„Polaqua” dobuduje obwodnicę Szczuczyna
75 milionów złotych będzie kosztowała dobudowa drugiej jezdni obwodnicy Szczuczyna. GDDKiA w Białymstoku podpisała umowę na zaprojektowanie i zbudowanie jezdni czyli doprowadzenie całej obwodnicy do standardu drogi ekspresowej S61. Prace ma przeprowadzić „Polaqua” - ta sama firma, która wykonała pierwszą jezdnię obwodnicy.
Oferty na obwodnicę Łomży będą później
Ze względu na dużą liczbę pytań Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Białymstoku przesunęła termin składania ofert w przetargach na obwodnicę Łomży. Początkowo termin ten był określony na ostatnie dni maja, a teraz jest trzy tygodnie później. Obwodnica Łomży to blisko 20 km ekspresówki plus 16 km jednojezdniowych łączników dróg krajowych nr 63 i 64. Po lekturze ogłoszeń przetargowych potencjalni wykonawcy napisali 760 pytań i nie na wszystkie do tej pory udało się odpowiedzieć administracji drogowej.
Pięciu konkurentów o zlecenie na budowę Via Baltica od Stawisk do Szczuczyna
Na nieco ponad 333 miliony złotych wyceniało projekt i budowę 18 km ekspresowej S61 pomiędzy Stawiskami a Szczuczynem. To najtańsza oferta z pięciu jakie wpłynęły na ogłoszony przez białostocki oddział GDDKiA przetarg. Według ich wyceny prace mogły pochłonąć nawet 481 mln zł, ale żadna z ofert nawet nie zbliża się do tej ceny.
Via Baltica zbudują nam szybko i tanio?
Ośmiu oferentów rywalizuje o zlecenie na zaplanowanie i zbudowanie pierwszego z łomżyńskich odcinków Via Baltica. Chodzi o fragment ekspresówki S61, o długości ok. 16,5 km, od Kisielnicy, gdzie zaplanowano „węzeł Kolno” (wraz z budową tego węzła) do „węzła Stawiski” (bez węzła). W poniedziałek w białostockiej siedzibie GDDKiA otwarto koperty z ofertami cenowymi firm w pierwszy z sześciu przetargów, jakie ogłoszono na budowę Via Baltica od Ostrowi Mazowieckiej po Szczuczyn. Wszyscy chcą zbudować drogę w najkrótszym z możliwych terminów – 31 miesięcy, a ceny 6 ofert są poniżej kwoty jaką na zadanie planowała wydać GDDKiA - 419 mln zł. Najtańszą ofertę złożyło konsorcjum Strabag - 288 mln 323 tys. 241 zł i 81 gr.
Pytania do obwodnicy Łomży
Ponad 760 pytań złożyli wykonawcy, którzy chcą się ubiegać o zlecenia na budowę obwodnicy Łomży. Przetargi GDDKiA ogłosiła pod koniec marca, a wraz z końcem kwietnia upłynął termin, w którym firmy mogły dopytywać o wyjaśnienie zapisów specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
Ekspresówką pojedziemy w 2021 roku?
Na stronach internetowych GDDKiA zostały opublikowane przetargi na dwa ostatnie zadania Via Baltica. Chodzi o odcinki S61 pomiędzy Łomżą a Ostrowią Mazowiecką o łącznej długości prawie 36,5 km. Zgodnie z określonymi w przetargu terminami droga powinna być gotowa w drugim półroczu 2021 roku.
Via Baltica od Łomży do Ostrowi Mazowieckiej
Dwa ostatnie fragmenty S61 o długości prawie 36,5 km, od Ostrowi Mazowieckiej do Łomży , domykające przebieg międzynarodowej drogi ekspresowej Via Baltica, zostały skierowane do przetargu. Dokumenty podpisał w czwartek w Ostrowi Mazowieckiej Jerzy Szmit wiceminister infrastruktury i budownictwa. Jest to miejsce, gdzie przyszła S61 łączyć się będzie z budowaną drogą ekspresową S8 Wyszków - Białystok, a tym samym całą siecią dróg ekspresowych i autostrad w Polsce.
Szykują przetargi na dwa ostatnie odcinki Via Baltica
Prawdopodobnie pod koniec przyszłego tygodnia Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wyśle do publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej przetargi na zaprojektowanie i zbudowanie dwóch ostatnich odcinków drogi ekspresowej S61. Chodzi o ok. 37 km Via Baltica od Ostrowi Mazowieckiej do Łomży.
Zbudowali pierwszą jezdnię i będą budować drugą jezdnię obwodnicy Szczuczyna
POLAQUA,która w 2015 r zakończyła budowę pierwszego etapu obwodnicy Szczuczyna złożyła – według GDDKIA – najkorzystniejszą ofertę na budowę drugiej jezdni tej obwodnicy. Jej oferta wynosiła nieco ponad 75 mln zł i była najtańsza z pięciu jakie wpłynęły na ogłoszony przed rokiem przetarg. Umowa prawdopodobnie będzie podpisana w maju.
Mogiły w Lesie Giełczyńskim na terenie pod obwodnicę Łomży
- Nasze badania potwierdzają z bardzo dużym prawdopodobieństwem, że Niemcy w 1944 r. palili zwłoki Żydów i Polaków nie tylko w miejscu trzech mogił zbiorowych w Lesie Giełczyńskim, ale i w wielu innych częściach lasu, ażeby zatrzeć ślady zbrodni – mówi archeolog Michał Grabowski, który przebadał 5 i pół hektara terenu od strony wsi Giełczyn. - Wykonaliśmy 550 wierceń, pobierając próbki ziemi z metra i 2 metrów głębokości. Okazało się, że występuje w nich znacznie w większym stężeniu niż normalnie fosfor, co może oznaczać kości pomordowanych. Zbadanie gruntów zleciła Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, bo tędy ma biec łącznik obwodnicy Łomży do drogi na Zambrów. Rafał Malinowski z GDDKiA zaznacza, że odkrycia miejsc pochówków nie wpłyną na zmiany przebiegu drogi, a przewidujący to zapis znalazł się w dokumentacji przetargowej na obwodnicę Łomży.
Oferty na budowę obwodnicy Łomży do końca maja
Najpierw 10 miesięcy na projektowanie, kolejnych 5 miesięcy na uzyskanie Zezwolenia na realizację inwestycji drogowej i 16 miesięcy na rzeczywistą budowę - to minimalny termin realizacji ekspresowej obwodnicy Łomży w ciągu Via Baltica. W piątek po południu GDDKiA opublikowała na swojej stronie internetowej zapowiadane we wtorek przetargi na zaprojektowanie i zbudowanie dwóch kolejnych odcinków drogi ekspresowej S61, które łącznie tworzą obwodnicę Łomży. GDDKiA zapisało w nich, że prace będą zrealizowane w nie mniej niż 31 miesięcy i nie więcej niż 37 miesięcy do podpisania umowy. Potencjalni wykonawcy na składanie ofert mają dwa miesiące.
Obwodnica Łomży będzie w 2021 roku?
Wiceminister Infrastruktury i Budownictwa Jerzy Szmit podpisał i przekazał Generalnemu Dyrektorowi Dróg Krajowych i Autostrad Krzysztofowi Kondraciukowi dokument zobowiązujący go do ogłaszania przetargów na zaprojektowanie i zbudowanie dwóch kolejnych odcinków drogi ekspresowej S61 stanowiących obwodnicę Łomży. Zgodnie z oczekiwaniami obwodnica miałaby zostać oddana do użytku do końca 2021 roku. Całościowy koszt jej budowy może wynieść nawet 1 miliard 250 milionów złotych.
Węzeł „Łomża Północ” powrócił na obwodnicę Łomży?
Kilka dni po ujawnieniu przez nas, że drogowcy zrezygnowali z budowy na obwodnicy Łomży węzła „Łomża Północ”, który umożliwia płynne włączenie do drogi ekspresowej, ruchu samochodowego z drogi krajowej nr 64 Łomża – Jeżewo (Białystok), zdecydowano o jego przywróceniu. W międzyczasie interwencję w tej sprawie podejmowali m.in. poseł Lech Kołakowski i wójt Piątnicy Krzysztof Kozicki.
