Nowy most na Narwi coraz dłuższy
Trwają intensywne prace przy budowie mostu na obwodnicy Łomży. W oczekiwaniu na udostępnienie do ruchu, które ma nastąpić w połowie 2024 roku, prezentujemy kilka zdjęć z obecnego stanu budowy.
Most na Narwi w ciągu drogi S61 ma mieć ponad 1200 metrów długości. Przy budowie najnowszej przeprawy wykorzystywane są trzy metody budowy. Od strony Jednaczewa układanie odbywa się metodą nasuwania podłużnego. Na przyczółku za wałem przeciwpowodziowym budowane są przęsła, które przy pomocy siłowników hydraulicznych nasuwane są na podpory. Na obecną chwilę na 8 podporach leży już jedna nitka. Awanbek, czyli metalowy dziób montażowy idący jako pierwszy, spoczywa już na dziewiątej podporze, a przed nim jeszcze 6.
Nad Narwią i starym zakolem most powstaje metodą nawisową. Na załączonych zdjęciach widać wysokie konstrukcjev podpór i zainstalowane wózki formowania nawisowego. Po północnej stronie rzeki, przeprawa budowana jest metoda klasyczną, na zdjęciach to gąszcz rusztowań.
Harmonogram robót zakłada udostępnienie do ruchu jednej nitki obwodnicy Łomży w połowie przyszłego roku.