sobota, 10 grudnia 2016 napisz DONOS@

Obwodnica Łomży przyspiesza

Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Białymstoku nadał rygor natychmiastowej wykonalności dla wydanej w ubiegłym tygodniu decyzji środowiskowej obwodnicy Łomży.
- Rygor natychmiastowej wykonalności został nadany na wniosek Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad - mówi Lech Magrel, dyrektor RDOŚ zaznaczając, że w ten sposób drogowcy zyskują możliwość podejmowania kolejnych działań związanych z planowaną inwestycja niezależnie od ewentualnie składanych zaskarżeń decyzji środowiskowej.

Projekt przebiegu obwodnicy Łomży. Do realizacji wybrano wariant tzw. daleki zachodni - na mapie kolor niebieski.
Projekt przebiegu obwodnicy Łomży. Do realizacji wybrano wariant tzw. daleki zachodni - na mapie kolor niebieski.

Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia (tzw. decyzja środowiskowa) to dokument określający wszystkie środowiskowe aspekty budowy, ale także w przypadku obwodnicy Łomży ustala ostateczny przebieg obwodnicy – tzw. daleki zachodni. 
Już w ubiegłym tygodniu, po podpisaniu przez dyrektora RDOŚ decyzji środowiskowej dla obwodnicy Łomży drogowcy mówili, że prawomocny dokument umożliwi im prowadzenie dalszych prac zmierzających do budowy obwodnicy i całej Via Baltica. Uprawomocnienie się go, w przypadku zaskarżenia do Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Warszawie – jak miało to miejsce w sprawie wcześniejszej decyzji środowiskowej dla „łomżyńskiej” Via Baltica od Ostrowi Mazowieckiej po Szczuczyn -  trwało niemal pół roku. Tym razem postanowili nie czekać aż tak długo i wystąpili do RDOŚ o nadanie rygoru natychmiastowej wykonalności dla decyzji środowiskowej obwodnicy Łomży z 22 września. Dziś, 1 października,  Lech Magrel Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Białymstoku zgodził się na. 
Przypomnijmy Rafał Malinowski, rzecznik białostockiego oddziału GDDKiA informował, że oddział uzyskał już zgodę centrali na ogłoszenie przetargu na wykonawcę koncepcji programowej dla całego odcinka Via Baltica, który ma być realizowany w systemie „projektuj i zbuduj”, co – jak twierdzą drogowcy - przyspiesza i usprawnia całą inwestycję. 

Dodajmy, że budowa obwodnicy Łomży i całej Via Baltica znalazła się na 2 i 3 miejscu listy najważniejszych inwestycji w regionie w podpisanym w sobotę Kontrakcie Terytorialnym samorządu województwa z rządem. (zobacz: Kontrakt wojewódzki podpisany i opublikowany)

 

161121091207.gif
cz
śr, 01 października 2014 10:45
Data ostatniej edycji: 2014-10-01 11:38:26

 
161109032208.jpg
 
4lomza.pl Regionalny Portal Copyright © Speed s.c. 2005r - 4too v.1.0