Budują Via Balticę
Ponad 1,2 mld zł wydała w 2020 roku GDDKiA na budowę trasy szybkiego ruchu Via Baltica w okolicach Łomży. GDDKiA na koniec roku podsumowała swoje główne inwestycje drogowe w regionie.
W 2020 roku realizacji znalazła się cała droga ekspresowa S61. W połowie maja oddana została do użytku II jezdnia obwodnicy Szczuczyna, dzięki czemu wydłużona została Via Baltica o kolejne 8 kilometrów dwujezdniowej drogi ekspresowej S61. W połączeniu z oddaną w 2019 roku obwodnicą Suwałk oraz w 2014 roku fragmentem obwodnicy Augustowa, daje to około 33,5 km S61 w użytkowaniu – chwali się GDDKiA.
W pozostałej części drogi ekspresowej S61 trwają prace budowlane. Tylko w bieżącym roku łączne wydatki na tę trasę przekroczyły 1,2 miliarda złotych, informuje GDDKiA. Na terenie województwa podlaskiego i części mazowieckiego, w budowie jest jeszcze ponad 82,8 kilometra S61 (odcinki: Śniadowo - Łomża Południe, Łomża Południe - Łomża Zachód, węzeł Kolno -Stawiski i Stawiski – Szczuczyn oraz Suwałki - Budzisko).
Kolejny plac budowy na S61 to odcinek Łomża Zach. - węzeł Kolno o dł. 12,9 km, został w grudniu przekazany wykonawcy. Z kolei fragment Podborze - Śniadowo (o dł. 19,5 km) jest w trakcie uzyskiwania decyzji o realizacji inwestycji drogowej (ZRID).
Tempo prac sprawia, że w II połowie przyszłego roku powinny być gotowe – zgodnie z planem – trzy części S61 o łącznej długości ponad 51 km (Śniadowo - Łomża Południe, węzeł Kolno - Stawiski i Stawiski – Szczuczyn) - zapewnia GDDKiA. Niestety, nie od razu pojedziemy odcinkiem w kierunku Warszawy: Śniadowo – Łomża Południe, ponieważ węzeł Łomża Południe jest w zadaniu 3, a ukończenie tych prac planowane jest na koniec 2021 roku. Natomiast jest szansa pojechać Via Balticą w 2021 roku do Stawisk i Szczuczyna.