Przejdź do treści Przejdź do menu
piątek, 26 kwietnia 2024 napisz DONOS@

Ciepła praca w MPEC dla... ?

Miejskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej od 5. miesięcy ma nowy zarząd wskazany przez nowego prezydenta Łomży Mariusza Chrzanowskiego. Po wygraniu wyborów jesienią 2014 roku mówi on, że „tam ludzie, mieszkańcy Łomży, oczekują zmian”. Teraz te zmiany będą następowały? Zarząd MPEC przedstawił plan rzeczowo-finansowy na 2016 rok. Jak się okazuje największą nowością jest wzrost zatrudnienia w tej miejskiej spółce aż o 5 etatów. W związku z tym należało zwiększyć wypadki na płace o ponad 300 tysięcy złotych. Czym spowodowany jest wzrost zatrudnienia w MPEC? - na to pytanie od blisko tygodnia zarząd spółki nie udzielił odpowiedzi.

Plan rzeczowo-finansowy spółek miejskich to coś w rodzaju ich budżetu na dany rok. Dokument przygotowuje zarząd, zatwierdza Rada Nadzorcza po czym akceptuje właściciel czyli w naszym przypadku jednoosobowo prezydent Łomży. Planem rzeczowo-finansowym MPEC Rada Nadzorcza zajmowała się na posiedzeniu tydzień temu. Udało się dotrzeć do tego dokumentu. Z jego zapisów wynika, że spółka w 2015 roku zarobiła ponad 2 mln 100 tys. zł. W 2016 roku planowany zysk ma być niższy i wynieść ok. 1,6 mln zł. Wiąże się to ze zmniejszeniem planowanych przychodów spółki o około 500 tys. zł, bo od sierpnia władze spółki prognozują obniżenie cen o 0,5%.  

Praca dla wybranych
Z dokumentu wynika, że koszty funkcjonowania miejskiej spółki w porównaniu z obecnym rokiem nie spadną. W niektórych obszarach planowany jest nawet ich wzrost. Tak jest np. z działem wynagrodzenia i świadczenia z tym związane. Nie będzie to miało związku z podwyżką płac dla załogi, bo w dokumencie zapisano, że średnia płaca w MPEC zostanie na poziomie z 2014 roku. Powodem wzrostu wydatków jest wzrost zatrudnienia. Zarząd MPEC zaplanował, że zatrudnienie w tej miejskiej spółce w 2016 roku będzie wyniosło 141 pracowników, podczas gdy w 2015 roku było to 136,25 etatu.
W efekcie na wynagrodzenia pracowników wydać mamy już 7 mln 402 tys. zł, czyli o 230 tys. zł więcej niż w ubiegłym roku. Poza tym o ponad 100 tys. zł wzrosnąć mają wydatki na ZUS i o ponad 20 tys. zł świadczenia na rzecz pracowników.  
Czym podyktowany jest dynamiczny rozrost kadry w miejskiej spółce tego nie wiemy. Wciąż czekamy na odpowiedzi od zarządu MPEC.

MPEC drogo się reklamuje
Inną ciekawostką wynikającą z dokumentu jest wręcz gigantyczna kwota na reklamę i prezentację MPEC. Zarząd spółki na ten rok zaplanował na ten cel 77 tysięcy 300 złotych. To główna kwota z działu „inne koszty”. W sumie opiewa on na 207 tys. zł i obejmuje m.in. koszty ubezpieczeń, badań profilaktycznych oraz bilansu spółki, czy „składkę członkowską” na kwotę 9 tys. 950 zł.


 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę