Którędy łącznik Via Baltica i Via Carpatia
GDDKiA pyta o opinię w sprawie przebiegu alternatywnego korytarza transportowego drogi ekspresowej S16. To kolejny wariant przebiegu łącznika Via Baltica i Via Carpatia.
Teraz GDDKiA informuje o akcji informacyjnej dotyczącej jednego alternatywnego korytarza transportowego drogi ekspresowej S16. Przebiega on w przybliżeniu po szlaku istniejącej drogi krajowej nr 8, z przejściem Biebrzy w rejonie Sztabina. Wszystkie przygotowane materiały związane z inwestycją są dostępne na stronie internetowej: http://s16-elk-knyszyn.pl/ oraz w urzędach sześciu gmin, przez które przebiega alternatywny korytarz S16.
„Celem prowadzonej akcji jest przedstawienie proponowanego wariantu przebiegu S16 i prezentacja planów sytuacyjnych w różnych skalach pozwalających przybliżyć planowaną inwestycję lokalnym społecznościom. Istotą akcji jest też zebranie opinii mieszkańców i samorządów” - czytamy na stronie internetowej.
Należy przekazać je do 24 września a pośrednictwem formularzy umieszczonych na stronie internetowej: http://s16-elk-knyszyn.pl/.
Umowa na przygotowanie dokumentacji projektowej na drogę ekspresową S16 Ełk - Knyszyn została podpisana w styczniu 2019 roku z firmą Schuessler-Plan Inżynierzy. Wykonawca przygotował jak dotąd Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe dla korytarza podstawowego S16 Guty – Grajewo - Osowiec - Mońki - Knyszyn. Od września ubiegłego roku, po podpisaniu aneksu, rozpoczął prace nad dokumentacją dla korytarza alternatywnego S16 Raczki - Augustów - Sztabin - Korycin - Knyszyn, które właśnie weszły w etap zbierania opinii społeczeństwa.
Na początku czerwca dyrektor białostockiego oddziału, Wojciech Borzuchowski, zapowiadał przygotowanie czterech takich wariantów, a decyzję o wyborze Generalna ma podjąć w marcu 2022 roku. Chodzi o kolizję tego łącznika z Biebrzańskim Parkiem Narodowym. Jednym z wariantów jaki proponowali ekolodzy jest droga od Łomży (Via Baltica) – Zambrów – Bielsk Podlaski (Via Carpatia).
Mieszkańcy Biebrzy nie chcą przecinania jej na pół