Przetarg na obwodnicę Łomży będzie ogłoszony w Gminie Łomża
Potwierdzają się informacje, że w tym tygodniu zostaną ogłoszone przetargi na zaprojektowanie i zbudowanie obwodnicy Łomży. We wtorek w Urzędzie Gminy Łomża wiceminister Jerzy Szmit z Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa oraz Krzysztof Kondraciuk, Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad, mają poinformować oficjalnie o wysłaniu do publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszeń przetargach na zadania 3 i 4 drogi ekspresowej S61. Te dwa odcinki stanową 20-kilometrową ekspresową obwodnicę Łomży.
Przetargi na obwodnicę Łomży będą po niedzieli
We wtorek, 28. marca, najprawdopodobniej GDDKiA wyśle do publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej Seria S ogłoszenie o przetargach na zaprojektowanie i zbudowanie obwodnicy Łomży. Tworzą ją dwa odcinki - tzw. zadania nr 3 i 4 - drogi ekspresowej S-61 od Ostrowi Mazowieckiej po Szczuczyn.
Węzła „Łomża Północ” na obwodnicy nie będzie
Drogowcy zrezygnowali z budowy węzła „Łomża Północ” na planowanej obwodnicy Łomży. To węzeł, w którym, zgodnie z pierwotnymi planami, specjalnym łącznikiem z drogą ekspresową S61 miała łączyć się droga krajowa nr 64 dziś prowadząca z Piątnicy do Jeżewa.
Via Baltica: drogowcy zasypani pytaniami
Blisko 1100 pytań wpłynęło do białostockiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad od potencjalnych oferentów zainteresowanych złożeniem ofert na zaprojektowanie i zbudowanie dwóch pierwszych odcinków łomżyńskiej części Via Baltica. Chodzi o odcinki drogi ekspresowej S61 od Kisielnicy do Stawisk i od Stawisk do Szczuczyna, na których realizację przetargi ogłoszono na początku lutego.
Drogowcy szykują przetargi na obwodnicę Łomży
Prawdopodobnie pod koniec marca zostaną ogłoszone przetargi na zaplanowanie i zbudowanie obwodnicy Łomży. Chodzi o dwa kolejne odcinki drogi ekspresowej S61 – tzw. zadania nr. 3 i 4, z sześciu na które podzielona jest Via Baltica na odcinku od Ostrowi Mazowieckiej po Szczuczyn. Jak wynika z naszych informacji drogowcy kompletują niezbędną dokumentację i do ogłaszania przetargów mają być gotowi w ostatnich dniach marca.
Przetargi ogłoszone
GDDKiA w Białymstoku opublikowała w czwartek dwa przetargi dotyczące zaprojektowania i budowy Via Baltica na odcinki od Kisielnicy do Szczuczyna. Zamawiający wymaga, aby prace projektowe i roboty wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie zostały ukończone w terminie nie dłuższym niż 37 miesięcy od daty zawarcia umowy, przy czym do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych tj. od 15 grudnia do 15 marca.
Via Baltica wzięła z politycznej walki kierunek na przetargi
- Trwała walka o ten przebieg przez Białystok – tak jednym celnym zdaniem streścił kilkanaście lat zabiegów pokoleń samorządowców i polityków o łomżyński wariant drogi ekspresowej S61 Jerzy Szmit, wiceminister infrastruktury i budownictwa w GOK w Stawiskach na uroczystości podpisania przez ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka dokumentu o skierowaniu do przetargów dwóch odcinków Via Baltica: 16 km od węzła Kolno do Stawisk za, być może, 452 miliony zł, i 18 km od Stawisk do Szczuczyna za 519 mln zł. Pismo odebrał Krzysztof Kondraciuk, generalny dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad. Zapowiedział rozstrzygnięcie obu przetargów za ok. 10 miesięcy , a realizację sześciu odcinków od Ostrowi Mazowieckiej przez Łomżę do Szczuczyna – do roku 2021.