sobota, 03 grudnia 2016 napisz DONOS@
Wyszukiwarka
Wczytanie

Ile płacimy za pracę w ratuszu... Komu najmniej?

Niemal równe 4650 złotych – tyle wynosi średni koszt (wynagrodzenia + ZUS pracodawcy) jednego pracownika ratusza. Najdrożsi, jako grupa, są prezydenci gdzie ta kwota wzrasta do 13 tys. 201 złotych na osobę, a wśród najtańszych – co jest największym zaskoczeniem – są pracownicy centrum obsługi przedsiębiorców i m.in. wydziału rozwoju i funduszy zewnętrznych. To dwa z trzech ratuszowych wydziałów, w których średni koszt pracownika spada poniżej 4 tys. zł. Znacznie więcej mają nawet strażnicy miejscy.

Oto ile – od największych do najmniejszych wynoszą wydatki na jeden etat pracownika w poszczególnych wydziałach ratusza według stanu na wrzesień 2015 r.:

  1. Prezydenci – 13201,3 zł
  2. Doradcy – 7541,3 zł
  3. Radcowie prawni – 7379,5 zł
  4. Referat zamówień i zakupów publicznych - 6230,5 zł
  5. Miejski Rzecznik Konsumentów – 5518 zł
  6. Biuro Rady Miejskiej  - 5503,3 zł
  7. Wydział organizacji i kadr – 5491,5 zł
  8. Biuro audytu i kontroli – 5311,3 zł
  9. Biuro zarządzania kryzysowego – 5289,6 zł
  10. Biuro ds. budownictwa - 5190,6
  11. Wydział architektury – 5111,5 zł
  12. Wydział edukacji – 5046,6 zł
  13. Wydział inwestycji – 4930,8 zł
  14. Urząd Stanu Cywilnego – 4899,2 zł
  15. Straż Miejska – 4590 zł
  16. Wydział informatyki – 4552,2 zł
  17. Wydział gospodarki komunalnej i ochrony środowiska – 4543 zł
  18. Wydział komunikacji medialnej i promocji – 4514 zł
  19. Wydział gospodarowania nieruchomościami – 4395 zł
  20. Wydział skarbu i budżetu – 4368,8 zł
  21. Centrum obsługi mieszkańców – 4358 zł
  22. Wydział spraw społecznych i zdrowia – 4106,4 zł
  23. Powiatowy zespół ds. orzekania o niepełnosprawności – 4090,2 zł
  24. Centrum współdziałania społecznego – 4014 zł
  25. Wydział rozwoju i funduszy zewnętrznych – 3936,4 zł
  26. Biuro obsługi urzędu – 3672,5 zł
  27. Centrum Obsługi Przedsiębiorców – 3603,8 zł

W sumie miesięcznie na miejskich urzędników – pobory plus ZUS pracodawcy - wydajemy ponad milion złotych. We wrześniu było to 1 mln 51 tys. 759 złotych. Pieniądze trafiły na konta około 230 pracowników zatrudnionych na 226,25 etatach. W stosunku do 8 grudnia 2014 roku, czyli dnia w którym prezydent Mariusz Chrzanowski obejmował urząd, liczba etatów spadła o 4, a wydatki miesięczne o blisko 25 tys zł. 
To się zmieni. Z szacunków ratusza wynika, że w grudniu 2015 roku liczba etatów urzędniczych w ratuszu ma wynosić ok. 227,5 a miesięczne wydatki mają sięgnąć blisko 1 mln 79 tys zł, czyli nieco więcej niż przed  rokiem.
- Wynika to z faktu że 4 pracowników, którzy poprzednio zajmowali stanowiska kierownicze w ramach reorganizacji zostali przesunięci na stanowiska pracownicze, ale wynagrodzenie zgodnie z obowiązującymi przepisami zachowują przez okres 6 miesięcy na dotychczasowych warunkach – czytamy w wyjaśnieniach prezydenta Mariusza Chrzanowskiego.

 


161121091207.gif
cz
pon, 05 października 2015 11:50
Data ostatniej edycji: 2015-10-05 12:00:47

 
 
4lomza.pl Regionalny Portal Copyright © Speed s.c. 2005r - 4too v.1.0