Przejdź do treści Przejdź do menu
środa, 08 maja 2024 napisz DONOS@

Domkiem Pastora będzie zarządzał... ratusz!

Główne zdjęcie
Domek Pastora

Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego w Łomży wydał pozwolenie na użytkowanie wyremontowanego Domku Pastora. Prace budowlane rozpoczęły się w 2013 roku i pochłonęły – według najnowszych wyliczeń miejskich urzędników – blisko 2,85 mln zł. Do tego dochodzi jeszcze bogate wyposażenie budynku, na które już wydano ponad 476 tysięcy, obejmujące poza stylowymi meblami także m.in. grille, leżaki czy huśtawkę do ogródka. - Do wyposażenia obiektu pozostało zakupić dywany, pościel i zasłony – podaje Łukasz Czech. Nim jednak mieszkańcy Łomży będą mogli do wyremontowanego Domku Pastora wejść i ewentualnie skorzystać z wygód trzeba jeszcze poczekać około dwóch miesięcy. Póki co władze miasta rozwikłały problem kto pięknym obiektem będzie zarządzał. Ratusz!

Domek Pastora to stojący na szczycie skarpy między klasztorem Kapucynów a Hotelem Gromada (dawny Polonez) zabytkowy dworek z końca XIX wieku w którym pierwotnie mieściła się plebania ewangelicko-augsburska. Przez lata mieściło się w nim Muzeum Północno-Mazowieckie, ale gdy to przeprowadziło się do budynku po szkole przy skrzyżowaniu Giełczyńskiej i Dwornej, Domek Pastora, czekała na lepsze czasy i pieniądze... Te pojawiły się dzięki środkom unijnym. Niemal równe 3 mln zł miasto pozyskało z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na realizację projektu „Domek Pastora – centrum aktywności turystycznej i kulturalnej”. Remont rozpoczął się pod koniec 2013 roku. Prace się przeciągnęły bo okazało się, że trzeba było wykonać wiele robót dodatkowych.
- Koszt wykonania robót budowlanych wraz z zamienną dokumentacją projektową i projektem wystroju wnętrz wyniósł 2 mln 845 tys. 56,29 zł (w tym roboty dodatkowe i uzupełniające 660.105,88 zł) – podaje Łukasz Czech z ratusza.
Do tego dochodzi wyposażenie obiektu - meble, AGD, kuchnia, multimedia, pracownie malarska i ceramiczna, ogród, iluminacja – co w sumie kosztowało 476 tys. 807,75 zł.
- Do wyposażenia obiektu pozostało zakupić dywany, pościel i zasłony, a do zrealizowania projektu trzeba doliczyć jeszcze koszt zakupu i montażu infokiosków, który prawdopodobnie wyniesie 73 tys. 518,57 zł – podaje Czech dodając, że prezydent chce, aby Domek Pastora zaczął w pełni działać najpóźniej na początku czwartego kwartału br.

Osobną kwestią było kto wyremontowanym i bogato wyposażonym Domkiem Pastora będzie zarządzał. Jeszcze kilka dni temu ratusz podawał, że budynek zostanie przekazany w użyczenie Miejskiemu Domowi Kultury – Domowi Środowisk Twórczych. Wczoraj to się zmieniło. Łukasz Czech przekazał, że Domek Pastora ostatecznie nie zostanie przekazany w użyczenie MDK-DŚT.
- By właściwie wypełnić zapisy projektu unijnego, obiektem tym będzie zarządzał Urząd Miejski – mówi Czech. - Za jego właściwe funkcjonowanie będzie odpowiedzialne Centrum Współdziałania Społecznego.


 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę