Przejdź do treści Przejdź do menu
środka, 13 listopada 2024 napisz DONOS@

Którędy łącznik Via Baltica i Via Carpatia

Główne zdjęcie
Minister Andrzej Adamczyk podczas prezentacji rządowego planu budowy dróg krajowych w Górkach koło Łomży podczas otwarcia odcinków Via Baltiki. Na zielono zaznaczono odcinek, który na planszy ma już swój przebieg, a co do którego toczą się, przynajmniej teoretycznie, analizy.

GDDKiA pyta o opinię w sprawie przebiegu alternatywnego korytarza transportowego drogi ekspresowej S16. To kolejny wariant przebiegu łącznika Via Baltica i Via Carpatia.

Teraz GDDKiA informuje o akcji informacyjnej dotyczącej jednego alternatywnego korytarza transportowego drogi ekspresowej S16. Przebiega on w przybliżeniu po szlaku istniejącej drogi krajowej nr 8, z przejściem Biebrzy w rejonie Sztabina. Wszystkie przygotowane materiały związane z inwestycją są dostępne na stronie internetowej: http://s16-elk-knyszyn.pl/ oraz w urzędach sześciu gmin, przez które przebiega alternatywny korytarz S16. 

„Celem prowadzonej akcji jest przedstawienie proponowanego wariantu przebiegu S16 i prezentacja planów sytuacyjnych w różnych skalach pozwalających przybliżyć planowaną inwestycję lokalnym społecznościom. Istotą akcji jest też zebranie opinii mieszkańców i samorządów” - czytamy na stronie internetowej.

Należy przekazać je do 24 września  a pośrednictwem formularzy umieszczonych na stronie internetowej: http://s16-elk-knyszyn.pl/.

Umowa na przygotowanie dokumentacji projektowej na drogę ekspresową S16 Ełk - Knyszyn została podpisana w styczniu 2019 roku z firmą Schuessler-Plan Inżynierzy. Wykonawca  przygotował jak dotąd Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe dla korytarza podstawowego S16 Guty – Grajewo - Osowiec - Mońki - Knyszyn. Od września ubiegłego roku, po podpisaniu aneksu, rozpoczął prace nad dokumentacją dla korytarza alternatywnego S16 Raczki - Augustów - Sztabin - Korycin - Knyszyn, które właśnie weszły w etap zbierania opinii społeczeństwa.

Na początku czerwca dyrektor białostockiego oddziału, Wojciech Borzuchowski, zapowiadał przygotowanie czterech takich wariantów, a decyzję o wyborze Generalna ma podjąć w marcu 2022 roku. Chodzi o kolizję tego łącznika z Biebrzańskim Parkiem Narodowym. Jednym z wariantów jaki proponowali ekolodzy jest droga od Łomży (Via Baltica)  – Zambrów – Bielsk Podlaski (Via Carpatia).

 

Mieszkańcy Biebrzy nie chcą przecinania jej na pół

Jak połączyć Via Balticę i Via Carpatię?

Via Carpatia i S16 przez Łomżę?


 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę