Bój o zlecenie na dobudowę obwodnicy Szczuczyna
14 firm i konsorcjów firm zgłosiło chęć udziału w przetargu na projekt i budowę tzw. drugiej nitki obwodnicy Szczuczyna. Obwodnica to fragment ekspresowej trasy S61 Via Baltica. Ta inwestycja, podobnie jak odcinki drogi od Szczuczyna do granicy z Litwą ma zapewnione dofinansowanie z programu „Łącząc Europę” (Connecting Facility Europe,) i wszystkie mają być gotowe najpóźniej w 2020 r.
Druga, tzw. lewa nitka obwodnicy Szczuczyna będzie miała 6,5 km długości bez tzw. węzła drogowego Szczuczyn, choć pierwotnie planowano, że będzie to 8 km. Ma mieć nawierzchnię z betonu cementowego, a nie asfaltu jak pierwsza nitka obwodnicy. W ramach planowanej inwestycji poszerzana będzie też prawa jezdnia obwodnicy, likwidowane dwa skrzyżowania. Przebudowywane będą również drogi, które będą kolidować z przyszłą S61. O zlecenie na te prace starają się podmioty polskie, włoskie, czeskie, hiszpańskie, litewskie, austriackie, a nawet z Azerbejdżanu.
Rozstrzygnięcie przetargu planowane jest na koniec 2016 r, a podpisanie umowy z wykonawcą do końca pierwszego kwartału 2017 r.