piątek, 02 grudnia 2016 napisz DONOS@

Przetargi będą ogłaszane w grudniu i marcu?

Po wczorajszej prezentacji „umów” przez premier Beatę Szydło i zapowiedzi, że niebawem będzie można ogłaszać przetargi na poszczególne odcinki Via Baltici, od Ostrowi Mazowieckiej do Szczuczyna, drogowcy potwierdzają - pierwsze z nich mają być jeszcze w tym roku. Najprawdopodobniej w grudniu ukażą się przetargi na projekt i budowę trzech odcinków między Łomżą a Szczuczynem, a w marcu 2017 r. na pozostałe trzy zadania, od Łomży do Ostrowi Mazowieckiej.

Łomżyńskie odcinki Via Baltica
Łomżyńskie odcinki Via Baltica

Budowa drogi ekspresowej S61 od obwodnicy Ostrowi Mazowieckiej do obwodnicy Szczuczyna została podzielona na 6 odcinków. Pierwszy z nich długość 19,5 km od połączenia S8 z S61 w węźle Podborze koło Ostrowi Mazowieckiej do węzła Śniadowo, który zlokalizowany będzie w okolicach wsi Gostery przy granicy województw podlaskiego i mazowieckiego. Drugi odcinek długość 17 km od tego węzła do węzła Łomża Południe w pobliżu wsi Kisiołki za Konarzycami. Trzeci stanowi południową część obwodnicy Łomży. To około 7,2 km drogi ekspresowej S61 od węzła Łomża południe do węzła Łomża Zachód na skrzyżowaniu z drogą w kierunku Ostrołęki w pomiędzy Sierzutami Młodymi a Starymi, ale także jednojezdniowy łącznik od węzła Łomża południe do drogi nr 63 w kierunku Zambrowa. 
Czwarty odcinek ma długość 13,35 km  sięga od węzła Łomża Zachód do węzła Kolno, który zaplanowano w okolicach Kisielnicy. Ten odcinek obejmuje budowę nowego mostu przez Narew, oraz łącznika do drogi nr 64 w kierunku Jeżewa, stanowiącego swoistą północą obwodnice Piątnicy. 
Pozostałe dwa odcinku to: „zadanie nr 5” - węzeł Kolno - węzeł Stawiski (długość 16 km) oraz „zadanie nr 6” węzeł Stawiski - obwodnica Szczuczyna (długość 18 km).
W ramach realizacji trasy S61 Ostrów Mazowiecka – Szczuczyn wybudowana zostanie również II jezdnia obwodnicy Stawisk.
W sumie to 91 kilometrów ekspresowej Via Baltica, która – zgodnie z informacją Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa powstanie w latach 2018-2021. Droga praktycznie w całości powstanie po nowym śladzie, będzie miała nawierzchnię betonową i będzie dostosowana do nośności 115 kN/oś, co oznacza, że będą mogły się nią poruszać najcięższe samochody, które obecnie nie mogą wjeżdżać na drogi prowadzące do Łomży. 

Pierwsze przetargi na łomżyńskie odcinki Via Baltica w systemie „zaprojektuj i zbuduj” mają być ogłaszane jeszcze w tym roku – najprawdopodobniej w grudniu. Będą to przetargi dla trzech odcinków odpowiadających zadaniom nr 4, 5 i 6, czyli od węzła „Łomża zachód” na skrzyżowaniu przyszłej Via Baltica z drogą w kierunku Ostrołęki do Szczuczyna wraz z nowym mostem przez Narew. Przetargi na pozostałe trzy odcinki drogi mają być ogłaszane pod koniec pierwszego kwartału 2017 roku, czyli w marcu. Powodem jest choćby ciągle jeszcze brak dokumentów na koncepcję programową odcinka nr 1 od „węzła Podborze” na skrzyżowaniu S61 z S8 przy Ostrowi Mazowieckiej po „węzeł Śniadowo”.

161121091207.gif
cz
wt, 25 października 2016 09:41

 
161109032208.jpg
 
4lomza.pl Regionalny Portal Copyright © Speed s.c. 2005r - 4too v.1.0