Ostatni kawałek białostockiej S8
GDDKiA w Białymstoku podpisała we wtorek umowę na przebudowę do parametrów drogi ekspresowej odcinka „ósemki” pomiędzy granicą województwa podlaskiego a obwodnicą Ostrowi Mazowieckiej. To ostatni brakujący kawałek białostockiej S8. 9,4 km drogi ekspresowej i około 24 kilometry dróg serwisowych za niemal 250 milionów złotych zbudować ma firma POLAQUA.
Zgodnie z umową na realizację inwestycji POLAQUA będzie miała 22 miesiące (bez okresów zimowych), co oznacza, że musi ten odcinek ekspresówki musi zostać oddany w III kwartale 2018 roku. Na tym odcinku drogi S8 – podobnie jak na całym w kierunku Białegostoku - nawierzchnia będzie wykonana w technologii asfaltowej. Pozostałe brakujace dziś jeszce fargmenty tej ekspresówki od Jeżewa do obwodnicy Zambrowa i od obowdnicy Zambrowa do granicy wojeództwa podlaskiego mają być oddane do użytku w 2017 roku.
W ramach podpisanego we wtorek kontraktu POLAQUA ma zbudować pod Ostrowią Mazowiecką węzeł Podborze, który trzeba będzie rozebrać kilka lat później, bo obok niego ma zostać zbudowany drugi węzeł Podborze łączący S8 z prowadzącą do Łomży S61. (zobacz: Zbudować i rozebrać - tak trzeba twierdzi wiceminister)
Warto dodać, że we wtorek wojewoda mazowiecki wydał zgodę na realizację ostatniej części obwodnicy Marek w ciągu S-8. Chodzi o 7-kilometrowy fragment z Kobyłki do Radzymina. Powstaną tam 2 jezdnie po 3 pasy ruchu, co znacznie upłynni ruch w przez zazwyczaj zakorkowane Marki.
Ekspresowa ósemka od Warszawy do Ostrowi Mazowieckiej z planowaną do budowy ekspersówką S61 przez Łomżę, Ełk i Suwałki do granicy z Litwą, mają stanowić fragment europejskiego korytarza Via Baltica.