piątek, 09 grudnia 2016 napisz DONOS@
Wyszukiwarka
Wczytanie

Pociągiem z Łomży 100 km/h?

Nawet z prędkością stu kilometrów na godzinę będą mogły mknąć pociągi z Łomży... Tak przynajmniej twierdzi spółka PKP PLK, która szykuje remont linii kolejowych nr 36 Ostrołęka – Śniadowo - Łapy i jej odgałęzienia ze Śniadowa do Łomży czyli linii nr 49. Najpierw - za rok - ma się rozpocząć remont linii nr 36, który „zaplanowano w celu jej tymczasowego przeznaczenia jako objazd dla II etapu modernizacji linii E75” (Warszawa – Białystok).

Takie informacje wynikają z pisma jakie Justyna Majchrowicz z-ca dyrektora biura zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe przesłała do wicestarosty łomżyńskiego Marka Szabłowskiego. I choć starosta pytał przede wszystkim o rozważane przez władze spółki „czasowe zawieszenie ruchu kolejowego” na obu liniach – zaniepokojony po lekturze  naszego artykułu pt. „Ostatni pociąg...” , to jednak w odpowiedzi nie ma ani dementi tej informacji, ani bezpośredniego potwierdzenia od kiedy i na jak długo ma ono zostać wprowadzone. Są za to „wyjaśnienia” z opisami planów inwestycyjnych PKP PLK względem tych linii, z których wynika, że pierwsze ekipy remontowe pojawią się na torowisku wiosną przyszłego roku, a prace mają się zakończyć w 2018 roku.

Remont linii nr 36 Ostrołęka - Śniadowo – Łapy zaplanowano w celu  tymczasowego przeznaczenia tej linii jako objazd dla II etapu modernizacji linii kolejowej E75. To główna trasa kolejowa makroregionu Warszawa – Białystok stanowiąca część przyszłej europejskiej trasy kolejowej Rail Baltica łączącej Warszawę ze stolicami państwa nadbałtyckich.
- Planowany termin rozpoczęcia robót budowlanych (na linii nr 36 - dop. red.) przypada na marzec 2016 roku, a zakończenie na grudzień 2016 roku - przekazuje Justyna Majchrowicz z PKP PLK.
W ramach prac przygotowawczych dla projektów Regionalnego Programu Operacyjnego województwa podlaskiego do realizacji w perspektywie 2014-2020 realizowane jest opracowywanie studium wykonalności dla zadania „Rewitalizacja linii kolejowej nr 36 na odcinku Łapy - Śniadowo - granica województwa, Rewitalizacja linii kolejowej nr 49 na odcinku Śniadowo - Łomża”.
- Zawarcie umowy z wykonawcą studium wykonalności planowane jest na 30 marca 2015 roku, a jej realizacja -do 9 sierpnia 2016 r. - podaje z-ca dyrektora biura zarządu PKP PLK zapowiadając, że roboty budowlane zaplanowano na lata 2017 – 2018. - Zakres obejmował będzie rewitalizację jednotorowych, niezelektryfikowanych linii kolejowych      nr 36 - na odcinku Łapy - granica woj. podlaskiego o długości 67,7 km, oraz nr 49 - na odcinku Śniadowo Łomża o długości 17,2 km. Zakres rzeczowy przedmiotowych prac zawierał będzie prace odtworzeniowe w zakresie nawierzchni kolejowej, urządzeń sterowania ruchem kolejowym i telekomunikacji, co umożliwi podniesienie parametrów eksploatacyjnych odcinka do jednolitych wartości prędkości równej 100 km/h.

W ramach prac, które mają być finansowane ze środków RPO planowane są również roboty poprawiające bezpieczeństwo na przejazdach kolejowych oraz roboty związane z poprawą stanu obiektów kubaturowych, peronów i obiektów inżynieryjnych. Jednocześnie planowane jest również otwarcie zamkniętego obecni odcinka Śniadowo - Sokoły.

cz
pon, 23 marca 2015 13:00

 
 
4lomza.pl Regionalny Portal Copyright © Speed s.c. 2005r - 4too v.1.0