Via Baltica powstaje z unijną dotacją
Ponad 1 miliard 636 milionów złotych unijnych środków przeznaczono na budowę łomżyńskiej części Via Baltica. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała o zawarciu umowy z Centrum Unijnych Projektów Transportowych na dofinansowanie budowy drogi ekspresowej S61 na odcinku Ostrów Mazowiecka – Szczuczyn.
Przedsięwzięcie polega na budowie drogi ekspresowej S61 na odcinku Ostrów Mazowiecka - Szczuczyn o długości ok. 91 km, która w całości zlokalizowana jest w sieci bazowej TEN-T. Całkowita wartość projektu wynosi ponad 3 mld 88 mln zł, a przyznane unijne dofinansowanie to 1 mld 636 mln 870 tys. 479 zł i 79 gr. Pieniądze pochodzą z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
Jak podała GDDKiA inwestycja poza budową 91 km nowej drogi ekspresowej obejmuje m.in.: budowę dziewięciu węzłów drogowych: Podborze, Śniadowo, Łomża Południe, Łomża Zachód, Nowogród, Łomża Północ, Stawiski, Grabowo, Szczuczyn, i sześciu MOP-ów.
W 2016 roku Generalne Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała z Centrum Unijnych Projektów Transportowych umowę o dofinansowanie projektu „Budowa drogi ekspresowej S61 Szczuczyn - Budzisko (granica państwa)”. Wartość całkowita inwestycji to 3 miliardy 430 milionów złotych, a dofinansowanie unijne w ramach instrumentu Łącząc Europę (CEF) wynosi 1,75 mld zł.
Zgodnie z aktualnym harmonogramem cała droga ekspresowa S61 czyli Via Baltica ma być gotowa w 2023 roku.
zobacz: Tak budują Via Baltica