Przejdź do treści Przejdź do menu
niedziela, 12 stycznia 2025 napisz DONOS@

„Sztandarową marką grupy Van Pur jest piwo Łomża”

Po prawie 2 i pół roku Van Pur i Browar Łomża zakończyły współpracę sponsoringową z drużyną piłki ręcznej z tytułem wicemistrza Europy. - Wdzięczność większa jak żal – ocenił prezes Bertus Servaas, prezes KS Łomża Industria Kielce, dziękując za wzorową współpracę. - Sytuacja kadrowa i personalna w Browarze Łomża jest stabilna – zapewnił nas Dawid Błaszczyk, zastępca dyrektora marketingu Van Pur, kiedy zapytaliśmy, czy rezygnacja ze sponsorowania nie oznacza kryzysu w Spółce. - Spółka Van Pur nie ma żadnych powodów, aby zmniejszać w tym zakładzie zatrudnienie.

Klub Sportowy Vive Handball Kielce S.A 9. listopada ogłosił w komunikacie: „Relacje od początku układały się wzorowo, jednak sytuacja ekonomiczna zmusiła naszego partnera do podjęcia decyzji o zaprzestaniu sponsorowania Klubu. Staramy się zrozumieć położenie firmy Van Pur i dlatego rozstajemy się z wzajemną życzliwością i wdzięcznością za dotychczasowe zaangażowanie oraz za decyzję o sponsoringu, podjętą w trudnym czasie pandemii” –  uzasadniał prezes Bertus Servaas. Z racji sformułowań: „sytuacja ekonomiczna” i „położenie Van Pur” poprosiliśmy Spółkę o rozmowę.

 

Mirosław R. Derewońko: - Proszę wyjaśnić, jakie były przyczyny rezygnacji ze sponsorowania drużyny Łomża Industria Kielce przez Spółkę Van Pur, do której należy Browar Łomża. 

Dawid Błaszczyk, zastępca dyrektora marketingu Van Pur S.A.: - Nasza współpraca rozpoczęła się w szczególnym czasie pandemii koronawirusa, kiedy kielecka drużyna stanęła w obliczu wielu poważnych wyzwań – m.in., zawieszenia rozgrywek przez Związek Piłki Ręcznej w Polsce oraz Europejską Federację Piłki Ręcznej (EHF). Nie było wówczas pewne, jakie będą dalsze losy drużyny i sportu zawodowego w ogóle, dlatego postanowiliśmy przyjść z pomocą, jako sponsor. Po dwóch latach jesteśmy – na szczęście – w innej sytuacji, dlatego też uznaliśmy naszą misję za zakończoną i przekazujemy ją kolejnym firmom, które będą mogły wzmocnić renomę swoich marek na mocnym fundamencie, jaki udało się w Kielcach stworzyć.

MRD: - Jak wygląda sponsorowanie przez Browar Łomża / Van Pur drużyny piłkarskiej ŁKS 1926 Łomża? Czym spółka kieruje się, finansując sport?

Dawid Błaszczyk: Van Pur współpracuje z klubami sportowymi, skupionymi wokół naszych browarów. Takim przykładem jest, między innymi, ŁKS z Łomży. Chcemy być częścią lokalnych społeczności, a tym samym wspierać mieszkańców w ich sportowych ambicjach. Naszą pomoc przekazujemy zarówno w postaci finansowej, jak i produktowej. W ofercie marki Łomża znajdują się również piwa z 0% zawartością alkoholu, które są idealne dla sportowców – smakują jak prawdziwe piwo, a nie zawierają alkoholu.

 

MRD: - Na stronie Van Pur czytamy, że macie 1 200 osób załogi - ile z nich pracuje w zakładzie w Łomży? Której grupy zawodowej w Browarze Łomża jest najwięcej? 

Dawid Błaszczyk: W Browarze w Łomży zatrudnionych jest bezpośrednio około 160 osób. Największa ich część jest zaangażowana w procesy produkcyjne. Sytuacja kadrowa i personalna w Browarze Łomża jest stabilna. Spółka Van Pur nie ma żadnych powodów, aby zmniejszać w tym zakładzie zatrudnienie.

MRD: - Czy nadal aktualna jest liczba miliona hektolitrów produkcji piwa Łomża, podana na stronie Browaru Łomża? Czy to jest 100 milionów litrów z Łomży w 2021 roku, czy 2022 roku? 

