Przejdź do treści Przejdź do menu
środka, 25 grudnia 2024 napisz DONOS@

Budowę obwodnicy Łomży zaczną za 2 lata?

Główne zdjęcie
Źródło DI. Mapa została opracowana na podstawie analizy szacunkowych kosztów projektów oraz alokacji środków UE na lata 2014-2020 i nie obejmuje wszystkich projektów zidentyfikowanych w DI, lecz jedynie orientacyjny katalog projektów, które mają szansę na realizację w latach 2014-2020. Katalog projektów może ulec zmianie np. w przypadku zmiany kosztów poszczególnych projektów lub przesunięć w alokacji środków.

Na początku 2016 roku powinny być ogłoszone przetargi na budowę prowadzących do Łomży odcinków Via Baltica. Chodzi o oba odcinki od strony Ostrowi Mazowieckiej i Stawisk. Kilka miesięcy później - do połowy 2016 roku - zostanie ogłoszony także przetarg na budowę samej obwodnicy Łomży. Takie daty zapisano w uchwalonym przez rząd pod koniec września Dokumencie Implementacyjnym do Strategi Rozwoju Transportu do 2020 r. (z perspektywą do 2030 r.) W przypadku wszystkich odcinków Via Baltica daty są wcześniejsze niż w poprzednich wersjach dokumentu. Zgodnie z dokumentem cała ekspresowa S-61 ma być gotowa w 2020 roku.

Źródło DI. Harmonogram budowy "łomżyńskiej" Via Baltica
Źródło DI. Harmonogram budowy "łomżyńskiej" Via Baltica

W przypadku „łomżyńskich” odcinków Via Baltica od Ostrowi Mazowieckiej po obwodnicę Augustowa, przy opisie finansowania zadania szacowanego na 5,5 mld zł, dopisano, że „projekt został wskazany, jako rezerwowy do CEF (Connecting Europe Facility  - Instrument 
„Łącząc Europę” - dop. red.), w celu sprawniejszego przygotowania do konkursu CEF (np. w 2014 r.). Biorąc pod uwagę ryzyko braku uzyskania dofinansowania ze środków CEF, przy symulacjach wykorzystania środków, inwestycja ta również uwzględniana jest w alokacji środków polityki spójności (FS)”.

Dodajmy, że zgodnie z zapisami opublikowanego teraz, a uchwalonego przez rząd 24 września strategicznego Dokumentu Implementacyjnego w połowie 2017 roku ma być gotowa obwodnica Marek, do końca 2017 roku drogowcy mają wybudować drogę ekspresową pomiędzy Wyszkowem a Ostrowią Mazowiecką. Te dwie inwestycje obok „naszej” S61 stanowią polską część europejskiego korytarza transportowego Via Baltica.

zobacz: Ekspresówka przez Łomżę potwierdzi integralność terytorialną Unii Europejskiej

cz
wt, 07 października 2014 14:53
Data ostatniej edycji: wt, 07 października 2014 15:01:34

 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę