Powstaje betonowa jezdnia Via Baltica
Na około 40% oceniane jest awansowanie prac przy budowie drogi ekspresowej S61 na odcinku pomiędzy Stawiskami a Szczuczynem. Inwestycję od września ubiegłego roku realizuje firma Budimex. Są tu już gotowe pierwsze odcinki betonowej jezdni ekspresówki. Specjalna maszyna robi to z prędkością 0,8 metra na minutę, ale potrzebne są odpowiednie warunki pogodowe... Przede wszystkim bez opadów deszczu w czasie układania betonu i co najmniej przez kilka godzin później. Tylko do położenia odcinka Via Baltica między Stawiskami a Szczuczynem ma zostać zużytych 110 tysięcy metrów sześciennych betonu.
Stawiski – Szczuczyn to jeden z pierwszych realizowanych odcinków „łomżyńskiej” części Via Baltica. Ma ok.18 km długości i 19 obiektów inżynierskich. Rafał Malinowski, rzecznik białostockiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad przekonuje, że póki co prace drogowe przebiegają zgodnie z harmonogramem. Nawet sytuacja epidemiczna związana z koronawirusem nie sprawiła większych problemów. Przez cały czas przy budowie drogi pracuje średnio po 336 osób i 139 jednostek sprzętu.
- Termin oddania do użytku tego odcinka drogi S61 to trzeci kwartał przyszłego roku – mówi Malinowski.
Drogowcy z Budimex-u w niektórych miejscach zaczęli już kłaść docelową nawierzchnię Via Baltica. Będzie ona z betonu, przystosowana do przenoszenia największych obciążeń. Trwałość tak zbudowanej drogi szacuje się nawet do 30 lat bez konieczności ingerencji w jej konstrukcję.
Za zaprojektowanie i zbudowanie 18 km drogi Via Baltica od Stawisk do Szczuczyna GDDKiA ma zapłacić firmie Budimex 342 miliony złotych.
Zobacz: Tak budują Via Baltica