Dawid Błaszczyk: - Browar w Łomży jest jednym z największych zakładów produkujących piwo w Van Pur S.A., z dużym potencjałem do dalszego rozwoju. W 2022 roku produkcja łomżyńskiego Browaru jest rekordowa, co jest wprost związane z rosnącą pozycją naszej flagowej marki Łomża na polskim rynku. Podana na stronie Van Pur informacja o milionie hektolitrów rocznej produkcji Browaru Łomża oznacza wydajność zakładu. Rok 2021 był dla łomżyńskiego browaru bardzo dobry, zaś w roku 2022 produkcja jest rekordowa.

MRD: - Jaka jest wiodąca marka Browaru Łomża? Z czego produkujecie piwo Łomża?

Dawid Błaszczyk: - Sztandarową marką Browaru Łomża, jak i całej grupy Van Pur, jest marka piwa Łomża. Niezmiennie podstawowymi składnikami do warzenia piwa są: słód jęczmienny, woda i chmiel.

MRD: - Słynna była zabawna kampania łomżingu z 2013 r. i następne odsłony. Czy prowadziliście Państwo inne kampanie krajowe? Gdzieś dostrzegłem teraz nawet nazwisko Adama Woronowicza. 

Dawid Błaszczyk: - W roku 2021 marka Łomża przeszła gruntowną przemianę, której elementem jest również nowa platforma komunikacyjna „Łomża, w swoim tempie”. W komunikacji marka odwołuje się do nieśpiesznego czerpania przyjemności z wolnych chwil, jednocześnie podkreślając wyjątkową jakość piwa z lokalnego browaru. Utrzymane w lekko abstrakcyjnym duchu spoty reklamowe, opowiadają z przymrużeniem oka historie, które dotyczą radosnego czasu z przyjaciółmi, spędzanego na łonie kojącej natury. Głównym narratorem filmów jest wybitny aktor Adam Woronowicz. W minionym tygodniu kampania reklamowa Łomży została nagrodzona najważniejszym wyróżnieniem w międzynarodowym świecie reklamy – EFFIE 2022.

MRD: - Czy planujecie inwestycje w Browarze Łomża, rozbudowę, nowy produkt, jakąś nowinkę technologiczną?

Dawid Błaszczyk: - Browar Łomża jest na bieżąco modernizowany, w celu poprawy efektywności produkcji oraz optymalizacji kosztów, co w dzisiejszej rzeczywistości gospodarczej jest szczególnie istotne. 

Mirosław R. Derewońko: - Dziękuję za rozmowę w optymistycznym i uspokajającym tonie na temat Browaru Łomża, jego załogi i losów zakładu. Pozdrawiamy Panią prezes Jagodę Iwańczuk.

Postscriptum. Browar Łomża produkuje piwo od 1968 roku. Był zakładem państwowym i należał do Przedsiębiorstwa Przemysłu Spożywczego (PPS). Od 2007 r. do 2011 właścicielem browaru w Łomży była firma Royal Unibrew z Danii, która połączyła się z firmą Van Pur z Rakszawy. Spółka posiada 6 browarów w: Rakszawie, Łomży, Zabrzu, Koszalinie, Jędrzejowie i Braniewie.

 

Łomża znika z Kielc

Łomża Vive Kielce od nowego sezonu część domowych meczów Superligi rozegra w Łomży

ŁOMŻA VIVE KIELCE

Gazeta Bezcenna nr 668

„Łomżing to stan umysłu”

Nordic łomżing, czyli Łomża zimą

Rozbudują browar w Łomży?

_Royal Unibrew może połączyć się z Van Purem

Rutkowski - „za moich czasów nikt nie myślał o zwolnieniach”

Duńczycy zwalniają z „Łomży”

Zmiany w zarządzie Browaru Łomża

Łomża będzie się rozwijała...

 
 
 
 

Ogłoszenia płatne 4lomza.pl

usługi
Wywóz gruzu styropianu starych gratów sprzątanie po remontach kucie posadzek tynków. Przeprowadzki transport.
tel. 500590581
nieruchomości
Na sprzedaż tanie mieszkania w Grądach Woniecko o pow. 34,49 m2; 48,21 m2; 50,21 m2; 51,12 m2.
tel. 698506416
nieruchomości
Sprzedam mieszkanie. Łomżą, ul. Piękna 11, IV piętro o pow. 44,16 m2.
tel. 513309682

 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę