Przejdź do treści Przejdź do menu
piątek, 27 grudnia 2024 napisz DONOS@

Chyczyńska znowu śpiewa i... nagrywa

Główne zdjęcie
Lilka Chyczyńska i jej płyta

Lilka Chyczyńska, wokalistka znanego w latach 80-tych bluesowego zespołu Browar Łomża, wraca na scenę. Jej płyta „Moja działka” jest jak sama artystka: niespokojna, poszukująca, niepokorna. Istniejąca w latach 80-tych grupa jest jedyną na ziemi łomżyńskiej trafiła do encyklopedii bluesa. Lila Chyczyńska zdobyła z Browarem nagrodę na białostockiej Jesieni z Bluesem, występowała na festiwalach w Opolu i Sopocie oraz Rawa Blues.


Utwory na jej nowej płycie „Moja działka” mówią o miłości, poezji, zwykłych, małych niespełnionych marzeniach. Powstawały w okresie kilkunastu lat, najstarszy na płycie piosenkarka napisała, gdy miała 18 lat i nie marzyła, że kiedykolwiek wyda własną płytę. W sumie na płytę trafiło 12 utworów. Chyczyńska jest autorką i muzyki i słów. W wyborze doradzał jej Jacek Krzaklewski, gitarzysta „Perfectu”. Zrobił aranżacje i miksy. Fotografię na okładkę po mistrzowsku wykonał Jerzy Chaberek.

Lila Chyczyńska urodziła się w Szczecinie. Od 25 lat mieszka w Łomży i w Kownatach, gdzie zachwyca zielenią, strojna w kwiaty tytułowa działka. Ojciec wokalistki, Kazimierz, był wiolonczelistą, m.in., w Filharmonii Szczecińskiej, Wrocławskiej i Białostockiej. Grał też w Łomżyńskiej Orkiestrze Kameralnej. Mama Genowefa, poetka wilnianka, zdobywa pod pseudonimem Ewa Rakszewicz niezliczone nagrody na ogólnopolskich konkursach poetyckich.

informacja za: Gazeta Współczesna

 
Zobacz także
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę