Piątnica to jedna z najsilniejszych marek w Polsce
Organizacja Superbrands ogłosiła wyniki XII edycji badania siły marki w Polsce. W tym roku po raz pierwszy tytuły przyznali wyłącznie konsumenci. Na 6 miejscu listy marek, które uzyskały najwyższe ogólne noty (po uwzględnieniu liczebności kategorii) znalazła się „Piątnica”. Przegrała m.in. z Google, ale wygrała np. z Facebook.
Badanie Superbrands realizowane jest co roku. Ankietę metodą CAWI po raz kolejny zrealizował Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia. O opinie zapytanych zostało ponad 10 tysięcy konsumentów. Łącznie przebadano blisko 2 tysiące marek. Kluczowym czynnikiem decydującym o przyznaniu wyróżnień był indeks siły marki, który wynikał z różnicy między wynikiem polecania a odradzania danej marki.
Marki oceniane są w ramach kategorii, w których funkcjonują, ale w ramach ciekawostki organizatorzy zaprezentowali ranking 20 marek, które uzyskały najwyższe ogólne noty (po uwzględnieniu liczebności kategorii). W właśnie w nim na 6 pozycji jest „Piątnica”. Przed nią w Polsce są tylko: Rossmann, Allegro, Google, E. Wedel i Milka.
Marka spółdzielni mleczarskiej z Piątnicy wygrała jest najsilniejsza w kategorii „ŻYWNOŚĆ/nabiał” z indeksem siły marki wynoszącym 0,45.. Wyprzedziła marki: Mlekovitę (0,34), Hochland (0,33), Łaciate (0,33) czy Danone (0,31).