Bulwary nadnarwiańskie jeszcze później
Po raz kolejny Miasto Łomża przesunęło terminy otwarcia ofert na budowę bulwaru nadnarwiańskiego. Tłumaczy to sporym zainteresowaniem i dużą ilością pytań potencjalnych wykonawców.
Miasto Łomża po raz kolejny przesunęło termin składania ofert w dwóch przetargach na budowę bulwaru wzdłuż lewego brzegu Narwi. Tym razem potencjalni oferenci mają czas do 15 listopada br. Z czego wynika kolejne już przesunięcie terminu, z dużego zainteresowania i związanymi z tym pytaniami potencjalnych wykonawców – słyszymy w Ratuszu.
Budowlaniec zapytany z czego wynika „duża ilość pytań przy przetargu” podaje dwa wyjaśnienia: albo s.. (zepsuty) przetarg, w którym brakuje wielu informacji i nic się nie zgadza, albo żółtodzioby przygotowują ofertę i o wszystko się pytają.
W przypadku przetargów na nadnarwiański bulwar wskazuje na inną przyczynę. Miasto planuje usunięcie prawie 200 drzew, a ciągle nie ma na to pozwolenia. Zresztą wśród 94 pytań, na które musiało odpowiadać, są dotyczące tej kwestii. „Zamawiający jest w trakcie uzyskiwania zezwolenia na usunięcie drzew i krzewów” - czytamy w odpowiedzi. Rozstrzygnięcie przetargu łączy oferenta i inwestora, a brak możliwości działania przez wybranego wykonawcę wiązałoby się dla miasta z milionowymi kosztami.
W końcówce 2023 roku przetarg na oba odcinki, czyli od starego mostu do portu i od portu do nowego mostu został unieważniony. Koszt wynikający z ofert wyniósł wówczas około 85 mln zł. Czy po roku cena spadnie?
Miasto Łomża budowę bulwaru chce sfinansować z następujących źródeł:
1. Rządowy Fundusz Polski Ład - 37,8 mln zł
2. Zintegrowane Inwestycje Terytorialne w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Podlaskiego 2021-2027, z adaptacji do zmian klimatu ma pochodzić 5.938.273,46 Euro (ok. 25,5 mln zł) i turystyki 1.089.167,70 Euro (ok. 4,6 mln zł).
Zatem finansowanie inwestycji zapewnione jest na poziomie około 68 mln zł.