poniedziałek, 05 grudnia 2016 napisz DONOS@
Wyszukiwarka
Wczytanie

Bez palmy i ze zwężeniem na Meblowej... taniej

W biurowcu PPŁ nie będzie palmy, a ulica Meblowa, tylko w części będzie dwujezdniowa! Zmiany w projektach dwóch najbardziej kosztownych planowanych inwestycji zapowiedział prezydent Łomży. Dzięki nim ma być trochę taniej... Z biurowca ma m.in. zniknąć palma i jedna z dwóch wind wewnętrznych. Jak mówił wiceprezydent Beniamin Dobosz dzięki zmianom w planie koszty mają spaść o około milion złotych. Znacznie większe oszczędności będą na Meblowej.
- Podjąłem decyzję, że drugi etap ulicy Meblowej będzie ulicą jednojezdniową – mówił w piątek prezydent Mieczysław Czerniawski zaznaczając, że jest już za późno aby także jako jednojezdniowy był budowany odcinek Meblowej planowany do realizacji w pierwszym etapie.

Palma widoczna na projekcie biurowca PPŁ ma zostać wykreślona.
Palma widoczna na projekcie biurowca PPŁ ma zostać wykreślona.
Planowana do budowy ul. Meblowa tylko od ronda do ronda będzie dwujezdniowa - dalej będzie węższa i z jedną jezdnią.
Planowana do budowy ul. Meblowa tylko od ronda do ronda będzie dwujezdniowa - dalej będzie węższa i z jedną jezdnią.

Mówiąc o ograniczeniu inwestycji na Meblowej prezydent Czerniawski zaznaczył, że jeśli będzie potrzeba i pieniądze, to będzie można kiedyś dobudować tam drugi pas jezdni. 
Zatem nowa ulica Meblowa na długości 800-metrów od strony Wojska Polskiego będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, a – na długości ok. 1,2 km - od ul. Poznańskiej tylko jedną jezdnię z pasami ruchu w obu kierunkach. Obie części Meblowej – wąska i szeroka - spotkają się na dużym rondzie, którym ma się zakończyć realizacja pierwszego etapu budowy ulicy. 

Jest ze wszech miar słuszne ograniczenie budowy ulicy Meblowej, która zgodnie z dotychczasowymi planami miała mieć na całej długości dwie osobne jezdnie w sumie z czterema pasami asfaltówki, a obok nie tylko chodnik i ścieżka rowerowa, ale także tzw. drogi serwisowe. Prezydent mówi, „że jest za późno” by móc zrezygnować z budowy dwujezdniowej ulicy Meblowej na odcinku 800 metrów. 
Szkoda, że mimo iż uwagi odnośnie tego pomysłu zgłaszaliśmy już od blisko roku, opamiętanie w ratuszu przyszło za późno.


Miliony dotacji na drogi w Łomży
Gdy prezydent mówił o ograniczeniu planów z Meblową zarząd województwa podlaskiego decydował o przeniesieniu z listy rezerwowej na podstawową projektów kluczowych Regionalnego Programu Operacyjnego  projektu trzeciego etapu usprawnieniu połączeń drogowych na terenie Łomży. Jednym z jego elementów jest właśnie budowa „brakującej” części ulicy Meblowej – tej od strony ul. Poznańskiej. Poza ul. Meblową w ramach projektu przebudowane mają zostać także ulice: Przykoszarową i Browarną wraz z mostem nad rzeką Łomżyczka. (Pierwotnie projekt zakładał także dobudowę ulicy Zawadzkiej aż do Zawad, ale ze względu na wysokie koszty miasto z tej części zrezygnowało). Wartość całej inwestycji szacowana jest na prawie 32 mln złotych. 
- Zarząd Województwa zgodził się równocześnie na podniesienie poziomu dofinansowania z przewidywanych wcześniej 60 procent do 90 procent – poinformował Jan Kwasowski, rzecznik marszałka województwa. - W związku z tym Łomża otrzyma z RPO na ten cel ponad 28,7 mln zł.

Warto przypomnieć, że dzięki unijnym dotacjom w pierwszym etapie „usprawniania połączeń drogowych” w Łomży zmodernizowano Al Piłsudskiego, fragment Al. Legionów od Piłsudskiego do Konarzyc, oraz ulice Spokojna z wybudowaniem jej nowej części tworząc przedłużenie dla ul. Przykoszarowej. Drugi etap „usprawniania” jest teraz realizowany – to modernizacja dwóch odcinków ul. Sikorskiego (od Nowogrodzkiej od Wojska Polskiego i od Ronda Lutosławskiego (przy ZUS) do mostu Hubala), oraz Szosy do Meżeniana.

cz
pt, 15 listopada 2013 16:23
Data ostatniej edycji: 2013-11-15 17:37:34

 
 
4lomza.pl Regionalny Portal Copyright © Speed s.c. 2005r - 4too v.1.0