Przejdź do treści Przejdź do menu
środka, 25 grudnia 2024 napisz DONOS@

Kosztowne dokończenie Via Baltica

Ponad miliard złotych potrzebne jest na realizację 24-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S61 od końca obwodnicy Suwałk do przejścia granicznego z Litwą w Budzisku. GDDKiA otworzyła oferty w ponownym przetargu na wyłonienie wykonawcy kontraktu na północy odcinek Via Baltica. Na realizację zadania planowała wydać niespełna 900 milionów złotych, ale wszystkie trzy złożone oferty przekraczają miliard złotych.

W czerwcu GDDKiA poinformowała o odstąpieniu od umowy z firmą Impresa Pizzarotti, która była wykonawcą „ostatniego” odcinka drogi ekspresowej S61 Via Baltica: Suwałki – Budzisko. Niespełna miesiąc wcześniej  firma odebrała decyzję ZRID na budowę tego odcinka ekspresówki. Wybrana w przetargu dwa lata wcześniej włoska firma kontrakt miała podpisany na 605,5 mln złotych brutto. Według nieoficjalnych informacji chciała więcej pieniędzy za zlecone jej zdania, ale GDDKiA podawała wówczas, że „po wielokrotnych wezwaniach firmy Impresa Pizzarotti, do rzetelnej i zgodnej z podpisaną umową realizacji kontraktu(...) podjęła decyzję o odstąpieniu od umowy z Wykonawcą tej inwestycji”.

W sierpniu ogłoszono przetarg na wyłonienie nowego wykonawcy tego odcinka Via Baltica. Co ciekawe pomimo posiadania decyzji ZRID, zatwierdzającej projket i zawierającej pozwolenie na budowę drogi, przetarg ponownie dotyczył zaprojektowania i wybudowania drogi ekspresowej S-61 od końca obwodnicy Suwałk do Budziska wraz z obwodnicą Szypliszek. Dziś otwierano koperty z ofertami zainteresowanych zleceniem firm. GDDKiA poinformowała, że na zadanie zamierza przeznaczyć 896 mln 235 tys. 876,37 zł. Okazało się, że ceny we wszystkich trzech złożonych ofertach są dużo wyższe. Budimex zaoferował wykonanie zadania za  1 miliard 37 milionów 796 tysięcy 621 złotych i 93 grosze. Konsorcjum PORR i UNIBEP za 1 mld 289 mln 490 tys. 817,1 zł, a Polaqua za aż 1 mld 515 mln 644 tys. 345,11 zł. 

GDDKiA wymaga, aby prace projektowe i roboty wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie nowej drogi zostały ukończone w terminie nie dłuższym niż 26 miesięcy od daty zawarcia umowy i nie krótszym niż 24 miesiące od tej daty. (Do czasu objętego projektowaniem wlicza się okresy zimowe tj. od 1 grudnia do 31 marca, natomiast nie wlicza się ich do etapu robót.) Wszyscy oferenci zaproponowali skrócenie terminu realizacji zadania o 2 miesiące.

cz
pon, 21 października 2019 13:11
Data ostatniej edycji: pon, 21 października 2019 20:15:09

 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę