Przejdź do treści Przejdź do menu
piątek, 26 kwietnia 2024 napisz DONOS@

Minister Kowalski: jestem za łomżyńskim wariantem Via Baltica

Główne zdjęcie
Bogusław Kowalski

Wiceminister transportu Bogusław Kowalski, zdradził że ze wstępnych opracowań w sprawie przebiegu Via Baltica wynika, ze powinna ona przebiegać przez Łomżę i Ostrów Mazowiecką. - Tak wynika z dotychczasowych symulacji, jednak nie oznacza to, że wariant już został wybrany, bo ten proces jest dopiero przed nami – podkreślił w wypowiedzi dla Radia Nadzieja minister Kowalski.

Którędy ma przebiegać Via Baltica wskazać ma międzynarodowa agencja Scott Wilson Kirkpatrick & Co.Ltd. , która na zlecenie rządu polskiego bada wszystkie możliwe warianty przebiegu trasy. To właśnie na podstawie pierwszych wyników tych badań minister Kowalski mówi, że łomżyński wariant byłby optymalny.

- Ja myślę, że jest on najbardziej logiczny. Łomża ma dużą szansę żeby być na tym szlaku komunikacyjnym, ale trzeba walczyć o to. Ja te działania oddolne ja z satysfakcją witam i sprzyjam im mówiąc krótko – mówił minister Bogusław Kowalski.

Opracowanie agencji Scott Wilson ma być gotowe pod koniec roku. Później trzeba będzie zrobić plany, wykupić ziemię... Minister Kowalski mówi, że wszystko – łącznie z budową drogi powinno zostać zamknięte w latach 2007 – 2013.

Przypomnijmy za wariantem łomżyńskim przebiegu Via Batlica od kilku lat optują organizacje ekologiczne. To dzięki ich stanowisku Komisja Europejska nakazała Polsce przeprowadzenie wielowariantowej oceny oddziaływania trasy na środowiska i na tej podstawie wyboru wariantu przebiegu Via Baltica.


 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę