Przejdź do treści Przejdź do menu
środka, 18 grudnia 2024 napisz DONOS@

W Sejmie o opcjach walutowych

– Sytuacja związana z zakupem przez przedsiębiorstwa opcji walutowych jest kosztowną lekcją mechanizmów rynkowych. Świadczą o tym straty przedsiębiorstw sięgające 5,5 mld zł – powiedział w Sejmie wicepremier Waldemar Pawlak, który 8 stycznia br. przedstawił informację na temat strat, jakie poniosły polskie firmy z powodu opcji walutowych.

 

Wicepremier Waldemar Pawlak przypomniał, że Ministerstwo Gospodarki podjęło akcję informacyjną, której podstawowym celem była pomoc przedsiębiorcom poszkodowanym w wyniku zakupu opcji walutowych. – W grudniu 2008 r. uruchomiona została infolinia dla poszkodowanych firm. Resort przekazał im 4 ekspertyzy prawne i negocjacyjne, które wskazują możliwe kierunki rozwiązań – dodał. Zauważył również, że resort przeprowadził rozmowy z reprezentantami banków. – Miały one na celu zachęcenie instytucji finansowych do biznesowego wychodzenia z tego typu umów – podkreślił. Zaznaczył, że podobne rozmowy przeprowadziła Komisja Nadzoru Finansowego.

Zdaniem wicepremiera Waldemara Pawlaka wpływ na skomplikowaną sytuację na rynkach finansowych ma również brak unijnej dyrektywy MiFID. – Nakłada ona bowiem na instytucję finansową obowiązek sprawdzenia, czy kupujący tego typu produkty finansowe zdaje sobie sprawę z zagrożeń, które się z nimi wiążą – dodał. Podkreślił również, że przykład ten pokazuje jak ważne jest wdrażanie do naszego systemu prawnego we właściwym czasie przepisów europejskich, które mają na celu ochronę zarówno konsumentów i przedsiębiorców.

na podst. inf. Min. Gospodarki


 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę