Przejdź do treści Przejdź do menu
środka, 18 grudnia 2024 napisz DONOS@

ZOPI: obwodnica Łomży na zachodzie w 2015 roku

cz pon, 29 czerwca 2009 16:23

Zespół Opiniowania Projektów Inwestycyjnych przy białostockim oddziale Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zarekomendował, aby obwodnica Łomży była realizowana w „wariancie I” czyli tzw. „dalekim zachodnim”. Jednym z argumentów za takim właśnie jej przebiegiem jest możliwość łatwego przerobienia tego wariantu pod potrzeby Via Baltica, gdyby rząd faktycznie uznał, że ta międzynarodowa trasa będzie przebiegała przez Łomżę. - Realnym terminem zakończenia budowy obwodnicy jest rok 2015 – mówił po posiedzeniu ZOPI Sławomir Topczewski, naczelnik wydziału dokumentacji GDDKiA w Białymstoku.

Droga ekspresowa przez Łomżę... ?

cz cz, 18 czerwca 2009 16:17

Obok S8 i S19 w województwie podlaskim powinna pojawić się jeszcze jedna ekspresówka S61. Jak podaje Artur Mrugasiewicz z biura prasowego Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Warszawie instytucja ta „stoi na stanowisku, iż istnieje potrzeba przemodelowania układu dróg ekspresowych”. To reakcja GDDKiA na raport Scott Wilsona w sprawie I Pan Europejskiego Korytarza Transportowego zwanego umownie Via Baltica.

Greenpeace: Po Rospudzie czas na decyzję w sprawie Via Baltica

cz wt, 24 marca 2009 17:09

„Przyroda Doliny jest uratowana, a obwodnica Augustowa w końcu zostanie rozpoczęta. Mamy nadzieję, że już nigdy w Polsce podobna sytuacja się nie powtórzy a drogi będą powstawać z poszanowaniem prawa i przyrody” - powiedział Maciej Muskat, dyrektor Greenpeace Polska, komentując rządowe decyzje o budowie obwodnicy Augustowa przez Raczki. Greenpeace przypomina jednocześnie, że dotąd nie została podjęta decyzja w sprawie przebiegu całej trasy Via Baltica, pomiędzy Warszawą a granicą polsko-litewską, choć niedługo minie rok od przedstawienia zamówionego przez rząd raportu firmy Scott&Wilson.

Eksperci proponują: Via Baltica przez Łomżę już w 2020 roku!

cz wt, 13 stycznia 2009 09:48

Ekspercki projekt koncepcji przestrzennego zagospodarowania kraju do roku 2033 zakłada, że Via Baltica będzie przebiegała przez Łomżę. W porównaniu z ekspertyzą przygotowaną w ubiegłym roku przez firmę Scott Wilson z „ósemką” ma ona się łączyć w Zambrowie, a nie w Ostrowi Mazowieckiej.

Obwodnica przez Rospudę ostatecznie zatrzymana

cz wt, 16 września 2008 14:18

Nie można budować obwodnicy Augustowa w projektowanym dotychczas przebiegu przez chroniony obszar Rospudy. Naczelnego Sądu Administracyjnego przestało ostatecznie istnieć pozwolenie na budowę, a sprawa wróciła do punktu wyjścia - podała Rzeczpospolita Wojewoda podlaski musi ponownie ocenić wniosek inwestora — Generalnej Dyrekcji Dróg Publicznych i Autostrad — i trasę obwodnicy w zgodzie z przepisami krajowymi i europejskimi — podkreślił sędzia NSA, Roman Hauser.

Co powie minister...

cz cz, 31 lipca 2008 10:11

Raport firmy Scott Wilson odnośnie przebiegu trasy Via baltica trafił do Ministra Środowiska i Głównego Inspektora Sanitarnego. Zarówno minister jak i szef sanepidu mają zaopiniować dokument. Przypomnijmy eksperci międzynarodowej firmy uznali, że najlepszym wariantem dla przebiegu tej trasy byłyby tzw. „wariant nr 42” prowadzący od Suwałk, przez Ełk, Łomżę i Ostrów Mazowiecką. Jak podkreśla GDDKiA opinie Ministra Środowiska i Głównego Inspektora Sanitarnego mogą wpłynąć na ostateczny kształt dokumentu, na podstawie którego ostateczną decyzję o przebiegu trasy ma podjąć rząd.

Via Baltica będzie nasza?

cz pt, 04 lipca 2008 10:44

Pracownicy firmy Scott Wilson mają przekazać dziś Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad opracowanie pt. „Strategia rozwoju I Pan-Europejskiego Korytarza Transportowego”. Dokument, którego powstania zażądała od Polski Rada Europy, ma być podstawą do ostatecznego wyboru trasy, która przez północno-wschodnią część Polski będzie przebiegała tzw. Via Baltica. W projekcie dokumentu, przedstawianego podczas odbywających sie na przełomie maja i czerwca konsultacji społecznych, opracowujący go eksperci firmy Scott Wilson jako najlepszy wskazali tzw. „Wariant nr 42” prowadzący z Budziska do Suwałk, Ełku, Szczuczyna, Łomży, Ostrowi Mazowieckiej i Warszawy. Jak napisano, Via Baltica poprowadzona tą trasa „zapewnia obsługę podstawowych relacji międzynarodowych i docelowych do Polski”.

Via Baltica przez Łomżę „to piosenka przyszłości”

cz śr, 11 czerwca 2008 07:06

Choć raport firmy Scott Wilson odnośnie planowanego przebiegu trasy Via Baltica nie pozostawia złudzeń, że droga powinna przebiegać przez Łomżę, to jak się okazuje w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w dalszym ciągu mają na ten temat inne zdanie. - Droga przez Łomżę i Ełk to piosenka przyszłości - powiedział „Gazecie Wyborczej” Marek Rolla, szef biura studiów GDDKiA. - Kiedyś być może powstanie, ale dopiero, kiedy zapełni się droga przez Białystok i Augustów - dodał.

Łomża chce Via Baltica...

cz pt, 06 czerwca 2008 07:00

- Tak dużo osób jeszcze nigdzie nie mieliśmy – mówili wczoraj wieczorem do zebranych w hotelu Gromada łomżan przedstawiciele firmy Scott Wilson przepraszając za to dla niektórych może zabraknąć miejsca na sali gdzie odbywał się konsultacje społeczne w sprawie przebiegu Via Baltica. Przyszło grubo ponad sto osób w tym wszyscy trzej prezydenci Łomży, znaczna część radnych miasta i okolicznych gmin, dwaj połowie, przy czym poseł Kołakowski zjawił się ze stertą oświadczeń - wysoką na ponad pół metra - w których jak twierdził ponad 4 tysiące mieszkańców upoważniło go do przekazania, że Via Baltica powinna przebiegać przez Łomżę. Zresztą o tym przekonani byli wszyscy zebrani na sali – no może poza trzema przedstawicielami GDDKiA z Białegostoku.

Via Baltica powróci do Łomży?

cz cz, 08 maja 2008 15:55

I Pan-Europejski Drogowy Korytarz Transportowy potocznie zwany Via Baltica na odcinku Budzisko – Warszawa powinien przebiegać przez Suwałki, Ełk, Łomżę i Ostrów Mazowiecką. Tak uznali eksperci z międzynarodowej firmy konsultingowej Scott Wilson Kirkpatrick & Co Ltd, którzy od ponad dwóch lat opracowują wielokryterialną strategię rozwoju trasy. Właśnie rozpoczynają się konsultacje społeczne, które mają być ostatnim elementem przed ostatecznym zamknięciem opracowania. W Łomży odbędą się one 5 czerwca, ale już dziś można wypowiedzieć się wypełniając ankietę przez internet.

Via Baltica...

cz pon, 07 kwietnia 2008 06:41

Korytarz transportowy Via Baltica, którego przebieg zostanie ustalony do końca tego roku, nie musi być tożsamy z biegnącą przez Białystok drogą S-8 - takie jest stanowisko Ministerstwa Infrastruktury. Gazeta Wyborcza na tej podstawie obala mit o tym, że przebieg tej trasy przez Białystok został zaklepany jeszcze w latach 90-tych XX wieku.

Via Baltica przez Łomżę! - Kurier Poranny

cz wt, 18 marca 2008 06:48

Daleko od szosy. Miała biec przez Białystok. Ale znawcy środowiska mówią, że to zły pomysł. Choć ostatecznej decyzji nie ma, wiele wskazuje, że szanse mamy ("my" Białystok dop. red) coraz mniejsze – pisze Kurier Poranny. Mowa o trasie Via Baltica, która zdaniem konsultantów z firmy Scott Wilson powinna przebiegać przez Ełk i Łomżę. To rozwiązanie najlepsze dla środowiska i tak podpowiadają drogowcom. Kurier Poranny dotarł do raportu ekspertów z firmy Scott Wilson i jak pisze jego treść nas zasmuciła. Bo choć żadnych ostatecznych kroków w sprawie lokalizacji drogi nie ma, to ekspertyza ta jest niepokojącym sygnałem, że Via Baltica raczej nas – Białystok - ominie.

Via Baltica na czarnej liście

cz pon, 25 lutego 2008 16:06

Plany zbudowania dziewięciu spalarni odpadów w Polsce i międzynarodowej trasy Via Baltica to - zdaniem ekologów - najbardziej szkodliwe dla środowiska projekty w Unii Europejskiej. Organizacja Bankwatch opublikowała czarną listę 50 unijnych projektów, z czego aż 16 ma być zrealizowanych w Polsce. Przedstawicielka tej organizacji podkreśla, że najwięcej zastrzeżeń ekologów budzą plany wybudowania 9 spalarni odpadów, faworyzowanych kosztem recyklingu. (...)Drugie miejsce na czarnej liście ekologów zajęła planowana budowa drogi ekspresowej Via Baltica. Robert Cyglicki z organizacji Bankwatch zwraca uwagę, że z zamówionej przez rząd ekspertyzy międzynarodowych specjalistów wynika, że najlepszy wariant to poprowadzenie trasy przez Łomżę, Ełk i Suwałki. Tymczasem, rząd wciąż forsuje projekt przez Białystok i Augustów, który jest najbardziej szkodliwy.

