Plener pod Nowogrodem
W zdjęciach reporterskich dopuszcza się swobodę np. w przerysowaniu, zachwianiu proporcji, jeśli brak czasu lub sytuacja wymuszają szybką reakcję fotografa, ale trzeba pilnowac pewnych zasad. Autor na szczęście czuwał nad wybraniem odpowiedniego punktu widzenia, kierując naszą uwagę na więź między bohaterami zdjęcia - wykorzystał dodatkowe łączniki: cienia, kijków na ziemi i w ręku głównego bohatera zdjęcia. Warto czekać, jak tu na pojawienie się słońca, aby wypełnić zbyt pustą przestrzeń w kompozycji fotograficznej. Rewelacyjne są takie obrazy, z dodatkowym walorem dokumentu - prawdziwe życie na wsi jest trudniejsze niż się mieszczuchom wydaje. Kiedy po latach odwiedzamy te same miejsca, zazwyczaj zastajemy smutną rzeczywistość: w miejscu drzwi gęste krzaki, a dachy „malowniczo” zapadnięte. Czy w pełni zdajemy sobie sprawę z losu samotnych, starych, chorych na wsi?