Przejdź do treści Przejdź do menu
środa, 25 grudnia 2024 napisz DONOS@
wiadomość pochodzi z www.onet.pl

2,67 mld euro na rozwój woj. wschodnich

2,67 mld euro dla woj. lubelskiego, podkarpackiego, podlaskiego, świętokrzyskiego i warmińsko-mazurskiego zakłada Strategia Rozwoju Polski Wschodniej na lata 2007-13, zaprezentowana w poniedziałek przez Ministerstwo Rozwoju Regionalnego. Na rozwój tych regionów ma być przeznaczone 2,27 mld euro środków europejskich i ok. 401 mln euro z krajowego budżetu.

Jak wyjaśnili przedstawiciele resortu rozwoju w poniedziałek na konferencji prasowej, Strategia jest pierwszą w Polsce - po reformie administracyjnej z 1998 roku - strategią makroregionalną, obejmującą kilka województw. Województwa: lubelskie, podkarpackie, podlaskie, świętokrzyskie i warmińsko-mazurskie to najbiedniejsze regiony rozszerzonej UE, w których PKB - według siły nabywczej na mieszkańca - jest poniżej 40 proc. średniego PKB w Unii.

Strategia Rozwoju Polski Wschodniej zakłada m.in. 1,18 mld euro na infrastrukturę edukacyjną woj. wschodnich, a także rozbudowę parków przemysłowych oraz dostęp administracji, firm i mieszkańców do szerokopasmowego internetu.

Ok. 622 mln euro mają pochłonąć projekty rozwoju metropolii wschodnich. Lublin, Białystok, Rzeszów, Kielce i Olsztyn mają szansę na rozwój nowoczesnych sieci transportu zbiorowego oraz rozbudowę infrastruktury wystawienniczej, targowej, kongresowej i konferencyjnej.

Ponad 794 mln euro ma zostać przeznaczone na infrastrukturę transportową w regionie, m.in. budowę i modernizację ważnych odcinków dróg wojewódzkich i obwodnic.


 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę