Przejdź do treści Przejdź do menu
niedziela, 28 kwietnia 2024 napisz DONOS@

Kandydaci chcą zmiany i rozwoju

Kandydaci okręgu nr 3 do Rady Miejskiej Przyjaznej Łomży Dariusza Domasiewicza w Centrum Katolickim spotkali się z mieszkańcami, by w bezpośrednim kontakcie zaprezentować swoje pomysły. „Zostaliśmy w tyle, a jak zostaliśmy w tyle, to czas na zmianę” - mówił emerytowany podpułkownik Ryszard Matuszewski.

Spotkanie w każdym okręgu wyborczym Przyjaznej Łomży wygląda podobnie. Najpierw głos zabiera lider i kandydat na prezydenta Dariusz Domasiewicz, a później kolejno kandydaci prezentują swoje pomysły dla okręgu.

- Idę jako bezpartyjny kandydat – mówił Domasiewicz i zapowiedział oparcie na przedsiębiorczość, na rozwój i na nowe miejsca pracy. - Przyjazna Łomża Dariusza Domasiewicza jest to komitet w 100% samorządowy, finansowany z naszych środków, nie stoją za nami żadne partie, ale poruszając się w tym samorządowym świecie od 10 lat mam bardzo dobre kontakty w zasadzie z każdą partią od lewa do prawa. Te kontakty sobie cenię, bo jak Państwo wiecie, władze się zmieniają, a my jako Łomża, jako samorząd musimy współpracować z każdym.

Jego zdaniem naturalnymi partnerami Łomży powinny być okoliczne gminy: Łomża, Piątnica i Nowogród. „Chcę zarządzać miastem Łomża, jego potencjałem, żeby wam żyło się lepiej”. „Nie może być tak, że ceny surowców spadają, a ceny ciepła nie”. W tym kontekście pytał aktualnego prezydenta o nadzór właścicielski.

Głównym punktem spotkania były prezentacje pomysłów kandydatów na radnych. Wojciech Michalak będąc prezesem Łomżyńskiej Spółdzielni Mieszkaniowej w Radzie Miasta chciałby zająć się przede wszystkim sprawami, które gnębią spółdzielców. „Z nowym prezydentem uda mi się przekonać prezesa MPEC-u, aby przywrócić zasilanie systemów racjonalizujących zużycie ciepła, co skutkuje obniżeniem opłat za centralne ogrzewanie”. Liczy także, że jeśli taka będzie wola mieszkańców poszczególnych bloków, z nowym prezydentem uda mu się obniżyć ceny podgrzania wody, wyłączając w nocy cyrkulację ciepłej wody użytkowej. 

Iwona Chmielewska-Matyjaszczyk pracujaca jako urzędnik w instytucji publicznej uważa, że radny powinien odznaczać się odpowiedzialnością, empatią, komunikatywnością i  umiejętnością posługiwania się mediami społecznościowymi. Zapowiada kierowanie się dobrem wspólnym, które może oznaczać to, że dobro ogółu ważniejsze często będzie od dobra jednostki. Kandydatka startująca z miejsca nr 2 uważa, że Łomża w tej chwili nie jest dobrym miejscem dla ludzi młodych, wykształconych i ambitnych, ponieważ nie ma dla nich dobrej i ciekawej pracy w mieście. „Jak mają zostać w Łomży jak nie ma pracy, nie ma dobrych finansów, nie ma zatem mieszkań”. Deklaruje wsparcie działaniom, które będą zwiększały dochody miasta. „Nie możemy, proszę Państwa opierać się tylko na kredytach i na środkach zewnętrznych w postaci dotacji czy środków z KPO. Naszym obowiązkiem jest zwiększanie sfery dochodowej miasta”. Kandydatka chce dla rodziców i dzieci zorganizować zajęcia z zachowań przemocowych. Uważa, że miasto nie wykorzystuje szans, które „nam daje los”, a przeznaczamy duże środki na pseudo promocję. W tym kontekście wymieniła wydatki na program „Rolnik szuka żony” i nie wykorzystanie szansy z promocji marki Łomża mistrzowskiego klubu piłki ręcznej z Kielc. Centrum przesiadkowym, które miało być wizytówką miasta, zdaniem Iwony Chmielewskiej-Matyjaszczyk nie jest bezpiecznym dla gości. „Gdybyśmy obejrzeli monitoring, co tam się dzieje czasem, to byśmy mieli pełny obraz jak wygląda promocja Łomży”. Kandydatka uważa, że czas aby powstało nowoczesne centrum skupiające sztuki audiowizualne, bibliotekę na działce przy ulicy Katyńskiej. 

Kierownik Klubu Garnizonowego, emerytowany podpułkownik Wojska Polskiego Ryszard Matuszewski przypomniał, że wojsko ze społeczeństwem musi być w symbiozie. Dlatego też kandyduje i przypomniał, że Reprezentacyjny Zespół Artystyczny Wojska Polskiego za jego udziałem gościł w Łomży około 100 razy. Zauważył, że w trójce okolicznych miast z Ostrołęką i Suwałkami, Łomża kiedyś brylowała, była najlepsza, była pierwsza. Od kilku lat – stwierdził – zostaliśmy w tyle. „A jak zostaliśmy w tyle, to czas na zmianę”.

Stanisław Szostak chciałby zająć się drogami, a szczególnie ich stanem. W tym kontekście wymienił ulice: Niemcewicza, Kołłątaja, Prusa, Wyszyńskiego. Kandydat chce poprawiać charakterystykę energetyczną budynków publicznych. Chce przeprowadzić termomodernizację będących na osiedlu trzech szkół i czterech przedszkoli i wykorzystać przy nich odnawialne źródła energii. Przypomniał, że trzy lata temu mieszkańcy zdecydowali o zadaszeniu Orlika przy Katyńskiej i do dziś nie jest to zrobione. „Chciałbym doprowadzić tę inwestycję do końca”. 

Agnieszka Jankowska-Chmielewska, pracująca w bibliotece, w Radzie Miasta chce inicjować działania kulturalne, w tym do przodu ruszyć kwestię Mediateki. Chce się zająć problemami pracowników instytucji kultury i jednostek podległych urzędowi. 

Dla Jana Przybylskiego ważne jest, aby powstawały Kluby Seniora. W jednym klubie zapisanych jest 200 osób, a dziennie może przebywać w nim 50 - tłumaczył. Przypomniał, że najgorszą chorobą starszych ludzi jest samotność. Postuluje, aby na południu również takie kluby powstawały. Popiera pomysł Dariusza Domasiewicza powołania w Łomży Rzecznika Spraw Seniora.

Michał Bąkowski na prezentacji z powodów zdrowotnych nie był obecny, a swoje pomysły zaprezentował z wcześniej przygotowanego nagrania. Kandydat pracuje jako nauczyciel i w Radzie Miejskiej chciałby zając się sprawami edukacji oraz przedsiębiorczości. Obiecał dbać o przejrzystość finansów publicznych i gospodarowanie wspólnym pieniądzem. Uważa, że wybory 7. kwietnia są najważniejszymi wyborami, dlatego nie można pozostać w domu. 

 


 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę