Via Batlica dłuższa pod Łomżą
Węzeł Łomża Zachód i 7-kilometrowy odcinek łączący z Łomża Południe przejezdny. Dziś 2 czerwca nadzór budowlany udzielił pozwolenia na użytkowanie i dziś GDDKiA udostępniła go kierowcom.
2 czerwca 2023 roku S61 stała się dłuższa o 7 kilometrów. Udostępniono kierowcom węzeł Łomża Zachód, czyli ten przy drodze na Ostrołękę (DK61) oraz odcinek do Łomża Południe, czyli w rejon Konarzyc. Ten 7-kilometrowy fragment był już gotowy od dawna, ale kończył się w polu. Wykonawca obwodnicy podpisując umowę zobowiązał się do dwóch kamieni milowych. Pierwszy, to wybudowanie węzła i kilkuset metrowej jezdni, by wspomniany odcinek mógł być włączony do ruchu. Właśnie to dziś stało się to faktem.
Drugi kamień milowy to przejezdność całej obwodnicy. To ma się stać dopiero za rok. Kierowcy z pewnością zauważą, że te ostatnie kilkaset metrów wykonane są nie z betonu, jak wcześniejsze odcinki, a z asfaltu. Właśnie masą bitumiczną będzie pokryta obwodnica Łomży na budowanym fragmencie.
Podlaski Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego wydał dziś, 2 czerwca 2023 roku, zgodę na użytkowanie, przed zakończeniem wszystkich prac. GDDKiA zapowiada udostępnienie w lipcu 23-kilometrowego odcinka Ełk Południe – Kalinowo oraz pod koniec roku kluczowego fragmentu od węzła Śniadowo do Ostrowi Mazowieckiej.