Przez Łomżę nie przejedzie żaden TIR!(?)
- Co zrobią mieszkańcy – nie wiem. Ja mając poparcie Radnych Łomży, w marcu rozpoczynam długotrwały remont ulicy Wojska Polskiego. Żaden TIR wtedy tędy nie przejedzie! - deklaruje prezydent Mieczysław Czerniawski. W piątkowe popołudnie Łukasz Czech z ratusza przesłał do mediów informację o prezydenckiej interwencji w sprawie obwodnicy Łomży wraz z oświadczeniem prezydenta.
Jak przekazuje Czech prezydent Czerniawski żąda wyjaśnień, dlaczego obwodnica Łomży została wyłączona z decyzji środowiskowej dla drogi S61, co oznacza poważne opóźnienia w jej realizacji. W tej sprawie spotkał się w Białymstoku z Marszałkiem Województwa Podlaskiego Jarosławem Dworzańskim, Wojewodą Podlaskim Maciejem Żywną oraz Regionalnym Dyrektorem Ochrony Środowiska Lechem Magrelem. Do Łomży przyjechał, po rozmowach w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, dyrektor białostockiego oddziału GDDKiA Jerzy Doroszkiewicz.
Jakie były efekty tych rozmów? – Łukasz Czech nie podaje. Przekazuje jedynie, że prezydent Łomży poprosił, aby zarówno dyrektor Doroszkiewicz, jak i dyrektor Magrel na konferencji w przyszłym tygodniu wyjaśnili mieszkańcom naszego miasta, dlaczego nieoczekiwanie doszło do problemów w przygotowaniu decyzji środowiskowej dla obwodnicy Łomży.
- Jeszcze miesiąc temu przedstawiciele Łomży byli uspokajani, że decyzja zostanie wydana we wrześniu – przekazuje Łukasz Czech załączając oświadczenie Prezydenta Łomży Mieczysława Czerniawskiego:
Jedną z pierwszych moich wizyt po objęciu funkcji Prezydenta Łomży, była wizyta w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Warszawie, właśnie w sprawie obwodnicy Łomży. Uzyskałem wtedy zapewnienie, że po wydaniu pozytywnej decyzji środowiskowej, będzie ją można w dość szybkim tempie wybudować. Utrzymywałem stały kontakt z GDDKiA i z RDOŚ. Nikt nigdy nie informował mnie o jakichkolwiek problemach. W internecie ukazało się przecież obwieszczenie o zakończeniu postępowania. Byłem wstrząśnięty kiedy dowiedziałem się, że obwodnica Łomży została wyłączona z decyzji środowiskowej Via Baltica. Okazało się, że ci, którzy blokowali ruch w miastach, wyszli na tym lepiej. Zadaję wszystkim pytanie – dlaczego tak się stało?
Zawiązał się już Społeczny Komitet Obrony Obwodnicy Łomży. Co zrobią mieszkańcy – nie wiem. Ja mając poparcie Radnych Łomży, w marcu rozpoczynam długotrwały remont ulicy Wojska Polskiego. Żaden TIR wtedy tędy nie przejedzie!
W najbliższych dniach pragnę spotkać się z Generalnym Dyrektorem Ochrony Środowiska Michałem Kiełsznią, albowiem z moich informacji wynika, że to GDOŚ zakwestionowała wniosek o wydanie decyzji środowiskowej obwodnicy Łomży.
***
zobacz: Jak władze miasta walczą o obwodnicę Łomży? (29 lipca 2013)