Via Baltica powinna przebiegać przez Łomżę i Ełk – twierdzi europoseł Krzysztof Hołowczyc

cz śr, 20 lutego 2008 09:06

Ten jeden z najbardziej utytułowanych polskich kierowców rajdowych, mający w swoim dorobku zarówno wielokrotne tytuły Mistrza Polski i Mistrza Europy podkreśla, że wariant poprowadzenia tej ekspresowej drogi przez Łomżę jest lepszy od wariantu białostockiego bo jest krótszy. Hołowczyc mówi, że najbliższy czas powinniśmy wykorzystać na przygotowanie się, aby w 2010 roku, gdy Unia Europejska będzie weryfikowała przebieg korytarzy transportowych, przedstawić opcję Via Baltica przez Ełk i Łomżę jako najrozsądniejszą.

Bura za działanie na rzecz Via Baltica przez Łomżę

cz cz, 14 lutego 2008 16:24

Poseł Lech Antoni Kołakowski dostał burę od marszałka województwa podlaskiego za udział w ełckiej konferencji podczas której parlamentarzyści i samorządowcy z województwa warmińsko-mazurskiego zaapelowali do rządu o poprowadzenie trasy Via Baltica przez Ełk i Łomżę. Zdaniem Jarosława Dworzańskiego wszyscy podlascy parlamentarzyści powinni zewrzeć szeregi, aby wspólnie wspierać budowę tej drogi przez Białystok. Podczas specjalnej konferencji prasowej marszałek wspólnie z prezydentem Białegostoku przekonywali, że ostateczne decyzje o budowie Via Baltica przez Białystok już zapadły i nie ma co dalej o tym dyskutować.

Ekspresowa „droga życia”

cz pon, 11 lutego 2008 15:23

Via Baltica powinna prowadzić z Litwy przez Ełk i Łomżę do Warszawy – przekonywano podczas spotkania samorządowców i parlamentarzystów w Ełku. Kilkadziesiąt osób przede wszystkim samorządowcy okolicznych gmin, ale także m.in. Jacek Protas marszałek warmińsko-mazurski, Krzysztof Hołowczyc europoseł, i kliku krajowych parlamentarzystów z różnych opcji politycznych podpisało się pod listem do premiera odnośnie takiego przebiegu I Europejskiego Korytarza Transportowego.

Marszałek za Ełkiem... i Łomżą

cz pon, 11 lutego 2008 07:02

O Via Balticę, biegnącą przez Łomżę, Ełk i Suwałki, chce zabiegać marszałek województwa warmińsko-mazurskiego. Czynnie wspierać go będą tamtejsi parlamentarzyści. Pomysł Jacka Protasa nie jest niczym nowym - pisze Gazeta Wyborcza. Chociaż związani z Białymstokiem politycy często powtarzają, że Via Baltica, bo tak często nazywany jest ten korytarz, przebiega przez stolicę Podlaskiego, to wiążące decyzje w tej sprawie jeszcze nie zapadły.

Urzędnicy: Zerwijmy kontrakt na obwodnicę Augustowa

mm pt, 02 listopada 2007 12:53

Koniec problemu z Rospudą? Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wysłała do ministra transportu list, w którym sugeruje zerwanie kontraktu na budowę obwodnicy Augustowa - dowiedział się nieoficjalnie reporter RMF FM. Zdaniem urzędników prace muszą zostać wstrzymane jak najszybciej.

Via Baltica: Łomża jeszcze walczy z Białymstokiem

cz cz, 25 października 2007 08:20

Po raz pierwszy oficjalnie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad potwierdziła, że firma Scott Wilson jako trzy optymalne warianty przebiegu trasy Via Baltica wybrała te przez Łomżę. Niemniej prace nad ostatecznym dokumentem, na podstawie którego ma zostać dokonany wybór którędy droga pobiegnie, jeszcze trwają, a do puli trzech rekomendowanych przez Scott Wilson wariantów dołączony został dodatkowo wariant przez Białystok „ze względu na jego specjalny status”.

Politycy POprowadzą Via Balticę przez Łomżę

cz śr, 24 października 2007 06:42

Rospuda jednak ocaleje. Politycy PO zmieniają przebieg trasy Via Baltica – pisze DZIENNK. Swoje plany budowy dróg nazywają Narodowym Programem Wielkiej Budowy. W przypadku Via Baltiki popierają wariant polecany przez firmę Scott Wilson - z dala od Rospudy. "Trasa pobiegnie przez Łomżę i Ełk - mówi DZIENNIKOWI współtwórca projektu inż. Jan Jakiel

« · «« · 20 · 21 · 22 · 23 · 24 · 25 · 26 · 27 · 28 · 29 · »» · »
 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę