy chcą wymienić Topczewskiego

Tadeusz Topczewski
cz, 20 kwietnia 2006 12:59

Ekolodzy i drogowcy z Warszawy domagają się wyciągnięcia konsekwencji służbowych wobec dyrektora białostockiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Tadeusza Topczewskiego. Zarzucają mu, że regularnie wprowadza opinię publiczną w błąd. Czarę goryczy przepełniły ostatnie dyskredytujące wypowiedzi dyrektora w sprawie niekontrowersyjnego przebiegu obwodnicy Augustowa zaprojektowanej przez drogowców z warszawskiego stowarzyszenia SISKOM.


Poseł Jarota pyta: Kto zarobił na Via Baltica?

Poseł Jan Jarota
wt, 28 marca 2006 15:13

Łomżyński poseł Jan Jarota (LPR) skierował interpelacje do ministra transportu i budownictwa w sprawie dotychczasowych działań w zakresie ustalenia przebiegu trasy Via Baltica. Poseł pyta Jerzego Polaczka m.in. o to czy prawda jest, dotychczas na tzw. „białostocki” wariant trasy GDDKiA wydała niemal 200 mln zł i czy forsowanie przebiegu trasy przez Białystok może wiązać się z osobistymi interesami osób odpowiedzialnych za wybór wariantu.


Dyskryminowana czy nie?

pt, 10 marca 2006 08:45

O Via Baltica, planach rozbudowy dróg szybkiego ruchu oraz budowy obwodnic miast na terenie województwa rozmawia Wojewódzka Komisja Dialogu Społecznego. W rozmowach nie uczestniczą przedstawiciele samorządu Łomży, bo nikt ich nie zaprosił. Prezydent Jerzy Brzeziński jest oburzony i pisze, że „może to oznaczać kontynuację polityki poprzedniej administracji rządowej szczebla wojewódzkiego, której efektem jest pogłębiająca się marginalizacja regionu łomżyńskiego w województwie podlaskimi”. Jan Dobrzyński wojewoda podlaski i przewodniczący WKDS odpowiada, że Komisja na tym etapie z samorządowcami nie rozmawia.
Sławomir Zgrzywa komentuje zaś że to skandal – „przedstawiciele Łomży powinni tam być i już” - mówi.


Wajrak o tunelu pod doliną Rospudy i Via Baltica

pt, 03 marca 2006 07:15

Adam Wajrak krytykuje decyzję ministra środowiska o zaprojektowaniu tunelu, który umożliwi przeprowadzenie obwodnicy Augustowa pod ziemią. Inwestycja bowiem, ma przebiegać przez dolinę Rospudy, która jest chroniona w ramach europejskiej sieci Natura 2000.


Via Baltica: dziesiątki wariantów

pt, 24 lutego 2006 13:09

Ponad 30 wariantów przebiegu trasy Via Baltica rozpatruje w tej chwili agencja Scott Wilson Kirkpatrick & Co.Ltd. Firma wygrała przetarg na opracowanie dokumentu pt. - „Strategia rozwoju I Pan-Europejskiego Korytarza Transportowego. Część I: korytarz drogowy” czyli tzw. strategiczną ocenę oddziaływania Via Baltica na środowisko. Wszystkie warianty dotyczą przebiegu trasy na odcinku od Warszawy do przejść granicznych z Litwą. Grubo ponad połowa z nich przebiega przez Łomżę, a pozostałe przez Białystok.


Amerykanie krytykują Polskę za białostocką Via Baltica

śr, 15 lutego 2006 06:22

Amerykańscy naukowcy z uniwersytetów Yale i Columbia krytykują Polskę za fatalne zarządzanie zasobami naturalnymi. W raporcie na temat środowiska nasz kraj otrzymał dwa punkty na 100 za ochronę dzikiej przyrody. „Zielona” Polska w rankingu 133 krajów zajęła dopiero 112. pozycję. Zdaniem naukowców o braku poszanowania dla przyrody w Polsce świadczą m.in.: plany budowy trasy Via Baltica, która ma przeciąć Biebrzański Park Narodowy, Puszczę Knyszyńską i Puszczę Augustowską.


Zieloni do KE: Czy Polsce grożą potężne kary finansowe za budowanie Via Batica przez Białystok?

cz, 26 stycznia 2006 16:40

Organizacje ekologiczne obawiają się, że Komisja Europejska może nałożyć na Polskę karę finansową nawet rzędu 200 tys euro dziennie za budowanie przez białostocki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Via Baltica w wariancie przez Białystok. Zdaniem ekologów białostocka GDDKiA kontynuuje budowę trasy nawet pomimo decyzji Ministra Środowiska o wstrzymaniu realizacji fragmentów tej inwestycji w grudniu zeszłego roku. Tym samym GDDKiA może łamać unijną Dyrektywę Siedliskową, która określa specjalną procedurę dla podejmowania decyzji o inwestycjach mogących wpłynąć na obszary sieci Natura 2000. Dziś ekolodzy zapytali Komisję Europejską czy aby GDDKiA i Polska nie łamie tego prawa.


Via Baltica coraz bliżej Łomży?

pon, 12 grudnia 2005 14:17

Minister środowiska, prof. Jana Szyszko uchylił decyzje wydane przez byłego wojewodę podlaskiego Marka Strzalińskiego zezwalające na budowę trzech odcinków drogi Via Baltica w wariancie białostocki. Zdaniem ministra wydane tuż przed wyborami decyzje wojewody podlaskiego w sprawie inwestycji na drodze krajowej nr 8 – obwodnicy Augustowa, oraz odcinków Białystok – Katrynka i Święta Woda – Sochonie - są sprzeczne z prawem, bo planiści wytyczyli je na obszarach chronionych europejskiej sieci Natura 2000.


Czy zwycięży PRAWO?

śr, 07 grudnia 2005 23:12

Krajowa Komisja Ocen Oddziaływania na Środowisko nie wydała swojej opinii na temat podtrzymania bądź uchylenia decyzji wojewody podlaskiego zezwalających na realizację odcinków drogi S-8: obwodnicy Augustowa, oraz odcinkow Białystok – Katrynka i Święta Woda – Sochonie.
Wydane tuż przed wyborami decyzje wojewody podlaskiego w sprawie inwestycji na drodze krajowej nr 8 są sprzeczne z prawem. Planiści wytyczyli inwestycje przez obszary chronione, co skutkuje obecnie opóźnieniem budowy obwodnic. Dyrektor Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) w Białymstoku Tadeusz Topczewski, chcąc ukryć rażące zaniedbania swojej instytucji w przygotowaniu inwestycji, o niepowodzenia ponownie oskarża ekologów i Ministerstwo Środowiska.


Będą blokady w sprawie Via Baltica?

pon, 05 grudnia 2005 06:14

Czy wojewoda złamał prawo, godząc się na budowę drogi Via Baltica - dziś ma ocenić Ministerstwo Ochrony Środowiska. Na pomoc wojewodzie ruszają samorządowcy - zapowiedzieli na dziś blokady dróg
Dziś w Ministerstwie Ochrony Środowiska zbiera się Krajowa Komisja Ocen Oddziaływania na Środowisko. Od jej opinii będzie w dużym stopniu zależała decyzja ministra środowiska, czy buldożery wjadą w puszcze Augustowską i Knyszyńską jeszcze w grudniu. Komisja ma zająć się zastrzeżeniami, jakie do wrześniowej decyzji wojewody o budowie trzech odcinków Via Baltica zgłosiły organizacje broniące przyrody.


Obwodnice kolejny raz zablokowane przez GDDKiA

nie, 04 grudnia 2005 12:28

Wydane tuż przed wyborami decyzje wojewody podlaskiego w sprawie inwestycji na drodze krajowej nr 8 są sprzeczne z prawem. Planiści wytyczyli je przez obszary chronione, co skutkuje opóźnieniem budowy obwodnic. Tadeusz Topczewski, Dyrektor Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) w Białymstoku, chcąc ukryć rażące zaniedbania swojej instytucji w przygotowaniu inwestycji, o niepowodzenia oskarża ekologów i Ministerstwo Środowiska.


Białystok to nie Rzym – Via Baltica może ominąć to miasto

cz, 17 listopada 2005 15:55

„Białystok to nie Rzym, nie wszystkie drogi muszą prowadzić przez to miasto” - tak wiceprezydent Łomży Marcin Sroczyński skwitował argumentację Tadeusza Topczewskiego dyrektora białostockiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad uzasadniającego, że dla przebiegu Via Baltica nie ma innej alternatywy niż przez Białystok. Sroczyński zdanie to wypowiedział publicznie w Białymstoku podczas międzynarodowej konferencji zorganizowana przez Europejski Komitet Społeczno-Ekonomiczny i niemiecką fundację Euronatur.


Bohater Europy „Time” za łomżyńskim wariantem Via Baltica

śr, 16 listopada 2005 22:36

Adam Wajrak znany dziennikarz za swoje działania a rzecz ochrony środowiska naturalnego został wyróżniony przez prestiżowy amerykański tygodnik „Time” tytułem Bohatera Europy. Podczas oficjalnej ceremonii rozdania nagród pojawił się ubrany w koszulkę: „Via Baltica - not this way” (Via Baltica – nie tędy droga). To główne hasło organizacji ekologicznych walczących o powstrzymanie, budowy kluczowego, dla przyrody fragmentu Via Baltica tzw. wariantu białostockiego.


« · «« · 10 · 11 · 12 · 13 · 14 · 15 · 16 · 17 · 18 · 19 · »» · »
 
 
4lomza.pl Regionalny Portal Copyright © Speed s.c. 2005r - 4too v.1.0